וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמודדת באח הגדול הספרדי אולצה לצפות בעצמה נאנסת

3.12.2019 / 0:09

אחת מדיירות הגרסה הספרדית של האח הגדול נאנסה לעיני המצלמות כששכבה שיכורה ללא הכרה במיטתה - וגילתה על האונס שעברה רק אחרי שבהפקת התוכנית בחרו להקרין לה את הקטע בחדר האח הגדול, כשהיא מתחננת בפניהם להפסיק

GH Revolution

בסרטון - הרגע בו המתמודדת צופה בעצמה נאנסת

"האח הגדול" הספרדי עורר סערה במדינה לאחר שבתקשורת המקומית נחשף שלפני שנתיים בחרו מפיקי התכנית, בצעד אכזרי, להקרין לאחת המתמודדות קטע בו נאנסה בידי אחד הדיירים ללא ידיעתה. קרלוטה פראדו, מתמודדת בעונה של התכנית ששודרה ב-2017, הוזמנה לחדר "האח הגדול" בבוקר שלאחר מסיבה שנערכה בבית, שם התבשרה בידי האח הגדול שהיא הותקפה מינית בידי אחד הדיירים, חוסה מריה לופז, עמו החלה במערכת יחסים בזמן שהותה בבית.

פראדו, שלא ידעה שנאנסה מאחר שהייתה מחוסרת הכרה, צפתה בסרטון שלה נאנסת כשהיא שוכבת שיכורה במיטתה. בעודה צופה בסרטון והמצלמות מתעדות את תגובותייה היא נשמעת בוכה וקוראת לאח: "בבקשה, אח, תפסיק עכשיו, בבקשה".

קרלוטה פראדו צופה בעצמה נאנסת

על פי העיתון המקוון "El Confidencial", בתיעוד של התקיפה נראים פראדו ולופז, שניהלו מערכת יחסים במהלך שהותם בבית, כשהם שיכורים מהאלכוהול החופשי אותו העניקה הפקת התוכנית למתמודדים שחגגו במסיבה באותו ערב. היא נראית דוחה את ניסיונותיו לגעת בה ואומרת לו: "לא. אני לא יכולה" הוא מוביל אותה מהסלון אל חדר השינה ואז היא מתמוטטת מחוסרת הכרה במיטתה. למרות זאת הוא נכנס למיטתה, חודר אליה ואונס אותה במשך מספר דקות כשהיא ישנה.

קרלוטה פראדו ובן זוגה שאנסה אותה בתכנית "האח הגדול". צילום מסך
קרלוטה פראדו וחוסה מריה לופז כמה ימים לפני התקיפה/צילום מסך

למחרת השניים אכלו יחד ארוחת בוקר ולופז אמר לה שהוא "טיפל בה" לאחר שהיא שתתה יותר מדי. לאחר מכן, באמצע היום הכל השתנה - לופז סלק מהבית בשל מה שהפקת התוכנית קראו "התנהגות בלתי נסבלת". במקביל פראדו, שעדיין לא ידעה מה שהתרחש, נקראה לחדר 'האח הגדול' (שבגרסה הספרדית נקרא "סופר"), שם אילצו אותה לצפות בתקיפה המינית שעברה.

קרלוטה פראדו ובן זוגה שאנס אותה בתכנית "האח הגדול" ספרד. צילום מסך
קרלוטה פראדו וחוסה מריה לופז כמה ימים לפני התקיפה/צילום מסך

כשהיא נעולה בחדר האח, זו השיחה שהתנהלה בינה לבין ה"סופר" לאחר שצפתה בדמעות במה שהתרחש ערב קודם לכן:

פראדו שאלה "אנשים יראו את זה?" והקול של האח הבטיח לה שהתמונות לא ישודרו ולא ישותפו. היא שאלה "איפה הוא עכשיו" ונענתה ש"הוא גורש מהבית לתמיד". המתמודדת ההמומה שאלה האם לא תוכל לדבר איתו על שקרה והקול ענה לה "לא, קרלוטה. אנחנו רוצים שתדעי שההפקה לא מוכנה לסבול התנהגות כזו". פראדו אמרה "גם אני לא. איך אפשר? מה שמרגיש לי לא הוגן זה שאני לא יכולה לדבר איתו כי הוא לא אמר לי כלום. טוב, אתם יודעים שהוא לא אמר לי כלום. אתם יודעים את זה מצויין". הקול של האח אמר לה בשלב הזה: "אנחנו רוצים שתדעי שיש לך את כל התמיכה שלנו - מבחינה פסיכולוגית ומשפחתית". קרלוטה אמרה שאינה מעוניינת לדבר עם פסיכולוג אבל היא כן רוצה לדבר עם החברים שלה בבית והוסיפה: "אני צריכה שתבטיחו לי שזה לא ישודר - כי אני הולכת לדבר על מה שקרה כמובן". בשלב הזה נאסר עליה לצאת ולראות את חבריה והקול של האח אמר לה: "קרלוטה, לטובתך ולטובת חוסה מריה - אסור שהנושא יצא מהחדר הזה". קרלוטה התחננה לצאת מחדר האח אולם הדלת לא נפתחה עבורה ומפיק מטעם התוכנית נכנס בכדי להוציא אותה מהבית למלון סמוך.

על פי הדיווחים בהפקת התכנית הזעיקו את המשטרה מיד אחרי שהדיחו את לופז מהבית וביקשו גם מפראדו לצאת מהבית ולעזוב את התכנית באופן זמני. פראדו החליטה שלא להגיש תלונה וחזרה לבית האח הגדול חמישה ימים לאחר מכן להמשך התחרות. לאחר כשנה היא החליטה להגיש תלונה במשטרה על האונס שעברה.

התיעוד הועבר למשטרה ולאחרונה קבע שופט כי יש עילה להעמיד את לופז לדין בגין התעללות מינית. על פי החוק הספרדי, התעללות מינית לא נחשבת אונס אלא אם כן היא לוותה באלימות או הפחדה. חברת פרלמנט במדריד מטעם מפלגת השמאל פודמוס, ביאטריז גימנו, קרא לחקור גם את מפיקי התכנית. "יש לחקור את המפיקים על שנכשלו בחובתם להציל את הקורבן, שזו עבירה פלילית בפני עצמה", אמרה, "הם חשבו על התכנית עצמה. מפיקים כנראה חושבים שאם משהו מופיע בטלוויזיה, זה לא אמיתי, אבל מה שקרה כאן הוא לחלוטין אמיתי".

בדיווח של ה-BBC תהו מדוע בבית שמרושת במצלמות בו כל המתמודדים נמצאים תחת פיקוח מתמיד אף אחד לא ראה את מה שהתרחש בזמן אמת ופעל להפסקת התקיפה המינית שהתרחשה מול עיניהם. מקור בחברת ההפקה הספרדית צפלין שעומדת מאחורי התוכנית בספרד הודה כי נעשו טעויות אולם הוסיף כי למרות שעלו חשדות לגבי התנהגותו של לופז היה גם ספק לגבי מה שקורה, בגלל שהשניים היו בני זוג. לדבריהם לאחר מספר דקות נאמרה מילת קוד ברמקולים של הבית שגרמה לו להפסיק את מעשיו. הצוות שעבד באותו לילה דיווח למפיקי התוכנית על מה שהתרחש ואלה החליטו למחרת בבוקר לגרש אותו מהתוכנית לאלתר.

חברת ההפקה העולמית של האח הגדול, קבוצת אנדמול, הביעה צער על האופן בו גברת פראדו גילתה על המקרה ואמרה בהצהרה: "בדיעבד אנו מתחרטים על כך שהשיחה בה התבשרה קרלוטה על המקרה התקיימה בחדר האח הגדול". הם הוסיפו כי למתמודדת הוענק טיפול פסיכולוגי לאחר התקיפה.

חוסה מריה לופז עצמו מכחיש את ההאשמות נגדו ועורך דין מטעמו אמר כי אין שום הוכחה שמרשו עבר עבירה. "הוא העביר את הלילה כשהוא משגיח על קרלוטה לאחר שהבין שהיא שיכורה", הוא אמר.

פראדו עצמה פרסמה בשבוע שעבר וידאו בחשבון האינסטגרם שלה בו היא מודה על התמיכה שקיבלה ברשתות החברתיות, שם החל לרוץ התיוג #CarlotaNoEstasSola (קרלוטה, את לא לבד) : "לראשונה אני לא מרגישה שאני לבד. זה הופך לאהבה, מה שהופך לנדיבות לב עבור כל מי שעבר משהו שדומה למה שאני עברתי".

צפו בה מודה על התמיכה שקיבלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully