וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מחבקת את היוצר הישראלי הגאה והנועז

18.11.2019 / 16:25

יוצר הדוקו הישראלי תומר הימן ("יונתן אגסי הציל את חיי") יזכה למחווה מיוחדת באיסטנבול. "דווקא בזמנים האלו יש חשיבות יתרה לנסיעה הזו לטורקיה", הצהיר חתן השמחה הנרגש

נספחות התרבות של ישראל באיסטנבול

תומר הימן הוא מזה שלושה עשורים אחד היוצרים הדוקומנטריים החשובים והמצליחים בישראל, וזוכה גם לתהודה רחבה מעבר לים. לחוד וביחד עם אחיו ברק, הוא חתום בין השאר על "תומר והשרוטים", "בובות של נייר", "מיסטר גאגא" ולאחרונה "יונתן אגסי הציל את חיי" שהיה להיט בשנה שעברה.

עכשיו, הימן מקבל פרגון גם ממקום לא צפוי - איסטנבול. דווקא בימים של מתיחות פוליטית בינינו לטורקיה ושל דיכוי תרבותי בארצו של ארדואן, יצירתו הנועזת וחסרת הפשרות תזכה שם להוקרה.

וכך, מוזיאון הפרה באיסטנבול יקיים מחווה מיוחדת לכבודו של הימן, שתכלול הקרנות של מיטב סרטיו. הוא עצמו יתארח בה, ויקיים שיחה עם הקהל וכיתת אמן.

את האירוע מארגנת הקונסוליה הישראלית באיסטנבול, וזאת בעקבות הצלחת מחווה דומה שנערכה בעיר בשנה שעברה - לרונית אלקבץ עליה השלום. "ההצלחה בשנה הקודמת היא עדות לכך שהקהל הטורקי מתעניין בקולנוע הישראלי, אמר אלעזר זינבל, נספח התרבות הישראלי בעיר. "תרבות ואמנות יכולות להפוך לגשר בין תרבות. סרטיו של הימן, אשר עוסקים בנפש האנושית באופן רגיש ואוניברסלי, מתאימים לכך ביותר".

"תומר הימן הוא במאי חשוב ואנחנו עוקבים אחר יצירתו שנים רבות" הוסיפה גיזם בייקסל, מנהלת התכנית לקולנוע ולווידאו של מוזיאון פרה, וחתן השמחה עצמו הצהיר - "זהו מעמד מרגש עבורי, כיוון שאני מגיע לרטרוספקטיבה עם אם ילדיי התאומים, ועם סבתם הטורקייה, שלא ביקרה באיסטנבול מאז עלתה לארץ. דווקא בזמנים האלו יש חשיבות יתרה לנסיעה הזו לטורקיה - גם בשל המאבק הקיומי של הקהילה הגאה, שחשוב לי להיות בו ולתמוך בו, וגם בשל התקופה פוליטית הסוערת בין המדינות. זו הזדמנות לפגוש קהל מקומי ולחשוף עוד רבדים ושכבות מישראל, דרך הקולנוע, שמהווה אמצעי לדיאלוג אנושי ופורה".

מחווה לתומר הימן באיסטנבול. צילום מסך
הכרזה של המחווה/צילום מסך
תומר הימן. מארי לאוקאנן,
סגירת מעגל. תומר הימן/מארי לאוקאנן
יונתן אגסי הציל את חיי. תומר הימן,
מתוך "יונתן אגסי הציל את חיי"/תומר הימן
  • עוד באותו נושא:
  • תומר הימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully