וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן דני איילו ("עשה את הדבר הנכון", "שושנת קהיר הסגולה") הלך לעולמו

13.12.2019 / 17:41

שחקן האופי האמריקאי, שהרבה לגלם דמויות ממוצא איטלקי וזכור בעיקר בזכות הופעותיו ב"עשה את הדבר הנכון", "מוכה ירח" ו"שושנת קהיר הסגולה", מת בגיל 86. הבמאי ספייק לי ספד לו באינסטגרם - "עשינו יחד היסטוריה קולנועית"

דני איילו. GettyImages
בגיל 86. דני איילו/GettyImages

השחקן דני איילו, שנודע בעיקר בזכות הופעותיו ב"עשה את הדבר הנכון", "שושנת קהיר הסגולה" ו"מוכה ירח", הלך לעולמו היום (שישי). כך, לפי פרסומי התקשורת האמריקאית. איילו היה בן 86 במותו, ומת בניו ג'רזי לאחר מאבק קצר במחלה פתאומית. הוא הותיר אחריו את זוגתו סנדי, לה היה נשוי מאז 1955, ושלושה ילדים. ילד נוסף מת מסרטן בתחילת העשור.

איילו נולד במנהטן כבן להורים ממוצא איטלקי. הוא החל לשחק בסרטים בשנות השבעים, והופיע בצד רוברט דה נירו בתפקיד קטן ב-" Bang the Drum Slowly". לאחר מכן הופיע בתפקידים קטנים גם כן בשתי סאגות המאפיה הגדולות של שנות השבעים והשמונים, "הסנדק 2" וב"היו זמנים באמריקה". הפריצה הגדולה שלו הגיעה בסוף שנות השמונים, עת גילם תפקידים משמעותיים הרבה יותר ב"שושנת קהיר הסגולה" ו"ימי הרדיו" של וודי אלן ובעיקר בזכות הופעתו ב"עשה את הדבר הנכון" של ספייק לי. איילו גילם את דמותו של סאל, בעלים של פיצרייה שכונתית ותיקה שמרכזת סביבה מתיחויות אתניות המתפרצות ביום ניו יורקי קיצי אחד. על תפקיד בלתי נשכח זה, היה מועמד לגלובוס הזהב ולאוסקר וזכה בשלל פרסי איגודי מבקרים.

שנות השמונים היו תקופה נהדרת לשחקני אופי שכמותו, ואיילי הצטיין גם ב"מוכה ירח". בעשורים שלאחר מכן הופיע בין השאר ב"הדסון הוק", שהתרסק בזמן אמת אבל הפך עם השנים לסרט פולחן; ב"ליאון" של לוק בסון בצד נטלי פורטמן; ב"משהו ללבוש" של רוברט אלטמן; ב"סיטי הול" בצד אל פצ'ינו; וב"דינר רש" המוערך. לרוב, גילם דמויות ססגוניות ממוצא איטלקי, ועשה זאת בצורה שאי אפשר היה לעמוד בקסמה.

איילו ב"עשה את הדבר הנכון"

לפני מותו עוד הספיק איילו להופיע ב"איטליה הקטנה", קומדיה זניחה למדי שהופצה בארץ בשנה שעברה, ולהצטלם לפרויקטים נוספים שלמרבה הצער, כבר ייצאו לאחר מותו.

נוסף לתפקידיו הקולנועיים של איילו, הוא גם זכור מהופעתו בקליפ ל-"Papa Don't Preach", בה גילם את אביה המטיפן של מדונה.

לאחר שנודע על דבר מותו של איילו, הבמאי ספייק לי כתב לכבודו פוסט באינטסגרם - "הלב שלי שבור. אחי דני איילו עבר לעולם הבא. עשינו יחד היסטוריה קולנועית ב'עשה את הדבר הנכון'. מי ייתן ונשמתך תנוח בגן עדן". ג'ניפר דה-צ'יארה, הסוכנת של השחקן המנוח, הצהירה - "העולם איבד את אחד השחקנים הכי טובים שלו, שבמקרה גם היה אדם נפלא". שר, שכיכבה בצידו ב"מוכה ירח", צייצה - "להתראות דני איילו היקר. דני היה גאון קומי. צחקנו המון. העשייה של 'מוכה ירח' היתה מהתקופות היפות בחיי". מיה פארו, שכיכבה עמו אצל וודי אלן, כתבה - "הוא היה שחקן יוצא מן הכלל וזה היה תענוג וכבוד לעבוד איתו". אחיינו, שדרן הספורט מייקל קיי, הוסיף - "הוא היה אדם נפלא, שבנה את עצמו במו אצבעותיו והגיע מכלום להיות שחקן מועמד לאוסקר. משפחתו היתה מאוד יקרה לו, והוא אהב עד כלות את זוגתו מזה 64 שנה, דודתי סנדי". רוברט דה-נירו מסר לתקשורת האמריקאית: "הכרנו כמעט חמישים שנה. אני עצוב מאוד. נתראה בגן עדן". בט מידלר צייצה - "הכרתי אותו מאז שנות השישים והוא היה נפלא, ולא רק אליי, אלא אל כולם. לא היתה לו עצם מרושעת אחת בגוף. הוא היה אחד במיליון". שרליז ת'רון, שהופיעה עמו בצעירותה ב"שני ימים בעמק", כתבה - "הוא היה כל מה שאפשר היה לחלום עליו - מצחיק, אדיב, מלא חסד, ואגדה אמיתית בתחומו. אתה תחסר לנו, חבר".

עוד בוואלה!

"הסנדק": לרגל 40 שנה ליציאתו, מהי המורשת של הסרט?

לכתבה המלאה

איילו בקליפ של מדונה

התפקיד הקטן אך האגדי של איילו ב"הסנדק 2"

דני איילו. צילום מסך
דני איילו ב"עשה את הדבר הנכון"/צילום מסך
דני איילו. צילום מסך
דני איילו ב"שושנת קהיר הסגולה"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully