וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קרוב שאפשר לכריס מרטין: היינו במופע האינטימי והמדהים של קולדפליי בירדן

שגיא בן נון, עמאן

24.11.2019 / 9:07

במרחק 200 ק"מ מתל אביב, קולדפליי השיקה את אלבומה החדש בהופעות בעמאן שבירדן. כתב וואלה! תרבות הגיע הכי קרוב שאפשר לכריס מרטין, והתרגש לראות את הלהקה בהופעה אינטימית, עם להיטים ושירים חדשים שלא מפחדים מנסיינות, רגע לפני שהיא לוקחת פסק זמן מהופעות

להקת קולדפליי מופיעה במצודת עמאן, בירת ירדן, 23 בנובמבר 2019/שגיא בן נון

(בסרטון: להקת קולדפליי מבצעת את להיטה "Something Just Like This" בהופעתה השלישית והיחידה שהיתה פתוחה לקהל במצודת עמאן, ירדן. צילום: שגיא בן נון)

seperator

"זריחה" ו"שקיעה". אלו שמות שני חלקי האלבום החדש של קולדפליי, "Everyday Life", שהושק בסוף השבוע בהופעות במצודת עמאן שבירדן. שתיים מהן הועברו בשידור ישיר ביוטיוב וסינכרנו בין מצב השמש לשמות חלקי האלבום המבוצעים. זריחה ושקיעה הם תיאורים הולמים גם לתחושות הלב בעקבות שתי התרחשויות הנוגעות לירדן מסוף השבוע האחרון, אחת במישור האישי והשנייה במישור הלאומי. במישור האישי נפעמתי מזריחה יפהפייה בלב כי זכיתי לצפות בהופעתה השלישית שהתקיימה אמש, היחידה שהייתה פתוחה לקהל של קולדפליי בבירת הממלכה.

אז למה זריחה בלב? משום שלמרות שטרנדי מאוד בברנז'ת המוזיקה לעקוץ אותה באופן לא הוגן, שירי הלהקה מרטיטי לב; משום שהאזנה לאלבומה החדש מגלה שהלהקה בחרה ללכת קצת פחות על בטוח, להרחיב את המנעד ולהיות קצת ניסיוניים; משום שמרגש להגיע להופעה הנמצאת במרחק 120 קילומטר (קו אווירי) מתל אביב ובאוטובוס מבלי שצריך לטוס לארץ רחוקה יותר; בגלל המיקום ההיסטורי וההיסטרי, מצודת עמאן הנמצאת על גבעה עם נוף פנורמי עוצר נשימה, המזכירה קצת את קיסריה; משום שזאת הייתה הופעה אינטימית ביחס ללהקת אצטדיונים והופעות ענק - בפני כ-1,500 אנשים בלבד; וגם משום שיצא לנו לראות את קולדפליי רגע לפני שהיא נוטלת פסק זמן מהופעות.

לעומת זאת, במישור הלאומי היתה תחושת שקיעה בסוף השבוע הנוגעת לירדן. המלך עבדאללה השמיע שלשום התבטאות חריגה מאוד, כשאמר ש"היחסים עם ישראל במצב הגרוע ביותר אי פעם" כעת, מה שהופך את ציון 25 השנה להסכם השלום בין המדינות ליום הולדת עגום למדי. עבדאללה אמר שזה קורה בין "השאר בגלל סיבות פנימיות בישראל". עדות ליחסים הטעונים בין המדינות קיבל ביטוי גם ברגע אחד שלי בירדן. אתמול בצהריים, לאחר הגעתי לעמאן, קנינו פלאפל טעים ביותר אצל אבו ג'בארה. למרות שדיברנו באנגלית, נהג המונית שליווה אותנו לפלאפל וידע מאיפה באנו סיפר על כך למוכר, ואמר לו: "אם היית יודע מאיפה הם באו לא היית מכין להם פלאפל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כריס מרטין, סולן קולדפליי, בהופעה בעמאן בירת ירדן. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
כריס מרטין, סולן קולדפליי, בהופעה בעמאן בירת ירדן/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

ישראלים לא יכלו לנהור בהמוניהם להופעה מאחר והיא הייתה קטנה יחסית - בפני פחות מאלפיים אנשים, רבים מהם מקורבים לצלחת, מקושרים ואנשי תקשורת, ומעט מאוד פורסם בעולם על קיומה של ההופעה השלישית לפני שהפכה במהירות רבה לסולדאאוט. ובכל זאת, בנוסף לקומץ עיתונאים ישראלים שהוזמנו למופע, ובהם כותב שורות אלה, עלה בידן של שתי נשים ישראליות בשנות החמישים לגבור על המכשולים בנחישות ולקנות כרטיסים לאירוע התרבותי הענק בעמאן. "הצלחנו להשיג כרטיסים במזל. מאוד מרגש שבמקום לטוס רחוק, אפשר לראות את קולדפליי בנסיעה באוטובוס לארץ לידנו", אמרה לוואלה! תרבות אירנה מכפר ורדים. פגשתי אותה במעבר הגבול ואחר כך שוב בהופעה. גם חברתה דגנית, מורה לעיצוב תעשייתי בת 52, התרגשה: "לפני 15 שנה תלמיד השמיע לי את השיר 'Yellow' של קולדפליי. עד אז לא הכרתי אותם, נדלקתי על זה ומאז חברה שלי ואני עוקבות אחריהן. היינו כבר בשתי הופעות שלהם, בניס ובפריז. הפעם זה די קרוב ובאנו במיוחד. לא היה קל להשיג כרטיסים, החברה שלי עבדה בזה יומיים. הלוקיישן כאן מדהים. זה נראה קצת כמו הגליל שלנו. אני חושבת שהלהקה לא באה לישראל כי היא רצתה שהפלסטינים והישראליים יהיו ביחד, במקום אחד כדי שתהיה הופעה מושלמת, אבל זה חזון אחרית הימים. אולי זה יקרה פעם. נסיעה להופעה הזאת היא יציאה מהשגרה, ומחר חזרה לעבודה. באמת מזל שהשגנו כרטיסים להופעה בעמאן, כי אבנט דה ג'ואיש פיפל סאפרד אינאף?!".

מופע הזריחה של קולדפליי בירדן:

גם ירדנים שנכחו בהופעה סיפרו לוואלה! תרבות על התרגשותם: "הרבה מאוד חיכו ללהקה, זאת הזדמנות גדולה למדינה שלי, זאת להקה נפלאה שכתבה שירים גדולים", אומר בילאל, בן 22, באנגלית רהוטה לאחר שלמד בארצות הברית כמה שנים ואז שב לממלכה. עם זאת, לשמחה על בוא הלהקה לוו כמה עיקומי אף. אחד מהם נבע מכך שבתחילה הוכרז רק על מופעי הזריחה והשקיעה שהועברו ביוטיוב, שהתקיימו ללא קהל וללא מכירת כרטיסים. בעקבות החלטה זו התעורר זעם רב ברשתות, מעריצי הלהקה כעסו על כך שבעוד שהלהקה מגיעה לראשונה אי פעם לירדן ומקבלת כפי הנראה את תמיכת משרד התיירות הירדני - היא אינה גומלת טובה לתושבי הממלכה ופותחת קופות. ייתכן וזאת היתה אחת הסיבות להוספת המופע השלישי, אולם גם לאחר הוספתו שמעתי קולות בעמאן שמחו על כך שהוא נקבע למקום אינטימי יחסית מול כאלפיים איש בלבד ולא למתחמי הופעות אליהם יכולים להכנס עשרות אלפים. "היתה כתבה בעיתון The Jordan Times שבה מישהו העביר ביקורת על כך שרק האליטה משיגה כרטיסים להופעה ושזה מושחת", מוסיף מעריץ הלהקה בילאל, "אני לא יודע אם זה נכון, אבל היה קשה לקנות כרטיסים, קודם אתר המכירות קרס, והיתה מגבלה לרכישת כרטיס אחד לאדם. אנשים רבים נשארו בחוץ".

למה לדעתך הלהקה בחרה להשיק את אלבומה החדש במדינתך ירדן?

"בגלל שזה משתלב עם הנושא של האלבום, שהוא מאוד אוריינטלי, ואני חושב שזו הבמה המושלמת בשבילם - זה מקום מאוד בטוח ומוגן באזור וגם מקום מאוד חם. וזה גם צעד יוצא דופן, שאף להקה לא עשתה בעבר באזור הזה בעולם".

מופע השקיעה של קולדפליי בירדן:

בני הזוג ראמזי ופיבי, בריטים השוהים בירדן במסגרת לימודיהם, שלא הצליחו לרכוש כרטיסים און ליין אך למזלם התקמבנו על כרטיסים דרך היכרות עם אחד אחד הנגנים, אמרו: "האלבום החדש של קולדפליי עוסק בין השאר בחיבור בין אנשים שונים, ואולי יש פה אמירה שמוזיקה יכולה לשמש כדבק חברתי במזרח התיכון".

"הבנתי שהם בחרו להופיע בעמאן כי הם רצו מקום רחוק ממולדתם, ומתוך כבוד למדינה שלי", אומר לוואלה! תרבות הירדני ג'ק, בן 46. "הרעיון לקיים הופעות במצודת עמאן ולהעביר אותן בשידור ישיר ביוטיוב, בהן צפו מיליוני אנשים, הוא דבר מדהים. ההופעה הזאת היא יחסי ציבור מצוינים לירדן".

קטע נוסף מהמופע השלישי של קולדפליי בעמאן:

קולדפליי בעמאן

ההופעה עצמה היתה שובת לב, וכללה גם שירים מהאלבום החדש וגם להיטים כמו "The Scientist", "ויוה לה וידה", "Yellow" ו-"Fix You". הלהקה אירחה בין השאר מקהלת גוספל והרכב כלי נשיפה שהפכו את הצליל של הערב לעשיר, מגוון ומענג. עם זאת, כמה פעמים עצר כריס מרטין את ביצועי השירים החדשים, אולי בגלל שהוא מבצע אותם לראשונה על במה, והתנצל על כך. היה מפתיע לראות חריקות כאלה מאחת הלהקות הגדולות בעולם, אבל זה לא פגם בהנאה הרבה. בשלב מסוים התלוצץ מרטין ואמר כי עכשיו בדרך כלל יש זיקוקים בהופעה, אבל במופע הנוכחי לא היו זיקוקים וגם לא היו מסכים. בין לבין סינן "סלאם עליכום" ו"שוקראן". שיא הערב היה בשלב שבו מרטין ירד לקהל והיה כל כך קרוב אליי עד שיכולתי להריח את שאריות הבושם של האקסית המיתולוגית שלו, גווינת'. בשלב זה הוא ביצע בין השאר את "Something Just Like This", וחשבתי שכל מה שאני רוצה זה רק משהו כזה בדיוק.

בתום ההופעה האדירה, בדרך החוצה ממצודת עמאן, נעמדנו לצילומי סלפי על רקע הנוף הפנורמי הלילי המדהים של בירת הממלכה, ועשינו יותר טייקים מילדה בת 12. לפתע ניגש אלינו איש הפקה בריטי. "מצטער, אנחנו חייבים לפנות את הדרך כדי שמשאיות יוכלו להכנס לכאן, לפנות את הציוד ללונדון להופעה שסוגרת את מסע ההופעות ביום שני". כל שנותר לנו הוא לניילן את צמידי כרטיס הכניסה למזכרת, ולקוות שחברי הלהקה יום אחד ינהרו בהמוניהם במשאיותיהם לתל אביב סיטי.

להקת קולדפליי מופיעה בעמאן בירת ירדן. באדיבות לב גרופ מדיה,
כריס מרטין בהופעה בעמאן/באדיבות לב גרופ מדיה
קלטת של קולדפליי על רקע נופי עמאן, בירת ירדן, שבה השיקו את אלבומם החדש. באדיבות לב גרופ מדיה,
קלטת/באדיבות לב גרופ מדיה
חיבור בין עטיפות אלבומיהם של קולדפליי ושל דודו טסה והכווייתים. עיבוד תמונה
חיבור בין עטיפות אלבומיהם של קולדפליי ושל דודו טסה והכווייתים, בעלי הדימיון/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully