וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולטי מיליונר תרם 25 מיליון שקל לבית ליסין - והתיאטרון ייקרא על שמו

2.12.2019 / 12:20

המולטי מיליונר ברוך איבצ'ר תרם לתיאטרון בית ליסין 25 מיליון שקל, ומעתה התיאטרון ייקרא "תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר". איבצ'ר: "כישראלי החי בפרו, בליבי תמיד פינה חמה לישראל. תמיד יהיה בי הרצון והכח לתרום, ואני שמח על ההזדמנות לסייע". הסערה הבאה?

אפס ביחסי אנוש/רדי רובינשטיין
תיאטרון בית ליסין בתל אביב. ראובן קסטרו
התיאטרון שייקרא מעתה "בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר"/ראובן קסטרו

הסערה הבאה? איש העסקים המולטי מיליונר ברוך איבצ'ר תרם לתיאטרון בית ליסין 25 מיליון שקל, ומעתה ייקרא התיאטרון "תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר". ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודה לאיבצ'ר. מנהלת בית לסין ציפי פינס הודתה אף היא והבהירה שהתרומה "תאפשר לנו להמשיך וליצור תיאטרון מרתק ומלהיב בלב תל אביב וברחבי הארץ".

איבצ'ר עצמו מסר: "כישראלי החי בפרו, בליבי תמיד פינה חמה לישראל. תמיד יהיה בי הרצון והכח לתרום לחברה, לתרבות ולמדינה ואני שמח על ההזדמנות לסייע בתנופה של התיאטרון והעיר כאחד, למען עתיד טוב יותר למדינת ישראל".

ב-2006 ביקש איש העסקים סמי עופר לתרום 20 מיליון דולר למוזיאון תל אביב לאמנות ולהסב את שמו של כל המוסד על שמו ועל שם אשתו. לאחר מחאה ציבורית גדולה - הוא נסוג מהמהלך. התעוררה אז ביקורת עזה בטענה שמדובר בניסיון כוחני לקניית כבוד בממון ובכך להפוך את מוסדות התרבות בעיר לזירת התמודדות בין אילי הון. בעצומה שכתבו אז אמנים, נכתב: "התניית תרומה כספית כלשהי למוסד תרבות זה או אחר בהנצחה מגלומנית הינה אקט בוטה ולא תרבותי. אנו מאשימים את הרשויות שמאפשרות תומכות ומצדיקות מהלך זה". עוד נכתב אז: "אנו מתנגדים באופן נחרץ וחד משמעי להפקרת ערכי מוסדות התרבות בארץ והמרתם בהנצחה לכל המרבה במחיר וקוראים לכל הקשורים בדבר ולכלל הציבור למנוע שערורייה זו".

רון שחר אפס ביחסי אנוש. רדי רובינשטיין,
ההצגה "אפס ביחסי אנוש" שמוצגת בבית לסין/רדי רובינשטיין

איבצ'ר בן ה-79 הוא בעל עסקים בישראל, בפרו ובמדינות נוספות בדרום אמריקה. לאחר שקיבל אזרחות פרואנית, באמצע שנות השמונים רכש אחזקה בערוץ ה-2 של הטלוויזיה בפרו, ובתחילת שנות ה-90 הגדיל את אחזקותיו בערוץ הטלוויזיה למעל 50 אחוז, והתחנה הפכה להיות השנייה בגודלה בפרו. בעבר השקיע בין השאר במשרד יחסי הציבור של רני רהב, בסרטים "הקיץ של אביה" ו"הינשוף" ומשפחתו אימצה את קבוצת הכדורגל מכבי חדרה. איבצ'ר גם בעל זיכיון לסרטי אולפנים גדולים של הוליווד בפרו, שותף בחברת ההפקות "דנה הפקות" ותרם בעבר גם למרכז הבינתחומי הרצליה בבניית אודיטוריום.

בשנת 1984 קיבל ברוך איבצ'ר אזרחות פרואנית, ומשהחל לשגשג בעסקיו פנה להשקיע גם בתחום המדיה. בתחילת שנות התשעים כבר היה בעל ערוץ הטלוויזיה השני בגודלו בפרו. איבצ'ר תמך בכתבי הערוץ שלו כאשר חשפו שחיתות של מנהיגי המדינה במעורבות בסחר בסמים. כדי להשתיק את ביקורת תחנת הטלוויזיה, החל המשטר הדיקטטורי דאז של פרו לרדוף את איבצ'ר, להעליל עליו אשמות של בגידה הנושאות עונש מוות ומשנת 1997 נשללה ממנו אזרחותו הפרואנית ועסקיו הוחרמו. בתקופה זו התגורר איבצ'ר בהרצליה ובמיאמי, וזכה לתמיכת הקונגרס האמריקאי וגורמים באירופה. לאחר שנים זכה איבצ'ר בבית הדין הבינלאומי האמריקאי בקוסטה ריקה במשפט שניהל כנגד הממשלה הפרואנית. לאחר נפילת השלטון ובריחת נשיא פרו, שב איבצ'ר לפרו והשיב לעצמו את אזרחותו ורכושו.

בתחילת ספטמבר, אחרי חמש שנים ארוכות של שיפוצים שערכה עיריית תל אביב, נחנך המבנה החדש של תיאטרון בית ליסין בתל אביב. המבנה החדש של התיאטרון, שיחגוג 40 שנה להיווסדו בשנה הבאה, נמצא בפרישמן פינת דיזנגוף, במתחם שבו שכנו בעבר תיאטרון הקאמרי וקולנוע הוד.

  • עוד באותו נושא:
  • בית ליסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully