וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאגיד פורש מוועדת המדרוג למדידת רייטינג: "עולה מיליונים ולא רלוונטי"

11.12.2019 / 12:04

תאגיד כאן יפרוש מוועדת המדרוג בסוף החודש. הסיבה לפרישה, לדברי כאן, היא ש"המדידה אינה מביאה לידי ביטוי את סך נתוני הצפיה בכל הפלטפורמות, ובכלל זה הצפייה בדיגיטל, עולה מיליוני שקלים בשנה, ואינה מודדת באופן מייצג את האוכלוסייה הערבית ואת צפיית הילדים"

באדיבות כאן 11 ו-EBU, עריכה: ניר חן

תאגיד השידור כאן יפרוש מוועדת המדרוג בסוף חודש זה - כך אושר במועצת כאן בעקבות החלטת הנהלת התאגיד. הסיבה לפרישה, לדברי כאן, היא שהמדידה אינה מביאה לידי ביטוי את סך נתוני הצפיות בכל הפלטפורמות, לרבות הצפיה בדיגיטל, בעוד שהיא עולה מיליוני שקלים בשנה, וכן טוען התאגיד כי מדידת הפיפל מיטר אינה מייצגת נכון את האוכלוסייה הערבית ואת צפיית הילדים.

מכאן נמסר: "לאור הצלחת אסטרטגיית 'דיגיטל תחילה', שבמסגרתה עולים כל התכנים של כאן לדיגיטל לפני שידורם בכאן 11, וזוכים שם לחשיפה מרשימה, אישרה מועצת כאן להנהלת התאגיד לפרוש בסוף שנת 2019 מוועדת המדרוג. ההחלטה התקבלה מאחר שהמדידה הזאת אינה מתאימה לתאגיד ואינה מביאה לידי ביטוי את סך נתוני הצפיה בכל הפלטפורמות, ובכלל זה הצפייה בדיגיטל, אלא משקפת רק את המדרוג (הרייטינג) של גופי השידור החברים בוועדה. המועצה הנחתה את התאגיד לפרסם יום-יום את נתוני הצפייה בדיגיטל ואת המדדים שעל פיהם מתבצעת המדידה. החלטת המועצה מבוססת על חוות דעת של אנשי מקצוע בתאגיד, הקובעת כי המדידה הנוכחית, שמודדת רק טלוויזיה, אינה רלוונטית לתאגיד ועולה מיליוני שקלים בשנה. על פי חוות הדעת הזאת כל התכנים של התאגיד נגישים לציבור בדיגיטל בכל זמן ומקום מתוקף יעדיו כגוף ציבורי ומדידת הרייטינג המיושנת באמצעות הפיפל מיטר, אינה מותאמת לשינויים מרחיקי הלכת בהרגלי הצפייה בישראל, ירידה בצפייה בטלוויזיה בכלל ועלייה בצפייה בדיגיטל. עוד נקבע בחוות הדעת כי המדידה באמצעות פיפל מיטר אינה מודדת באופן מייצג את האוכלוסייה הערבית ואת צפיית הילדים, ולכן יש צורך במודל מדידה חדש ובטכנולוגיה מתקדמת".

רוני ארן, מנכ"ל הועדה הישראלית למדרוג, אמר בתגובה לוואלה! תרבות: "התאגיד פנה במספר דרישות לוועדה ובהם מדידת הרדיו והדיגיטל. למרות שהוועדה היא ועדת טלוויזיה, הטיפול בנושא הרדיו אושר, ולכן הטענה תמוה. בנוסף, בנושא הדיגיטל התאגיד יודע טוב מאוד שמינואר 2020 כל שידורי הטלוויזיה בדיגיטל ימדדו דרך הועדה למידרוג, אבל הואיל והתאגיד מתעקש להעביר את תכניו דרך יוטיוב, שאינו מאפשר מדידה, נוצר מצב שכל הערוצים ימדדו חוץ מהתאגיד. במקום הפתרון הפשוט של העברת תכני הטלוויזיה בדיגיטל דרך אתר התאגיד מה שהיה מאפשר מדידה התאגיד בוחר בפתרון בלתי אפשרי".

מגזין אילוסטרציה טלוויזיה. ShutterStock
רייטינג של ועדת המידרוג? רד רד מעל מסך הטלוויזיה שלי/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully