וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוסקר האירופאי: ישראל בחוץ, פולנסקי ואלמודובר חוגגים

9.11.2019 / 13:19

"לאה צמל, עורכת דין" לא נכנס לרשימת המועמדיים הסופיים לאוסקר האירופאי, וגם סרטים ישראלים אחרים נותרו בחוץ. למרות ההאשמות החדשות באונס, "קצין ומרגל" של פולנסקי מככב

יחצ

האקדמיה האירופאית לקולנוע הכריזה היום בצהריים (שבת) על רשימת המועמדים והמועמדות השנתית לפרסיה, הידועים כאוסקר האירופאי. אף סרט ישראלי אינו נוכח בקטגוריות המרכזיות, מלבד "תל אביב על האש", שעל מועמדותו בקטגוריית הקומדיה הוכרז כבר לפני כמה שבועות. "לאה צמל, עורכת דין" היה אמנם ברשימה המקוצרת של קטגוריית הדוקו, אך בסופו של דבר לא נכנס לחמישייה הסופית.

אז מי כן מועמדים? בקטגוריית הסרט אלה הם "קצין ומרגל" של רומן פולנסקי, "כאב ותהילה" של פדרו אלמודובר, "עלובי החיים" של לאדג' לי הצרפתי, "מחוץ למערכת" של נורה פינגשיידט הגרמנייה, "המועמדת" הבריטי של יורגוס לנתימוס היווני ו"הבוגד" של מרקו בלוקיו האיטלקי.

אלמודובר, פולנסקי, בלוקיו ולנתימוס זכו למועמדות גם בקטגוריית הבימוי, וזאת בצד סלין שיאמה על "דיוקנה של נערה עולה באש", שעלה בישראל בסוף השבוע.

בכלל, "קצין ומרגל" של פולנסקי מככב ברשימת המועמדויות, וזאת יום לאחר שהתפרסמה עדות נוספת על מעשה אונס שביצע לכאורה בעבר. נוסף לקטגוריות שכבר הוזכרו, הוא קיבל היום מועמדויות גם בקטגוריית השחקן הראשי (ז'אן דוז'רדן) והתסריט.

בקטגוריית הדוקו, מי שתפסו את מקומו של "לאה צמל, עורכת דין" הם "למען סאמה", "ארץ הדבש", "העדים של פוטין", "סלפי" ו"היעלמותה של אמי". טקס חלוקת הפרסים יתקיים בברלין בשבעה בדצמבר.

מתוך כאב ותהילה. קלנוע לב,
מתוך "כאב ותהילה"/קלנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully