וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל התלונות נגד רינה מצליח שתקפה את טיבי: חדשות 12 התנצלו

10.12.2019 / 0:50

בעקבות עצומת מחאה נגד דבריה של עיתונאית חדשות 12 רינה מצליח בריאיון עם חבר הכנסת אחמד טיבי, שלפיהם מצליח לכאורה נתנה לגיטימציה לתקיפתו של טיבי, הבהיר נציב תלונות הציבור שפתח בבירור מול חברת החדשות, וזו מתנצלת בפני מי שנפגע. מצליח הבהירה: "לא התנצלתי"

אחמד טיבי באולפן "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח/החדשות, קשת 12

פרסום מקורי: 9 בדצמבר, 19:10

בעקבות עשרות תלונות נגד דבריה של עיתונאית חדשות 12 רינה מצליח בריאיון עם חבר הכנסת אחמד טיבי בתכנית "פגוש את העיתונות" בשבוע שעבר, חברת "החדשות" התנצלה בפני הצופים. מצליח עצמה, לעומת זאת, צייצה מאוחר יותר בטוויטר: "מרגישה צורך להבהיר, לא התנצלתי בפני ח"כ אחמד טיבי. לא חושבת שהייתי צריכה להתנצל". ההבהרה של מצליח עוררה תגובות רבות. בין השאר כתב לה אחד העוקבים אחריה בטוויטר: "חבל מאוד שאת לא מבינה כמה גסת רוח, גזענית ומתנשאת היית. בעלי ואני ישבנו שמוטי לסת מול המרקע". אחר הוסיף: "לא יודע, אנו ישבנו ונהנינו שסוף סוף
גם אשת שמאל יודעת להעמיד גזען ערבי, מעודד שהידים ודמגוג-על, שמשווה הנפת דגל מול פרצופו (לא נעים) לאונס אישה. זה היה רגע של גאווה, לראות שיש גבול גם לדמגוגיה".

בימים האחרונים שוגרה לנציב תלונות הציבור ולמנכ"ל חברת החדשות אבי וייס עצומה ביוזמת ActArab שעליה חתמו 500 איש, ובה הובעה מחאה נגד דבריה של מצליח שלפיהם היא נתנה לכאורה לגיטימציה לתקיפתו של חבר הכנסת. נציב תלונות הציבור, דוד רגב, הבהיר במכתב תגובה כי הנציבות פתחה בבירור מול חברת החדשות וכי האחרונה מסרה בעקבות כך שהיא מתנצלת בפני מי מהצופים שנפגע מהדברים.

"בעקבות התלונות צפיתי בריאיון ומצאתי כי הוא עורר אי נוחות גדולה ביותר. אמנם דבריהם של מצליח ושל ח"כ טיבי נאמרו במסגרת חופש הביטוי והיצירה ועל כך אין חולק. המחלוקת היא על הדרך שבה נאמרו הדברים", כתב רגב במכתבו. רגב אף הבהיר כי דבריו של טיבי והשוואתו את האירוע שבו היה מעורב לאונס אישה "היו מקוממים", אלא שלמרות זאת הוסיף כי "היה מקום מצד המגישה לשקול דרך אחרת של תגובה ומענה לדבריו המקוממים שהיו מכבדים את התכנית ואת הצופים. (...) אני מקבל את התנצלות הגורם המשדר ומצר על אי הנעימות שנגרמה לך ולצופים אחרים".

ארגון ActArab, ששם לעצמו למטרה להכניס את האזרחים הישראלים לתקשורת הישראלית ולהילחם בהסתה נגדם, מסר בעקבות ההתנצלות כי היא חשובה מאוד ומעידה על כוחם של הצופים ועל חובתם "להמשיך לדרוש סיקור תקשורתי הוגן ומקצועי". עם זאת, הוסיפו כי ציפו לשמוע התנצלות גם מרינה מצליח עצמה "על כך שנתנה לגיטימציה למעשי אלימות, במיוחד לאחר שיותר מ-500 אזרחים חתמו על עצומה במחאה על דבריה".

אחמד טיבי, רינה מצליח, "פגוש את העיתונות". צילום מסך
חדשות 12 התנצלו. טיבי ומצליח/צילום מסך

כזכור, בתכנית לפני שבוע של "פגוש את העיתונות" הגיע טיבי כדי לדבר על התקיפה באירוע "שבתרבות" שאליו הוזמן. כשנשאל אם הוא מבין מדוע יש שטוענים שהוא תומך במחבלים, טיבי תהה אם היא מצדיקה את המתקפה שעבר, והוסיף: "אישה שנאנסה והייתה מתראיינת מולך, היית אומרת לה שהלבוש שלה לא נראה טוב?". בתגובה לכך אמרה מצליח: "בושה שאתה משווה שנושאים שלט מולך - לאונס של אישה. תתבייש שאתה משווה הפגנה לאונס". טיבי ענה: "זו הפגנה? תקפו אותי פיזית". אך רינה מצליח השיבה: "זו הפגנה. אל תשווה את זה לאונס של אישה, יש גבול".

ח"כ טיבי עמד על ההשוואה בין שני הדברים, והוסיף: "את מתרצת את ההתקפה עלי בשאלה. את אשמה. זו לא בושה. זו עובדה". לאחר שהעימות בין השניים לא נרגע, הוא קרא: "תורידי את הקול שלך! את עשית מעשה שלא ייעשה. הם ירצחו אותנו ואתם תצפו בזה מהצד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully