וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המחאה והביטולים: מסתמן שמופע המחווה לשלמה ארצי יבוטל

30.10.2019 / 15:20

לאחר שאמנים רבים שתוכננו להשתתף במופע מחווה לשלמה ארצי ביטלו את בואם עקב הדרת נשים, לוואלה! תרבות נודע כי האירוע כנראה יתבטל. המופע תוכנן להתקיים בנובמבר כערב התרמה לאגודת הרב פירר, בנוכחות נשיא המדינה. בין המבטלים: הפיהלרמונית, אבי סינגולדה ומוש בן ארי

שלמה ארצי חוגג חמישה עשורים, לייב פארק ראשון לציון 15 באוגוסט 2019. שלומי פינטו,
שלמה ארצי: "מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו"./שלומי פינטו

שורת אמנים ארוכה ביטלה את השתתפותה בערב מחווה לשלמה ארצי מכיוון שהוא מדיר נשים. לוואלה! תרבות נודע כי בעקבות הביטולים של משתתפי המופע, ובראשם של התזמורת הפילהרמונית, מסתמן כי המופע עצמו יבוטל, כך אומר מקורב להפקת המופע. הסיבה לכך, על פי המקורב, היא סירוב בסביבת הרב לאפשר שירת נשים.

שלמה ארצי עצמו מתח ביקורת על המופע, אמר כי לא היה מודע להדרה עד אמש והבטיח לנסות לשנות זאת. המופע צפוי להתקיים ב-20 בנובמבר בהיכל התרבות עם התזמורת הפילהרמונית, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, כחלק מערב התרמה לאגודת "עזרה למרפא" של הרב אלימלך פירר. את המופע נטול הנשים מנהל אמנותית חיים שמש.

לוואלה! תרבות נודע כי התזמורת הפילהרמונית תבטל את השתתפותה באירוע אם הדרת הנשים תמשך. אשת יחסי הציבור של הפילהרמונית אישרה זאת, ואמרה לנו: "לתזמורת הפילהרמונית נודע על רשימת האמנים שישתתפו במופע זמן רב לאחר הסכמתה לקחת בו חלק. התזמורת, שבה חברות עשרות נגניות, מתנגדת להדרת נשים ולכן תיקח חלק באירוע רק אם יצורפו אליו גם זמרות".

"רק אתמול בערב הובא לידיעתי שערב התרמה לעמותה 'עזרה למרפא' של הרב פירר, ששירי אמורים להיות חלק ממנו, למעשה מדיר נשים", כתב ארצי בעמוד הפייסבוק שלו היום (רביעי). "כל חיי שרתי והופעתי על במות עם נשים ואף כתבתי דואטים רבים אותם שרתי עם זמרות. אמנם זהו ערב למען מטרה נעלה ואכן כל אחד רשאי להשתמש בשירי, אבל אני מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו". ארצי עצמו, יש לציין, מלכתחילה לא נמנה על האמנים במופע.

ההדרה נחשפה אתמול בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס", ולאחריה מספר אמנים שנקבע עמם כי ישתתפו במופע גינו את הדרת הנשים וחלקם הודיעו על ביטול השתתפותם. לוואלה! תרבות נודע עוד כי אבי סינגולדה, הגיטריסט הקבוע של שלמה ארצי שהיה אמור להשתתף באירוע, החליט לא להשתתף בו אם אכן ידיר נשים. "אם זה יישאר ככה, לא אוכל להופיע", אישר סינגולדה לוואלה! תרבות, "אני במהות שלי מתנגד להדרת נשים ועם זאת מאוד מכבד ומעריך את פועלו של פירר. אותי הזמינו לנגן קטע עם גיטרה והפילהרמונית. ורק עכשיו נודע לי על הדרת נשים מהמופע. אני במגעים עם ההפקה. מנסים למצוא פיתרון".

אורלי וילנאי, שהיתה אמורה להנחות את האירוע לצד אייל קיציס, אומרת לוואלה! תרבות: "מרגע שנודע לי שלא מתכוונים להשמיע שירת נשים באירוע הזה דיברתי עם מי שביקש ממני להנחות את האירוע והודעתי שלא אשתתף באירוע שמדיר נשים. נאמר לי שנעשים מאמצים לפתור את הדבר הזה. אני מאוד מעריכה את הרב פירר, הוא עושה עבודה נפלאה לכל האוכלוסיות כולן, ולכן גם אירוע לכבודו צריך לכבד את כל האוכלוסיות".

עילי בוטנר. יוסי מאמיה,
"זה עוול לזמרות הנהדרות שלנו ובעיקר לקהל. בלי אדר גולד לא נשתתף". עילי בוטנר/יוסי מאמיה

עילי בוטנר הודיע כי לא יופיע בערב ללא אדר גולד, החברה בהרכבו. "לא אוכל לתת את ידי להדרת נשים במרחב הציבורי. זה עוול לזמרות הנהדרות שלנו ובעיקר לקהל", כתב בוטנר בעמוד הפייסבוק שלו. "אדגיש שבשום שלב לא ידעתי מהי רשימת הזמרים שישתתפו באירוע, וגם כשפנו אליי לא ביקשו את 'ילדי החוץ ללא אדר', אלא ביקשו שנבצע שיר אחד, רק אוהד ואני. לכן, פניתי אתמול בכתב למפיקי האירוע ואמרתי להם שנשמח להופיע בהרכב המלא של 'ילדי החוץ' הכולל את אדר גולד. בלעדיה לא נשתתף".

מוש בן ארי מסר כי יבטל את השתתפותו אם הדרת הנשים תימשך. "מטרת האירוע חשובה ולכן התגייסתי לכך מלכתחילה. אבל לאור העובדה שמדירים נשים מהאירוע, לא אוכל לבגוד באני מאמין שלי, ואבטל את השתתפותי במידה שלא יתקנו את העוול", מסר בן ארי.

גם הזמר והמוזיקאי אלון עדר ביטל את השתתפותו באירוע. "אתמול בערב הבנתי שנשים לא יופיעו באירוע ההתרמה של עמותת 'עזרה למרפא' של הרב אלימלך פירר שהתנדבתי להופיע בו", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "אני מעריך מעומק לבי את פועלם של הרב ושל העמותה שאפילו עזרה לי באופן אישי בעבר, אבל אותו לב אינו מאפשר לי לעלות על במה שנשים אינן מורשות לעלות עליה. לכן החלטתי לבטל את השתתפותי במופע, אני מאחל הצלחה לכולם ולעמותה בהמשך פועלה המבורך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מופע מחווה 20 שנה למותו של מאיר אריאל, יולי 2019. שלומי פינטו,
"לא אוכל לבגוד באני מאמין שלי". מוש בן ארי/שלומי פינטו

מדוברות בית הנשיא נמסר בתגובה: "נשיא המדינה הוזמן לשאת דברים בערב לכבודו של הרב פירר אשר אותו ואת פועלו הוא מוקיר שנים רבות. פרטי המופע הנלווה שהופק לכבוד הערב לא היו ידועים לנו וייבדקו בהקדם".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה: "אני קוראת לכל האמנים לא לקחת חלק באירוע במתכונתו הנוכחית. המטרה המקודשת אינה משמשת תירוץ להדרת נשים בוטה שכזו מהמרחב הציבורי. אם מארגני האירוע לא ישנו החלטתם להדיר נשים - כל אמן שיסכים להופיע יישא באחריות הציבורית על כך".

חיים שמש, המנהל האמנותי של המופע, מסר בתגובה: "מנסים לגשר ולמצוא פיתרונות".

(עדכון, 16:45) מטעמו של הרב פירר נמנעו מלהגיב לגופו של עניין. מנחם גשייד, עוזרו ודוברו של הרב פירר, מסר: "עובדי ועובדות, מתנדבי ומתנדבות עזרה למרפא, מתחייבים לפעול במסירות רבה לטובת הציבור תחת הנהגתו של חתן פרס ישראל הרב ד"ר אלימלך פירר, כפי שנעשה על ידי הרב בארבעה העשורים האחרונים. עזרה למרפא בראשותו של הרב מעולם לא היתה ולא תהיה חלק משיח מפלג ולא תיגרר לוויכוחים על חשבונם של מאות אלפי חולים ונדכאים הנזקקים לשירותי האגודה והעומד בראשה. המחלות כמו החיידקים אינם מכירים בשיח פופליסטי, והתגייסות האגודה מוקדשת בכדי לנצח את מחלתם - ללא הבדל גזע דת או מין. כך היה וכך יהיה. אנו נמשיך בפעולותינו ונעשה כל שביכולתינו לקיים את האירוע לטובת מימון הפעילות והציבור מוזמן ליטול בו חלק, בדיוק כפי שנהג לעשות באירועים שהתקיימו לאורך עשרות השנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully