וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון שחר קרא באמצע ההצגה "יחי מנדלבליט!" - ויוזמן לבירור

אמנון גולדמן

21.11.2019 / 22:59

פרסום ראשון: במחזה "אפס ביחסי אנוש" של בית ליסין מגלם השחקן רון שחר את מפקד הבסיס. ברגע שבו הוא פורש מהשירות הצבאי ומכריז על הליכה לפוליטי, הוסיף השחקן "ויחי מנדלבליט!". ההערה הפוליטית זיכתה אותו במחיאות כפיים. בית ליסין: "מגנים בחריפות. שחר יוזמן לבירור"

אפס ביחסי אנוש/רדי רובינשטיין

הערה מפתיעה על הבמה: השחקן רון שחר מגלם בהצגה המצליחה "אפס ביחסי אנוש" בבית ליסין את מפקד הבסיס הסובל מעודף חשיבות עצמית. באמצע ההצגה נפרדת דמותו מהשירות הצבאי תוך כדי שהוא מודה לאנשים רבים, מסכם את השירות ומכריז כי בכוונתו ללכת לפוליטיקה. בסיום אותו קטע הוסיף בספונטניות רון שחר הערה קטנה שמתקשרת להחלטה של הדמות שלו ללכת לפוליטיקה - "יחי מנדלבליט!" - שדרכה הביע בהומור תמיכה בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש הממשלה נתניהו. הערתו של רון שחר זיכתה אותו במחיאות כפיים מצד לא מעט צופים בקהל שהגיע לצפות בהצגה, במשכנו החדש של התיאטרון בדיזנגוף תל אביב.

מתיאטרון בית ליסין נמסר בתגובה: "אנו מגנים בחריפות שימוש בבימת התיאטרון לשם התבטאות אישית פוליטית בזמן הצגה. בהתאם לכך, השחקן יזומן לבירור ביום ראשון, שלאחריו נסיק מסקנות".

וכך כתב מבקר התיאטרון של וואלה! תרבות, דוד רוזנטל, על ההצגה: "הכול עובד באופן מושלם ב"אפס ביחסי אנוש". משי קליינשטיין מקסימה בתפקיד דפי השבוזה, מגי אזרזר מלאת קסם כזוהר, רון שחר נכנס היטב לדמותו של מפקד הבסיס האידיוט הסובל מעודף חשיבות עצמית, אסף הרץ מוגזם במתכוון כאיתן שפי החתיך ומעל כולם מתבלטת דיאנה גולבי כאירנה הרוסיה, דמות שהייתה שולית בסרט וזכתה להרחבה על הבמה. לא בכדי היא גרפה את התשואות הקולניות ביותר, על אף שאינה נמצאת בעמדה קדמית בהיררכיית השחקנים.

"על פי היסטריית הקופות עושה רושם ש"אפס ביחסי אנוש" הוא לתיאטרון הישראלי מה ש"ג'וקר" עשה בחודשים האחרונים בקולנוע העולמי, וכמו הסרט גם במקרה הזה ההייפ מצדיק את עצמו. זו הצגה גדולה על חיילות שקופות עם חלומות קטנים, סאטירה נוקבת אפילו יותר משהיא מצחיקה - והיא מאוד מצחיקה. יעקובי ורוזנברג מדגימים איך הופכים סרט מצליח למחזה מצוין ומייצרים מסמך מושלם, ביקורתי, חשוב ובעיקר מהנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully