וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית חנה רוט ("רחוב סומסום", "אלכס חולה אהבה") הלכה לעולמה

5.12.2019 / 12:20

השחקנית, שהלכה לעולמה בגיל 80 ביום הנישואים שלה, שיחקה בעשרות הצגות, סרטים ותכניות טלוויזיה. היא התפרסמה בעיקר בזכות תפקידה כאמו של אלכס ב"אלכס חולה אהבה" ובתור חנה ב"רחוב סומסום". במקביל לעבודתה כשחקנית היא עסקה בחקר שירים יהודיים ואף פרסמה 3 ספרים

חנה רוט מתוך ההצגה "שעה וחצי איחור", 2006. צילום מסך
תפקידים חשובים. חנה רוט/צילום מסך

השחקנית חנה רוט הלכה לעולמה - והיא בת 80. רוט שיחקה בעשרות סרטים, הצגות ותכניות, אך התפרסמה בעיקר בזכות תפקידיה כחנה ב"רחוב סומסום" ואמו של אלכס ב"אלכס חולה אהבה".

בתה, דינה פסקא-רז, ספדה לה בשיחה עם וואלה! תרבות. "בשנים האחרונות הצעירים הכירו את אמא שלי בעיקר דרך הסרט 'אלכס חולה אהבה' ודרך הסדרה 'רחוב סומסום', אבל היא הייתה שחקנית תיאטרון בראש ובראשונה. היא הייתה מתעוררת לחיים על הבמה. בין נקודות הציון יש את 'איש חסיד היה', שהיה להיט גדול, אחר כך היא וחנוך לוין התחברו מאוד. היא הייתה מראשונות השחקנים והשחקניות שעבדו איתו, והופיעה בהרבה מחזות שלו. אמא בחרה תמיד לא להשתייך לתיאטרון רפרטוארי אחד. כל פעם בחרה לעצמה את התפקידים. היא נהגה לומר שהיא לא עשתה את כל התפקידים שרצתה אבל הייתה לה הפריבילגיה לא לעשות תפקידים שהיא לא רצתה.

"אמא הייתה איטלקיה והאיטלקיות הייתה חלק דומיננטי אצלה. בתקופתה באיטליה היא עסקה בחקר פולקלור והוציאה תקליטים, אחד מהם זכה בהרבה פרסים באיטליה. היא גם הוציאה שני ספרי שירה, היום בלוויה אקריא שני שירים שלה. בעקבות מחלתו של בעלה, בשבעת החודשים האחרונים היא איבדה את החשק לחיות, הלכה ונמוגה. באופן אירוני, היום הוא יום הנישואים שלהם. יש לה שני ילדים - אחי ואני ושני נכדים, שזכו לראות אותה מופיעה ולבקר אותה מאחורי הקלעים, וזה הסב לה גאווה רבה. היו לה חיים מאוד מלאים, ואני חושבת שטובים. היא חיה את החיים שלה כמו שרצתה לחיות. כמו הרבה אנשים יצירתיים היא הייתה קצת חסרת שקט. אני מקווה שהיא מוצאת עכשיו את השקט שלה"

חנה רוט, אלכס חולה אהבה. צילום מסך
תפקיד בלתי נשכח. חנה רוט ב"אלכס חולה אהבה"/צילום מסך

רוט נולדה בפירנצה שבאיטליה. בסוף שנות השישים היא הצטרפה לתיאטרון "בימות". בנוסף השתתפה בהצגה "איש חסיד היה" בשנת 1968, שזכתה להצלחה עצומה, והוצגה יותר מ-500 פעם. במופע הזה שרה כסולנית את השירים "יער, יער" ו"העצבות רק לטיפשים היא". בעקבות ההצלחות האלה הקליטה שני תקליטים, אחד ביידיש ואחד שכולל שירים חסידיים ביידיש ולאדינו. במקביל לעבודתה כשחקנית עסקה בחקר שירים יהודיים שנכתבו בתקופת השואה. מחקרה זכה לשבחים והכרה בינלאומית.

רוט שיחקה בהצגות ומופעים רבים, ביניהם: "קרום" ו"שיץ" של חנוך לוין בתיאטרון חיפה, "סולומון גריפ" ו"אורזי מזוודות" בתיאטרון הקאמרי, "הקמצן" ו"תל אביב הקטנה" בתיאטרון הבימה, וכן שיחקה בתיאטרון החאן, תיאטרון בית לסין, תיאטרון באר שבע וצוותא.

בשנת 1986 היא גילמה את אמו של אלכס בקלאסיקה הישראלית "אלכס חולה אהבה". בין 1983 ל-1986 השתתפה בתוכנית הטלוויזיה המפורסמת והאהובה "רחוב סומסום" בטלוויזיה החינוכית. ב-2007 הופיעה בסרט "אסקימוסים בגליל" בבימויו של יונתן פז לפי תסריט של יהושע סובול. רוט פרסמה שלושה ספרים, ביניהם שני ספרי שירים. ב-1991 זכתה בפרס רוזנבלום לאמנויות הבמה.

הלווייתה תתקיים היום (חמישי) בשעה 13:30 בבית העלמין ירקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully