וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישגים מרשימים נוספים ל"מילים נרדפות" ו"תל אביב על האש"

31.10.2019 / 8:27

סרטו של נדב לפיד מועמד לאחד הפרסים היוקרתיים של הקולנוע הצרפתי, בהישג יוצא דופן לבמאי ישראלי; "תל אביב על האש" מועמד לאוסקר האירופאי בקטגוריית הקומדיה, בצד "המועדפת"

יונייטד קינג

אחרי שקטף את דב הזהב בפסטיבל ברלין, נבחר בידי אינדי ווייר כאחד הסרטים הטובים של העשור וזכה לשירי הלל מן התקשורת האמריקאית, "מילים נרדפות" של נדב לפיד רשם אתמול הישג נוסף, ויוצא דופן: הוא בין שמונת המועמדים הסופיים לפרס לואי דלוק, העיטור היוקרתי בעולם קולנוע האיכות הצרפתי. יחד עמו, נמצאים ברשימה כמה מן הבמאים הבולטים בצרפת, בהם פרנסואה אוזון, ארנו דפלשן וברונו דומון. ככל הידוע, זו אחת הפעמים הראשונות בהיסטוריה בהן סרט של במאי ישראלי זוכה להשתחל למשבצת המכובדת הזו, ויש להבהיר שאין מועמדות בקטגוריית הסרט הזר אלא בזו המשותפת לכל הסרטים שנעשו השנה בצרפת.

בצד זאת, גם "תל אביב על האש" של סאמח זועבי ממשיך לעשות חיל, והוא בין שלושת המועמדים הסופיים לפרס האקדמיה האירופאית בקטגוריית הקומדיה. המתחרה הבולט ביותר שלו יהיה "המועדפת" בכיכובן של אמה סטון ואוליביה קולמן, שכיכב כזכור בפרס האוסקר האחרון.

נוסף לכך, כזכור, "תל אביב על האש" הוא בין המועמדים הסופיים בקטגוריות האחרות של פרסי האקדמיה האירופאית, שההכרזה עליהן צפויה בהמשך החודש, והוא גם נבחר לייצג באוסקר את לוקסמבורג, שהיתה שותפה להפקתו יחד עם ישראל, ולפי התחזיות של המומחים האמריקאים - בהחלט יש לו סיכוי טוב להשתלב בחמישיית המועמדים לפסלון המוזהב.

מילים נרדפות. יונייטד קינג,
מתוך "מילים נרדפות"/יונייטד קינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully