וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת "משחקי הכס" ביטלה את הופעתה בטלוויזיה הבלגית בגלל מצעד אנטישמי

5.12.2019 / 10:32

השחקנית ההולנדית קאריס ואן האוטן, ששיחקה את מליסנדרה בסדרה "משחקי הכס", ביטלה הופעה מתוכננת בטוק שואו בלגי בגלל שבעיר אלסט במדינה התקיים בחודש מרץ מצעד רחוב אותו כינה אונסק"ו "גזעני ואנטישמי", עם בובות של חרדים עם עכברוש היושבים על שקי זהב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

השחקנית ההולנדית קאריס ואן האוטן, ששיחקה את הכוהנת האדומה מליסנדרה בסדרה "משחקי הכס" של HBO, ביטלה הופעה מתוכננת בטלוויזיה הבלגית, מאחר שבעיר אלסט במדינה התקיים בחודש מרץ מצעד רחוב בקרנבל מקומי אותו כינה אונסק"ו כ"גזעני ואנטישמי".

ואן האוטן היתה אמורה להשתתף בטוק שואו הבלגי "The Appointment" לצד ראש העיר של אלסט ולצד השחקנית והכותבת הגרמניה הלינה ריין. ריין, הנשואה לשחקן כדורגל יהודי, כינתה את ראש העיר של אלסט "אנטישמי", וביטלה את השתתפותה ראשונה בטוק שואו בגלל סירובה להופיע לצד ראש העיר. בעקבותיה גם ואן האוטן ביטלה את הופעתה.

משחקי הכס קאריס ואן האוטן. GettyImages
קאריס ואן האוטן/GettyImages

במהלך הקרנבל במרץ הוצגו בובות ענק של יהודים חרדים בחליפות ורודות. אחת מהבובות מחייכת בזמן שהיא מעשנת סיגר ומושיטה יד, ככל הנראה כדי לאסוף כסף. לבובה הזו היה עכברוש על כתפה הימני, ושתי הבובות עמדו על מטבעות זהב כשלרגליהן שקי כסף (צפו בסרטון למעלה).

בעקבות המצעד התעוררה סערה. קהילות יהודיות באירופה וגם שגריר ישראל בבריסל מחו על האנטישמיות, ובנוסף היו שדרשו להסיר את הקרנבל מרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. בתגובה לכף, ממשלת בלגיה הקימה ועדת חקירה שקבעה כי על אף שהבובות אנטישמיות לא ניתן לייחס ליוצרים שלהם כוונה אנטישמית. למרות הנזיפה שספגו מאונסק"ו, יוצרי המצעד בחודש שעבר שוב נקטו במהלך פרובוקטיבי. כפרומו לקרנבל של שנה הבאה, הוצגו בובות שיככבו בו, ובהם דמויות של יהודים עם אפים ארוכים ומעוקלים ושיני זהב בפיהם, במה שנראה כהשראה מהדרך שבה הנאצים הציגו את היהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully