וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר: מנכ"ל הקאמרי לשעבר נעם סמל קיבל פנייה לנהל את הבימה

9.12.2019 / 13:52

נאמני תיאטרון הבימה יבקשו מבית המשפט למנות באופן זמני לתפקיד מנכ"ל התיאטרון את נעם סמל, מי שהיה מנכ"ל תיאטרון הקאמרי במשך קרוב ל-25 שנה - כך נודע לוואלה! תרבות. סמל צפוי להיענות לבקשה, אם תאושר על ידי בית המשפט

כתב: שגיא בן נון, צילום: עידו שחם, עריכה: ליאור נאור

פרסום ראשון: נאמני תיאטרון הבימה יבקשו מבית המשפט למנות באופן זמני לתפקיד מנכ"ל התיאטרון את נעם סמל, מי שהיה מנכ"ל תיאטרון הקאמרי במשך קרוב ל-25 שנה - כך מסרו (שני) גורמים בתעשיה לוואלה! תרבות. אם אכן יבקשו ובית משפט יאשר, סמל צפוי להיענות לבקשה. סמל סרב להגיב. עו"ד דורית לוי טילר, אחת משני נאמני הבימה, מסרה: "לא נוכל להתייחס לצערי. ככל שרלוונטי, יוגש לבית משפט".

בחודש שעבר הכריז ארגון השחקנים שח"ם על סכסוך עבודה מול הבימה בעקבות עיכוב בתשלומי משכורות, דמי חבר לשחקנים ותמלוגים. ב-25 בנובמבר קבע נשיא בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין, כי לתיאטרון חובות של עשרות מיליוני שקלים, השעה את סמכויות המנכ"לית אודליה פרידמן ומינה שני נאמנים זמניים לטיפול במשבר.

נעם סמל, לשעבר מנכ"ל הקאמרי, מקבל פרס מיוחד מטעם אמ"י על מפעל חיים בתיאטרון. ראובן קסטרו
נעם סמל בטקס פרסי מפעל חיים של אמ"י, שבו הוענק לו פרס מיוחד על תרומתו לתיאטרון, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

סמל (73) שימש בסוף שנות השישים ובשנות השבעים כאמרגן. בין 1980 ל-1988 כיהן כמנכ"ל תיאטרון חיפה, לאחר מכן שימש כקונסול התרבות של ישראל בארצות הברית, ובין השנים 1992 ל-2017 כיהן כמנכ"ל תיאטרון הקאמרי. סמל היה נשוי 41 שנה לסופרת והמשוררת נאוה סמל, שהלכה לעולמה בדצמבר 2017. בשבוע שעבר הוענק לסמל פרס מיוחד מטעם אמ"י (איגוד אמני ישראל) על מפעל חיים, עבור תרומתו לתיאטרון.

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם, ארגון השחקנים מסר: "שח"ם מברך את נעם סמל על קבלת המינוי מהנאמנים וקורא לבית המשפט לאשר את בקשת הנאמנים בנושא. לשח"ם ולשחקנים יש שיתוף פעולה ארוך שנים עם נועם ואנו נמשיך בשיתוף פעולה זה לצורך הצלת התאטרון, שיקומו ושגשוגו. במקביל אנו ממשיכים לפעול למען מיצוי זכויות שחקני הבימה ונפעל בכל הכלים הנדרשים לשם כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully