וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בהבימה: השחקנים עומדים להכריז על סכסוך עבודה

14.11.2019 / 21:28

שחקני הבימה בדרך לסכסוך עבודה בטענה שלא קיבלו משכורת החודש, ובמקרה של חלקם אף במשך חודשים. אם לא יקבלו את כספם תוך שבועיים, הם עשויים להשבית את התיאטרון. בנוסף, לוואלה! תרבות נודע על תביעה שהגיש שח"ם כנגד הבימה על אי תשלום דמי חבר

הבימה. ראובן קסטרו
הבימה, נטען, חייב מעל למיליון שקלים לעשרות שחקניו/ראובן קסטרו

שחקני הבימה בדרך להכריז על סכסוך עבודה, שייכנס לתוקף ביום ראשון. זאת, בטענה שכחמישים שחקנים לא קיבלו משכורות החודש, בגובה מצטבר של כמיליון שקלים, וחלקם אף לא קיבלו משכורות במשך כמה חודשים, כך לפי פרסום הערב בחדשות 12. בנוסף, על רקע החובות הכבדים בהם שקוע התיאטרון, נטען כי הם לא שילמו לשחקניו דמי הבראה. אם אלה לא יקבלו את כספם תוך שבועיים, הם צפויים להשבית אותו מפעילות.

בנוסף להכרזה על סכסוך עבודה, לוואלה! תרבות נודע על צעד נוסף שבו נקטו בשח"ם כנגד הבימה. ארגון השחקנים הגיש אתמול תביעה על סך כשלושים אלף שקלים לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב כנגד התיאטרון וגם כנגד הנהלתו - המנכ"לית אודליה פרידמן וסמנכ"ל הכספים בני צרפתי.

התביעה הוגשה בטענה לחוב דמי חבר שנגבה על ידי התיאטרון משכר השחקנים ולא הועבר לידי שח"ם כפי שעל הבימה לעשות. לטענת שח"ם, בשנה וחצי האחרונות הבימה העבירה לשח"ם את את הכספים שנוכו משכר השחקנים באיחור של כמה חודשים כל פעם, והדבר הגיע לעיכוב של תשעה חודשים במהלכם נוכה כסף מהמשכורות של השחקנים והוא נשאר בכיסי הבימה.

אורי רשטיק מנכ"ל שח"ם, ארגון השחקנים. שח"ם,
מנכ"ל שח"ם אורי רשטיק/שח"ם

אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם, מסר: "שחקן הוא מקצוע, אם שחקני הבימה לא יקבלו שכר על עבודתם, הם לא יעלו לשחק והתיאטרון יושבת. נוודא ששכר השחקנים, שגם כך הוא נמוך ובחלק מהמקרים נטול זכויות סוציאליות, לא ייפגע בפרומיל במסגרת כל תוכנית הבראה שלא תהיה".

עו"ד ערן גולן, המייצג את שח"ם, אמר לוואלה! תרבות: "תאר לך, שכספים שהיו מנוכים לטובת מס הכנסה וביטוח לאומי במשך תשעה חודשים היו נשארים אצל המעסיק שלך. בסיטואציה כזאת, מס הכנסה היה מטיל קנסות ועיקולים ומגיש כתבי אישום. לארגון עובדים אין את הכלים האלה ולכן הוא צריך לפנות לבית הדין לעבודה, לדרוש את העברת הכספים וחיוב אישי של מי שהורה לשמור את הכסף אצלו".

מתיאטרון הבימה נמסר בתגובה: "אנא הפנה את שאלתך לפקידי משרד האוצר. חוץ מאשר להפוך את שולחנותיהם, הנהלת הבימה עשתה את כל הנדרש ועושה לילות כימים בנושא, ולמרות זאת האוצר לא העביר לתיאטרון הלאומי את ההקצבה המגיעה לו על פי חוק. הנהלת התיאטרון עושה הכל למען השחקנים והעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully