וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמאלנים, תמותו!": כתב כאן 11 חטף יריקות ואלימות בהפגנה בעד נתניהו

27.11.2019 / 8:46

כתב "כאן חדשות" יואב קרקובסקי דיווח למהדורה של כאן 11 מהפגנת התמיכה בראש הממשלה נתניהו, אך חטף שם יריקות, קללות ודחיפות. קרקובסקי: "בעטו בי בשידור, ירקו עלי. זה היה אירוע לא פשוט". ניר ברקת צלצל לקרקובסקי: "התביישתי. מותר לבקר, אסור לפעול באלימות"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום: רויטרס וניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

תקרית אלימה במהלך השידור: כתב "כאן חדשות" יואב קרקובסקי דיווח למהדורה המרכזית של כאן 11 ממוקד הפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו ברחבת מוזיאון תל אביב. במהלך השידור שהעביר, הפעילים שמסביבו צעקו ללא הרף, הקיפו אותו ובשלב מסוים (בדקה 0:40 בקטע המצורף למטה), אחד הפעילים אף ניסה להשתלט על המיקרופון שממנו קרקובסקי דיווח. כתב כאן 11 הדף את הפעיל והמשיך לדווח תחת צעקות. קרקובסקי אף דיווח שכמה מהמפגינים לידו ירקו עליו. המפגינים לא נתנו לקרקובסקי להמשיך ולדווח למהדורת החדשות, הסתירו את המצלמה עם דגלי ישראל, דחפו את קרקובסקי והובילו להפסקת השידור מהמוקד.

"עברתי לא מעט שידורים בחיי, חלקם גם אלימים, אבל זה היה קצת אחר", סיפר הבוקר קרקובסקי בריאיון לתכנית הרדיו "קלמן-ליברמן" בכאן ב'. "זה היה אירוע אלים ארוך במיוחד שנמשך זמן לא קצר אחרי שהשידור הסתיים. ברגע שנדלקו הפרוז'קטורים שלנו, האווירה פשוט התלהטה. זה התחיל מקריאות וצעקות, ואז התחילו לתת לי בעיטות תוך כדי שידור. אני לא רוצה לתאר איך הרגשתי בגב. הוא היה רטוב מרוב יריקות. לא עברתי דבר כזה, ואני סיקרתי את ההתנתקות, שגם שם היו המון אמוציות. המפגינים נדחפו לפריים, משכו את האוזנייה שלי וקרעו אותה, אנשי הצוות שלנו ניסו לגונן על העמדה שלי. השוטרים עמדו קרוב אלינו ואף אחד לא טרח להגיע לשם. הייתה כאן אלימות. תקפו כאן פיזית צוות שידור. זה היה אירוע לא פשוט. אלימות לא יכולה להיות מענה למילים. מה היה קורה אם בן כספית, רביב דרוקר או גיא פלג היו מגיעים לשם ולא אני?"

צפו:

צוות כאן חדשות חוטף קללות ויריקות:

התקרית בשידור עוררה כמה תגובות בטוויטר. כתב ynet איתי בלומנטל כתב בטוויטר כי גם הוא וגם כתבת וואלה! NEWS דנה ירקצי, שסיקרו את ההפגנה, ספגו אלימות מצד המפגינים: "כולם מדברים על התנהגות המפגינים בשידור החי של קרקובסקי ובצדק, אבל אתמול בהפגנה, גם אני ודנה ירקצי ספגנו קללות, יריקות, גידופים ואפילו אישה אחת מבוגרת שאיחלה לשנינו לחלות בסרטן. כמות השנאה אתמול לתקשורת חצתה את הרף האדום, היתי מצפה מאוד מראשי הליכוד לגנות ולהוקיע".

עמיתו של קרקובסקי בכאן 11, ערן זינגר, כתב: "אני עובד עם קרקובסקי כל כך הרבה שנים, כדי לדעת ששום דבר, אבל שום דבר לא יגרום לו לקטוע שידור". הפעיל הפוליטי איציק אלרוב כתב: "להסתה משולחת הרסן כנגד התקשורת יש פירות - והם רעילים מאוד. ראוי היה שנתניהו יגנה את המתקפה והפגיעה ביואב קרקובסקי אמש בהפגנה שארגן. אלימות היא לא דרך לפתור שום דבר".

ח"כ ניר ברקת (ליכוד) סיפר הבוקר כי צלצל אל קרקובסקי. "התביישתי. זו אינה דרכנו וזו אינה דרכו של המחנה הלאומי. אפשר וצריך לבקר את התקשורת אך אסור לפעול נגדה באלימות. נקודה".

דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו הוסיף: "התמונות הללו מזכירות לי את הימים שלפני רצח רבין. במידה מסוימת כיכר המוזיאון אמש היא המרפסת בכיכר ציון אז. המלחמה שמוביל נתניהו נגד הפרקליטות ומוסדות אכיפת החוק ,עלולה להסתיים באסון והתמונות הללו הן הכתובת על הקיר. אדוני ראש הממשלה: אנא גלה אחריות והפסק את ההסתה. ואיפה המשטרה?".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully