וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום הכוכב הבא: החל מ-2021 התאגיד יבחר את הנציג לאירוויזיון

12.12.2019 / 11:07

לאחר 7 שנים בהן נבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון בתכנית "הכוכב הבא" בקשת 12, התאגיד החליט לקיים קדם-אירוויזיון החל משנה הבאה, בהגשת לוסי איוב. "הכוכב הבא" תמשיך באותה מתכונת רק עם פרס אחר. גורם: "הוצאת אלמנט האירוויזיון זה צעד דרמטי שיפגע ברייטינג של הכוכב"

אלה לי להב ב"כוכב הבא"/קשת 12

לאחר שבע שנים שבהן נבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון דרך התכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" ששודרה בקשת 12, מועצת תאגיד השידור הציבורי החליטה כי החל משנת 2021 ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון דרך קדם-אירוויזיון שישודר בתאגיד כאן 11. התאגיד פרסם כי לוסי איוב, שהיתה ממגישות האירוויזיון, היא שתגיש את התכנית. זו הפעם הראשונה מאז שהתאגיד הוקם לפני יותר משנתיים שבה הערוץ בוחר את הנציג והשיר הישראלי לאירוויזיון במקום התכנית המצליחה בקשת בהנחיית רותם סלע ואסי עזר.

גורמים בתאגיד מסרו לוואלה! תרבות כי התאגיד עומד להוציא קול קורא לחברות הפקה חיצוניות שיפיקו עבורן תכניות, הן לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון והן לבחירת השיר שיישלח. התכניות ישודרו כאמור בתאגיד כאן 11 החל מהשנה הבאה. "הכוכב הבא", שנחשבת לתכנית עתירת-רייטינג בין השאר בזכות בחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון, צפויה להמשיך באותה מתכונת, כלומר ריאליטי מוזיקה, רק ללא הבחירה של נציג לאירוויזיון.

לאורך עשרות שנים התקיים קדם-אירוויזיון בערוץ הציבורי, אולם בשנים האחרונות כאמור הוא מתקיים במסגרת "הכוכב הבא" בקשת 12. בשנים האחרונות בחירת הנציג לאירוויזיון זכתה לתנופה מחודשת בזכות שיתוף הפעולה עם קשת 12. לפני כשנתיים, כזכור, נבחרה נטע ברזילי אשר בסופו של דבר אף זכתה באירוויזיון והביאה אותו לישראל.

ניקי גולדשטיין מופיע ב"הכוכב הבא לאירוויזיון". צילום מסך, קשת 12, צילום מסך
אין יותר אירוויזיון. הכוכב הבא/צילום מסך, צילום מסך, קשת 12

גורמים בתעשייה מעריכים כי הוצאת אלמנט האירוויזיון תפגע ברייטינג ובאפיל של התוכנית. "'הכוכב הבא' זו תוכנית בידור טובה מאוד, ואני מעריך שהיא תמשיך להיות בקשת בשנים הבאות רק בלי האלמנט של האירוויזיון. אבל הוצאת אלמנט האירוויזיון זה צעד מאוד דרמטי שיפגע ברייטינג", אומר גורם בתעשייה לוואלה! תרבות. "זה גם משהו שעוזר לשופטים בביקורת שלהם, הם לא סתם מחפשים את הכוכב הבא או את האקס פקטור, הם מחפשים מישהו שישראל יכולה לנצח איתו באירוויזיון. זה נותן שפה וכיוון מדויק לביקורת שלהם. וזה גם סיבה חזקה לבוא לתוכנית: הוא שותף בבחירת הכוכב לאירוויזיון. אירוע לאומי. יש סיכוי שקשת תחפש פרס משמעותי אחר כמו תחרות מוזיקלית גדולה בעולם".

גורם אחר בתעשייה, הבקיא בענייני האירווויזיון, מעריך: "'הכוכב הבא' תהיה חייבת להיעלם. כי אותה תוכנית בלי הפרס המבטיח והמפתה של האירוויזיון תהפוך להרבה פחות אטרקטיבית. התאגיד צודק שהוא מחזיר לעצמו את הקדם אירוויזיון כי הוא מושך צופים ורייטינג וזה לא הגיוני לתת את זה לערוץ מתחרה". יצויין עם זאת כי גורמים בקשת מבהירים ש"הכוכב הבא" ימשיך במתוכנת המקורית שלו, בטרם החל לשתף פעולה עם האירוויזיון.

לוואלה! תרבות נודע כי גורמים בכירים בתאגיד, ובהם סמנכ"לית הטלוויזיה, היו מעוניינים שכבר השנה בחירת הנציג לאירוויזיון תשוב לתאגיד אולם הדבר לא קרה. קובלנץ עצמו הצהיר בעבר כי הוא מעוניין להחזיר את ה"קדם אירוויזיון" - במתכונת זו או אחרת - לתאגיד. עם זאת, גורם בתאגיד טוען כי קובלנץ שינה את דעתו מאז, וכי הפעם דעתו היתה דווקא שיש להמשיך להוציא את בחירת הנציג למכרז חיצוני - להלן, מכרז בין "הכוכב הבא" של קשת לתוכנית של רשת, ככל שהערוץ ירצה להתמודד. לטענת הגורם, המועצה החליטה בניגוד לעמדה הנוכחית של קובלנץ להחזיר את ההפקה לתאגיד.

נזכיר עוד שבשנה שעברה (2018) יצאה הודעה רשמית מטעם התאגיד שבה הודיע כי בחירת השיר תיעשה השנה בתוכנית טלוויזיה שתשודר בכאן 11, ובנוסף הוכרז רשמית כי תתקיים תוכנית "גלגל הצלה" מיוחדת שתשודר בתאגיד, במסגרתה תינתן הזדמנות נוספת לאחד המתמודדים שהודחו מ"הכוכב הבא" להשתתף בגמר. ההבטחות האלה לא מומשו על ידי התאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully