וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר המצרי ששר את הלהיט "אני שונא את ישראל" הלך לעולמו בגיל 62

3.12.2019 / 15:11

הזמר המצרי שעבאן עבד א-רחים, המכונה "שעבולא", הלך לעולמו והוא בן 62 בלבד. שעבולא נודע בזכות ססגונו הפשוט, דמותו הצבעונית, ושיריו הפוליטיים ובראשם "אני שונא את ישראל" שיצא בשנת 2000 ועורר סערה

צילום: MekameleenTV, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

(בסרטון: שוטרים מחלקים מתנות לנהגים במצרים לציון יום השנה לנפילת מובארק)

הזמר המצרי הפופולרי שעבאן עבד א-רחים, שזכה לכינוי "שעבולא", הלך לעולמו - והוא בן 62 בלבד. עבד א-רחים התפרסם בזכות שיריו העממיים, שעסקו בנושאים פוליטיים מגוונים, אולם השיר שפרסם אותו יותר מכל היה "אני שונא את ישראל" שיצא בשנת 2000 ועורר סערה. הוא זכה לפופולריות עצומה בעיקר בזכות השילוב בין דמות עממית ומחוברת לציבור, לבין מילות שירים פשוטות שכולם התחברו אליהן. הוא נהג להתלבש בצורה צבעונית, והוא זכה לחיבה גדולה בזכות דמותו הססגונית. בשנים האחרונות הופיע בערב הסעודית, אולם בתקופה האחרונה חלה הידרדרות במצבו הבריאותי.

לפני כשנתיים הוא כתב שיר בשם "טראמפ השתגע לגמרי". בין השאר קבע בשירו: "טראמפ זקוק לכלוב. כדאי שייזהר. מה הקשר בינך לבין ירושלים? אתה אדם נורא ואיום. פעלת בשחצנות, טראמפ. אתה חייב לפרוש. אתה דומה להאלק הוגאן, הולך ומרביץ עם הידיים. טראמפ, יא ציוני, העם הערבי לא יישב בשקט. ירושלים תהיה ערבית עד יום הדין. איפה הג'יהאד?". שעבולא הוציא גם שיר לאחר זכייתו של אובמה ובו תקף את מנהיגי מדינות ערב שברכו את הנשיא האמריקאי לשעבר עם היבחרו.

הזמר כתב בעבר גם שיר הערצה לנשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק בטרם הודח, שיר מחאה נגד הוצאתו להורג של נשיא עירק סדאם חוסיין ושירים שתקפו את המדיניות האמריקאית. שיר נוסף שהוסיף לו פופולריות היה "אפסיק לעשן".

"אני שונא את ישראל" - שעבאן עבד א-רחים

שעבולא שעבאן עבד א-רחים אל-רחים. צילום מסך
מת בגיל 62. שעבולא/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שעבולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully