וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לנדאו יוענק לארבעה יוצרים ויוצרות, בהן הבמאית מיכל אביעד

25.11.2019 / 11:27

מפעל הפיס הכריז על שמונת הזוכים והזוכות בפרס לנדאו, על סך 150 אלף שקל לכל אחד ואחת. ביניהם, גם הבמאית מיכל אביעד ("אישה עובדת"), מעצב התפאורות אלכסנדר ליסנסקי, המוזיקאי יגאל מירטנבאום ואמן המיצב אורי ניר

יונייטד קינג

מפעל הפיס הכריז היום (שני) על חתני וכלות פרס לנדאו, שהוא מחלק מדי שנה מזה 18 שנה. כל אחד מן הזוכים וכל אחת מן הזוכות יקבלו מענק של 150 אלף שקל.

השנה הצטרפו שמונה זוכים וזוכות אל עשרות הזוכים בפרס מפעל הפיס ע"ש לנדאו היוקרתי שמוענק מידי שנה, כחלק מפעילותו של מפעל הפיס לקידום התרבות, האמנות והמדע בישראל. הפרס, המוענק מזה שמונה עשרה שנה בתחומי האמנות, המדע והמחקר, נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל והוא ניתן על שמו של מיכאל לנדאו, שמונה לראש מפעל הפיס בשנת 1951.

בתחומי האמנויות, ארבעת הזוכים והזוכות הם: מיכל אביעד, מן הבמאיות החשובות בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי, החתומה על יצירות דוקו קאנוניות כמו "ג'ני וג'ני" והשנה הוציאה את "אישה עובדת", שעורר תהודה רבה ברחבי העולם; אלכסנדר ליסנסקי, מבכירי מעצבי התפאורה בישראל, אשר עיצב למעלה מ-200 תפאורות להצגות, אופרות ותערוכות בארץ וברחבי העולם; המוזיקאי יגאל מירטנבאום, שכדברי נימוקי הזכייה, "מפתח טכניקות פורצות דרך בתחום לימודי המוזיקה; ואמן המיצב אורי ניר, שכדברי נימוקי הזכייה, "עבודתו מרחיקה והודפת את הגבולות של החושים ושל הטעם".

בגזרה האקדמית, הזוכים הם פרופ' עמי איילון, על מחקרו בתחום המזה"ת; פרופ' מאיר טייכמן, על עבודתו בחקר ההתמכרויות; פרופ' רן נתן, על מחקרו בתחום האקולוגיה; ופרופ' מיכל אירני, על מחקרה בתחום הבינה המלאכותית.

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי, מסר: "פרס לנדאו נחשב לאחד מהפרסים היוקרתיים בתחומי המדע, המחקר, התרבות והאמנות. אני מברך את הזוכים על הצטרפותם לשורה קודמת של זוכים קודמים, כולם מהשורה הראשונה בתחומם".

מיכל אביעד. באדיבות המצולמים
הכי ראוי שיש. מיכל אביעד/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully