וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרו שעברתי אודישן כי אבא שלי שילם. לא יודעים כמה קרעתי את התחת"

בשיתוף יוכלמן-אשר הפקות, בשיתוף יוכלמן-אשר הפקות

21.11.2019 / 11:30

אושיית הרשת קים אור אזולאי תופיע לראשונה על הבמה כשחקנית-זמרת במחזמר "כמו גדולים" משירי אריק איינשטיין בחנוכה. בריאיון לוואלה! תרבות היא מספרת על החלום לביים, על החוויה הקשה לאחר שלא עברה אודישן ועל המחזמר: "אלו לא סתם שירים. זו תרבות שעוברת מדור לדור"

מתוך "כמו גדולים"

"בשיא הכנות, חוץ מלשמוע את 'עוף גוזל' וכל הקלאסיקות ששומעים בדרך כלל בטקסים של בית ספר, לא שמעתי הרבה על אריק איינשטיין", מספרת קים אור אזולאי בחלון זמן חטוף בין חזרה להקלטה. "רק שמעתי שהוא מחלוצי התרבות והבידור בישראל. ברגע שאמרו לי שהמחזמר יהיה ממיטב שירי אריק איינשטיין, התלהבתי ברמות, כי אמרתי שסוף סוף אלה לא סתם שירים, אלא מעבירים פה תרבות מדור לדור".

המחזמר "כמו גדולים" בכיכובה של כוכבת הרשת הכי לוהטת בסביבה עתיד לעלות בחנוכה הקרוב, לפני צבאות ילדים שייחשפו, אולי לראשונה, לשירי קלטת הילדים הישראלית האיקונית בכל הזמנים. השירים הנפלאים נשארו, אלא שנתפרה להם עלילה עדכנית, מהודקת וכנראה פשוטה יותר לעיכול מרצף מערכוני הנונסנס ההם, שספק עיצבו ספק צילקו את ילדותנו. פרצופיהם של אריק איינשטיין, יוני רכטר, צבי שיסל ומוני מושונוב הוחלפו באלה של נועם קליינשטיין, עומר חזן, עמית מורשת וכוכבים צעירים נוספים. על תקן זקן השבט הופקד קטורזה, בדמות של בעל חנות תקליטים העומדת בסכנת סגירה. המצב נראה אבוד, עד שמופיעה בחנות סתיו (קים אור אזולאי), נערה מפורסמת ומצליחה שמוקפת עוקבים אך מרגישה בודדה. הוריה, מסתבר, הם אלו שמאיימים לסגור את החנות.

לרכישת כרטיסים למחזמר

קים אור אזולאי "כמו גדולים". ערן לוי, יח"צ "כמו גדולים",
"מעבירים תרבות מדור לדור". אזולאי/ערן לוי, יח"צ "כמו גדולים"

סיפור המאבק הבין-דורי של "כמו גדולים" מציג את הדור הישן כפשוט ותמים, בעוד שהחדש נתפס כדור אינסטה, רודף פרסום ולייקים. הביקורת הזו, על שטחיותו של דור ה-Z, מוכרת ושחוקה - אבל אזולאי מסרבת לקבל אותה. "תראי, הדור שלנו לא מושלם", היא מודה. "אבל אני מסתכלת אחורה, וכל דור אומר על זה שאחריו שהוא לא בסדר. אבל משנה לשנה אנחנו הולכים ומשתכללים. יצא שהדור שלי השתכלל במהירות האור, אבל הדור הבא יהיה מהיר פי 8 ממני, ויהיה טוב יותר. אז נכון, אנחנו עסוקים בחיצוניות שלנו, אבל גם מובילים שינויים חיוביים: אנחנו מקדמים את מעמד האישה, ואנחנו הדור הראשון שבאמת מקבל את הקהילה הגאה".

את חברה של נועה קירל, מרגי - אושיות רשת שמתווכות כל הזמן את החיים שלהן לעולם. אתם שמים לפעמים את הטלפונים בצד, או שכל המפגשים מתועדים?

"עם נועה ומרגי אני הכי אוהבת לשבת, כי אף אחד מאיתנו לא בטלפונים. אנחנו אמנם חיים ברשת, אבל כשאנחנו נפגשים, זה הדבר האחרון שמעניין אותנו. אנחנו רוצים להתעדכן אחד בחיים של השני".

גם ההצגה, מספרת אזולאי, סלחנית כלפי הדור הצעיר, ורחוקה מלהציג את הפער הדורי דרך פילטר שחור-לבן. "בזכות זה שהדמות שלי בהצגה מפורסמת ויש לי המון עוקבים באינסטגרם, אני מצליחה להציל את החנות. וזה מה שיפה במופע הזה: לא משחיתים את הרשת ואומרים 'די, תפסיקו ותפסיקו'. להיפך - אומרים 'תשתמשו בכוח שלכם לטובה'".

זוהי הפעם הראשונה שאושיית האינסטה תופיע על הבמה כשחקנית-זמרת. "בדיוק עשינו הקלטות, ואני מתחילה לשמוע את עצמי ולהתרגל לזה", היא מספרת בהתרגשות. "הייתי על במה לפני שנתיים במופע לטיק-טוק, אבל זה עסק בעולם הרשת ולא באמת היה מופע, בטח לא קלאסי כזה, של חנוכה. אז אני מתרגשת אבל לא לחוצה, כי אם יש משהו שנולדתי אליו, זה זה. מופעי חנוכה, פסטיגלים. להופיע מול ילדים, ולשים על הבמה בעיה שכולם פותרים ביחד, עד לסוף הטוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
"כמו גדולים" - מחזמר לילדים משירי אריק איינשטיין בכיכובם של ישראל קטורזה, עומר חזן, כתריה פאוץ', קים אור אזולאי. יח"צ,
נולדי לזה. "כמו גדולים"/יח"צ

מה השיר האהוב עלייך בהצגה?

"'עוף גוזל'. יש המון שירים טובים, אבל השיר הזה נוגע בי אישית. קודם כל, כי יש פה סגירת מעגל. כל שנה, בטקס סוף שנה היינו שרים את השיר הזה, ואמא שלי הייתה שולחת לי מבט גאה מהקהל. אבל עכשיו השיר הזה בול מתאים לי כי אני גם כל הזמן מסיימת ומתחילה דברים. התחברתי בשלושה חודשים של צילומים לקאסט המטורף של 'בצפר', ונפרדתי מהם. אני מתחילה עכשיו תפקיד במופע חנוכה. אני גם מתבגרת לאט לאט, כי גיל 17 זה בדיוק השלב שאמא מתחילה לשחרר. אז אני הולכת לחזרות לבד, הוצאתי רשיון… אני ממש רגישה כמו גוזל שעף לו מהקן".

תוך כדי המונולוג הזה, אזולאי מתנצלת שהיא מוכרחה לענות להודעות של אמא שלה. "שנייה, היא מביאה לי משהו", ממלמלת הכוכבת, המראה, ההצלחה והאמביציה של אזולאי משווה לה תדמית בוגרת, אבל מתחת למעטה המקצועי והתקתקני, היא עדיין מרשה לעצמה להיות קצת ילדה. למשל, כשהיא מספרת על האהבה שלה לאלמוג ריף. "אנחנו יחד שנה וחודשיים", היא מציינת, אבל מי סופר.

בראיונות את תמיד מפרגנת לריף בטירוף ואומרת שתתחתנו, והוא - די מייבש אותך. זה לא קצת מעליב?

"זה מייצג את הזוגיות שלנו. אני בת 17 והוא בן 19, ושנינו מאוד בוגרים אבל לידו אני קצת ילדה קטנה. מכל האנשים שיש לי איתם אינטראקציה בעולם, הוא וההורים שלי זה האנשים היחידים שאני יכולה להיות תינוקת לידם. כשאבא שלי חוזר הביתה אני מתכרבלת עליו כמו תינוקת והוא מרים אותי, וככה גם עם אמא שלי ועם אלמוג. אני לא באמת באמת חושבת שעוד שניה נתחתן, אני רוצה להאמין בזה כי כרגע הכל טוב. אם אני אאמין כל הזמן שעוד רגע ניפרד, אז איפה הקסם?".

קים אור אזולאי. אור גפן,
"איפה הקסם אם אאמין שניפרד?". קים אור אזולאי/אור גפן

אז ריף ואזולאי מאוהבים מתמיד, אבל אם יש רומן שמסעיר אותה באמת בימים אלה, מדובר בזה עם עולם המשחק, שהעביר אותה השנה רכבת הרים רגשית. "אחת החוויות הקשות שהיו לי, קרתה בעקבות אודישן שציפיתי לעבור. מאוד רציתי את התפקיד, ואמרו לי שיש לי סיכויים טובים. חיכיתי במתח לתשובה, ובסוף הודיעו לי שהתקבלה מישהי אחרת, שהיא בכלל לא שחקנית אלא פשוט יש לה יותר עוקבים.

"אמרתי לעצמי, 'פאק, היא בכלל לא רוצה את זה! הם לוקחים אותה כדי שיוכלו להגיד 'הבאנו שחקנית בפריצה'. רק אחר כך הבנתי שגם אני כזאת: יש לי הרבה כוח ברשת, ובזמן שאני מתקבלת לסרטים וסדרות, יש בחורה שלמדה 3 שנים ביורם לוינשטיין ומתבאסת שמקבלים אותי. אז זאת הייתה חוויה קשה אבל למדתי ממנה. ולא רק מהחוויה הזו - הייתה לי השנה תקופה ארוכה שבה לא מצאתי את עצמי, וממש חוויתי את חיי השחקן. שמעתי הרבה מאוד 'לא'".

אם נחלום רגע רחוק - מה פנטזיית המשחק הכי גדולה שלך?

"פעם הייתי עונה 'הוליווד'. היום אני רוצה ליצור סרט משלי, שאכתוב, אביים וגם אהיה בפרונט".

השאיפה של אזולאי לא מופרכת: לאחרונה, קריירת המשחק שלה פורחת. אחר שקט תעשייתי קצר, נפתח הסכר מחדש והתפקידים התחילו לזרום. "קיבלתי תפקיד ב'ספיידרס' - סדרה בניקולודיאון שמשודרת בכל העולם, ועוד תפקיד ועוד תפקיד, והיום אני במקום של קבלה. תקופה טובה, שבה אני מתבגרת ומבינה שמה שצריך לקרות יקרה. דברים יבואו לבד, ואלוהים מכוון את הדרך הכי טוב שיש".

בקרוב תופיע השחקנית בסדרה "בצפר", סיטקום הילדים של ניקולודיאון ששודר לראשונה ב-2005, חודש וחוזר כעת בגרסה מצוחצחת לעונה שניה בערוץ טין ניק החל מיום ראשון. "גדלתי על 'בצפר' המקורית", מספרת אזולאי. "זה ממש מגניב וממש מרגש. קומיקאים מטורפים, יובל סגל, עדי חבשוש, גיתית פישר. למדתי מהם המון על משחק קומי".

נשמע שהיה מצחיק בצילומים.

"בדרך כלל, על סטים - בסצנה עצמה סבבה, ומאחורי הקלעים מצחיק. כאן הכל היה מצחיק. אני לא זוכרת סצנה שבה מישהו מהתלמידים הצליח לשבת בלי לצחוק. עדי חבשוש, שמשחקת את חברה שלי, קרעה אותי ברמה שהיה ממש קשה לצלם".

"כמו גדולים"

יש לך המון כובעים: אושיית אינסטה, טיקטוק, מעצבת כובעים, פרזנטורית - לא בא לך רגע להניח הכל בצד ולהתמקד בקריירת המשחק?

"יש זמן להכל. אני יודעת לנצל כל דקה בלו"ז שלי הכי טוב שיש. אם הייתי עושה רק דבר אחד, הייתי משתעממת נורא מהר. ואין מה לעשות - היום, בשביל להיות שחקן, לא מספיק להסתמך על כישרון המשחק. צריך גם להשקיע בתדמית שלך ברשת".

יכול להיות שאת מפחדת לאבד משהו? אולי שהכל יגמר - שהעוקבים יעזבו למישהי אחרת, חדשה ולוהטת יותר?

"כל יום יש מישהי חדשה, זה קורה כל הזמן. אבל אני בונה דרך נכונה ובונה קהל נאמן, שגם אם הוא יצטמצם - הוא שם. אבל אם משהו יעלם, הוא כנראה צריך להיעלם. אני בתקופה כזאת של 'הכל לטובה'".

ניכר שאזולאי עוברת תהליך התבגרות, אבל ההתבגרות הזו לא מגיעה, מסתבר, עם עור של פיל. היא נפגעת, ואולי רק מראה את זה פחות. "למדתי לשים מסיכה", היא חושפת. "מי שיגיד שהוא לא נעלב מטוקבקים - משקר. כמו כולם, גם אני לא מתרגשת מתגובות אם אני קוראת אותן ליד אנשים, אבל כל אחד שהולך לישון ונתקל בלילה בתגובה האחת שפוגעת בנקודה רגישה - קשה לו. אז אני לא חסינה. אבל אני תמיד מזכירה לעצמי שמי שכותב תגובות כאלה כנראה לא נמצא במקום טוב בעצמו, והוא כנראה אדם חשוך".

איזה טוקבקים הכי מעליבים אותך?

"כשאני משתפת שהתקבלתי לסדרה חדשה - תמיד יהיה למישהו מה להגיד. לא יודעים שאני קורעת את התחת. לפני אודישן, אני מתכוננת בטירוף ולוקחת שיעורי משחק ופיתוח קול. אחר כך, זה שלושה חודשים שבהם לומדים טקסטים ועובדים מבוקר עד לילה. ילדים כותבים לי 'איזו שחקנית גרועה את', ו-'את בטח שם כי אבא שלך שילם'. אתם רציניים? אבא שלי משלם על משהו?! אני לא יכולה לחשוב על יותר תת רמה מזה. אבל בסדר, זה אנשים שלא חושבים, אלא אוכלים את מה שמאכילים אותם'".

אזולאי מתחזקת חשבון אינסטגרם נוצץ מזה 7 שנים, ונכון לרגע כתיבת שורות אלה, מחזיקה ב-426,000 עוקבים. האימפריה שלה משגשגת מתמיד, ואף על פי כן, לדבריה, היא לומדת על התנהלות ברשת כל הזמן. "כל יום צץ טרנד או חוק לא כתוב חדש. אחד הדברים שלמדתי השנה הוא שכדי להיות כוכב רשת היום, מאוד קשה להיות אותנטי, וזה מעציב אותי. אנשים שמפרסמים באינסטגרם משקיעים כפול מחשבה והכל צריך להיות סופר ערוך, מדויק ומושקע. פעם הייתי מצלמת סתם מהיום יום, היום אם רוצים להצליח - אתה צריך לעבוד בזה. המפרסמים משלמים לך כדי שזה יראה ככה, ודבר גורר דבר".

מה יותר משמח אותך, מחמאות על המראה שלך או על כישרון המשחק?

"מחמאות על המראה לא מרגשות אותי בכלל. משחק זה כיף, אבל הכי כיף שמחמיאים לי על האופי שלי. 'איזו אופטימית, 'איזו מקסימה את'. אלה דברים שגורמים לי לחייך'".

seperator
בשיתוף יוכלמן-אשר הפקות, בשיתוף יוכלמן-אשר הפקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully