וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המסעדה של אריק איינשטיין" נסגרה: "צילמנו שם את הסצנה הראשונה של שבלול"

11.11.2019 / 12:06

הבמאי צבי שיסל, חברו של אריק איינשטיין, מצר על סגירה המסתמנת של מסעדת "כתר המזרח" באבן גבירול בתל אביב שהפכה לביתו השני של איינשטיין: "היינו אוכלים שם כל הזמן. אריק ישב שם עם קלפטר, זאב רווח, כולם. לאט לאט המקום הזה פרח. עצוב שזה נסגר"

יושב על הגדר. עטיפת אלבום, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "יושב על הגדר" של אריק איינשטיין ויצחק קלפטר בה הם מצולמים לצד יושבי מסעדת "כתר המזרח"/מערכת וואלה!, עטיפת אלבום

"עצוב שמסעדת 'כתר המזרח' נסגרת" - כך אמר הבוקר (שני) לוואלה! תרבות הבמאי צבי שיסל עם היוודע הבשורה על סגירתה המסתמנת של המסעדה המיתולוגית, שמזוהה יותר מכל עם חברו של שיסל, הזמר האגדי המנוח אריק איינשטיין. הבעלים של המסעדה, ששוכנת ברחוב אבן גבירול בתל אביב ונסגרת אחרי 68 שנים, סיפר לפני כמה שנים בריאיון לוואלה! אוכל כי המקום התפרסם רק לאחר שאריק התחיל להגיע לשם. "היה לו כאן משרד והוא היה בא לאכול אצלנו. ככה הכרנו גם את כל האמנים והשחקנים ונכנסנו לעולם הזה", סיפר.

"בשנת 1970 אריק איינשטיין, בועז דוידזון ואני חיפשנו משרד לחברת 'הגר' בשביל להפיק את הסרט 'שבלול' ותוכנית הטלוויזיה הראשונה של לול", נזכר היום (שני) שיסל. "התברר שלאביגדור צברי, זה מ'בדשא אצל אביגדור', יש דירה באבן גבירול. הלכתי לראות. ראיתי שהיא במצב איום ונורא. החלטנו לקחת את המקום. שיפצנו את הדירה ועשינו מזה אולפן צילום, שאלונה איינשטיין צילמה שם, וחדר חושך. הבאנו את דוד טרטקובר מירושלים שעבד בטלוויזיה, והוא עשה את כל העטיפות לתקליטים שעשינו. גם לי היה חדר שם בתור המפיק של התקליטים וההפקות. מהמשרד הזה עשינו את 'לול', 'שבלול', 'מציצים', 'עיניים גדולות' ואת ההופעות של אריק שעשיתי לו בוקינג מהמקום.

אריק איינשטיין. יח"צ,
בזכותו המקום פרח. אריק איינשטיין/יח"צ

"באותו בניין היתה מסעדה בשם 'כתר המזרח'. היא ישבה בדרך מהכביש למשרד. האמא של בעלי המסעדה היתה עושה מנגל. לאחר שפתחנו את המשרד התחילו לבוא אמנים וישבו שם. צילמנו שם את הסצנה הראשונה של שבלול, עם זאביק רווח ששיחק את מפיק התקליטים של אריק. את המלצרים בסצנה משחקים שני בעלי הבית של המסעדה, אברם וניסים. לאט לאט המקום הזה התחיל לעבוד, באו אמנים לשבת שם, אריק, צ'רצ'יל וכולם, היינו אוכלים שם. בהמשך הם הביאו מתקן שווארמה. לאט לאט המקום הזה פרח. בתקליט של אריק 'יושב על הגדר' יש תמונה קבוצתית שבה מצולמים כל יושבי המסעדה. חיים טופול צייר את אריק וזה היה תלוי שם. ואגב, אני נולדתי בשדרות עמנואל, שזה רחוב מקביל".

"אמרו לי שאחרי שהבעלים מת, הנכדים לקחו את העסק. אולי זה לא עבד. עצוב שזה נסגר, כי אברם וניסים וכל החבר'ה היו אנשים מאוד נחמדים".

עוד בוואלה!

אחרי כמעט 70 שנה: כתר המזרח נסגרת

לכתבה המלאה
אריק איינשטיין וצבי שיסל. ראובן קסטרו
שיסל ואיינשטיין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully