וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות מביכה: בהזמנה לאזכרת בן גוריון פורסמה תמונתו של לוי אשכול

4.12.2019 / 19:22

נכדו של בן גוריון, יריב בן אליעזר, פרסם את ההזמנה לאזכרה הממלכתית לסבו מטעם משרד התרבות, ובה במקום תמונתו של בן גוריון פורסמה תמונת רה"מ לשעבר לוי אשכול: "כנראה שבמשרד התרבות יש פקידים שלא עברו יחידה אחת בהיסטוריה". משרד התרבות: "זה נעשה ע"י חברה פרטית"

בווידאו: "רשימת המטלות" שכתב דוד בן גוריון לאחר החלטת האו"ם על חלוקת ארץ ישראל/צילום: ארכיון המדינה וערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

טעות מביכה: תמונתו של ראש הממשלה לשעבר לוי אשכול פורסמה בהזמנה לאזכרה הממלכתית לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. נכדו של בן גוריון, ד"ר יריב בן אליעזר, פרסם סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו שבו הביע זעם והפתעה: "כנראה יש במשרד התרבות פקידים, שלא עברו יחידה אחת אפילו בהסטוריה של מדינת ישראל. אחרת כיצד נסביר את העובדה שבהזמנה לאזכרה הממלכתית לבן-גוריון, פורסמה דווקא תמונתו של לוי אשכול? למירי רגב הפתרונים". על ההזמנה הרשמית שפרסם בן אליעזר, שבה פורסמה כאמור תמונה שגויה, חתום משרד התרבות והספורט.

ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "למשרד התרבות והספורט אין כל קשר לשקופית המדוברת שבוצעה על ידי חברה פרטית. המשרד רואה זאת בחומרה ובוחן את את הצעדים המשפטים והחוקיים העומדים לרשותו כנגד החברה".

מושיק אביב, מנהל מרכז ההסברה, אמר לוואלה! תרבות: "יש לנו חברת הפקה, ששכרה חברה שאמורה לצלם את האירוע. על דעת עצמם וללא אישור שלנו הם העלו את זה לאתר הפרטי שלהם עם לוגואים של מדינת ישראל של שנת ה-70, שבכלל לא רלוונטיים להיום, ושל משרד התרבות והספורט. הם העלו את זה כדי לקדם ולפרסם את עצמם, ללא אישור שלנו. אצלנו לא קורים דברים כאלה. הם העלו את זה בשם משרד התרבות והספורט אבל זה באתר הפרטי שלהם, וזאת תקלה שלהם. אנחנו עם החברה הזאת כבר לא נעבוד כמובן. זו תקלה רצינית".

בן גוריון אשכול. יח"צ,
"העלו על דעת עצמם לאתר הפרטי שלהם". ההזמנה הרשמית עם תמונתו של אשכול במקום תמונתו של בן גוריון/יח"צ

במלאת 46 שנה למותו של בן גוריון, התקיימה היום האזכרה הממלכתית לזכרו. נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח בנאומו בטקס ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ על כך שאינם מביאים לתום המשבר הפוליטי. "נדמה לי שאתם פשוט רוצים להשתגע", אמר הנשיא. "אם כך תרצו - השתגעו. אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן - הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן. זוהי עת צרה למדינת ישראל ולמשטר בישראל", הכריז. "זו אינה עת צרה לצד פוליטי כזה או אחר. זוהי עת צרה לכולנו, אזרחי המדינה ושליחי הציבור בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully