וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הבחירות דחה את העתירה לדחיית שידור הסדרה על נתניהו

15.12.2019 / 9:32

השופט ניל הנדל, יו"ר ועדת הבחירות המרכזיות, דחה את שתי העתירות, אחת מהן של ח"כ גדעון סער, לדחיית שידור הסדרה על בנימין נתניהו הערב בחדשות 12: "זו לא סמכותי". גאולה אבן: "אנחנו יודעים מאיפה ההסתה נגדנו באה, וזה מסוכן"

עריכה: עמית שמחה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, דחה הערב (ראשון) שתי עתירות שהוגשו נגד שידור סדרת הכתבות "ימי בנימין", בה סוקר עמית סגל את פועלו לאורך השנים של ראש הממשלה. אחת העתירות הוגשה בידי עו"ד שחר בן מאיר והשנייה בידי ח"כ גדעון סער, יריבו של מנהיג הליכוד הנוכחי על הנהגת המפלגה בבחירות הקרובות.

בעתירתו של סער נטען כי שידור הסדרה הוא "תעמולת בחירות", אך השופט פסק שאנחנו כרגע 78 יום לפני הבחירות, ושידור תעמולה אסור רק בשישים היום שלפניהם. "המסקנה היא שהעותרים לא הצביעו על מקור סמכותו של יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לתת את צו המניעה המבוקש", קבע הנדל.

"הקדשת שעות שידור יקרות בזמן צפיית שיא לכתבות שכל כולן עוסקות במועמד אחד בלבד, והכל ימים ספורים לפני מערכת בחירות גורלית הינה אירוע חריג, מוזר ואף בלתי מתקבל על הדעת", נכתב בעתירה של סער. "גם אם ניתן להניח כי עורכי ויוצרי הסדרה פעלו על פי סטנדרטים עיתונאיים ראויים, וכי סדרת כתבות על ראש ממשלה יכולה להיות לגיטימית בכל עיתוי אחר, הרי שהענקת זמן מסך כה רב לדמותו של אחד המועמדים הינה בעלת שווי רב ויש בה פוטנציאל לשיבוש הליך דמוקרטי".

סער פנה בנושא גם למנכ"ל חברת החדשות אבי וייס ונענה בשלילה. במכתב מבקש עורך דינו של סער מיו"ר הרשות השניה להורות בדחיפות על דחייה בת שבועיים בשידור הסדרה והדגיש כי לחברת החדשות לא ייגרם כל נזק מכך לעומת הנזק הרב שייגרם לח"כ סער בהתמודדות הצפויה מול נתניהו.

גדעון סער, מוטי יוגב ובצלאל סמוטריץ' בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
דורש לדחות. גדעון סער/ראובן קסטרו

בתגובה לפנייתו של ח"כ גדעון סער בעניין סדרת הכתבות "ימי בנימין" של עמית סגל, כתב מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס, ליוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה: "יצויין כבר עתה, כי קדימונים וראיונות לקידום הסדרה החלו להיות משודרים ומפורסמים עוד מיום ראשון שעבר (8 בדצמבר 2019) בטרם הוחלט והודע (רק ביום חמישי האחרון) על קיומן ומועדן של הבחירות המקדימות בליכוד. למותר לציין, כי נושא הסדרה מצוי בליבת תפקידה של חברת החדשות כגוף עיתונאי, אשר משדר לציבור מידע בעל עניין ציבורי רב. אין זה נכון להשקיף על הסדרה כדבר המנותק מיתר שידוריה של חברת החדשות בתחום הפוליטי, אשר נותנים לצופים תמונה רחבה של מערכת הבחירות ואשר עסקו, עוסקים ועוד יעסקו בדמויות פוליטיות מרכזיות אחרות, ובכללן ח"כ סער. כך, יודגש כי ח"כ סער התראיין בתכניות שונות של חברת החדשות 6 פעמים לפחות בעת האחרונה וכי במהדרות סוף השבוע הקרוב מתוכננת להיות משודרת כתבה שתעסוק בהתמודדותו מול מר נתניהו".

"עוד יושם אל לב, כי באופן דומה לכך נהג ערוץ 13, אשר שידר בימים רביעי וחמישי בשבוע שני פרקים של סדרה שעסקה במר נתניהו וכי בסוף השבוע האחרון ח"כ סער התראיין במהדורת החדשות בערוץ 13. לא ידוע לנו על פנייה מטעמו של ח"כ סער לערוץ 13 על מנת למנוע את השידור על מר נתניהו שנעשה שם. בנסיבות אלה, וגם מטעמים מעשיים של אורכם של פרקי הסדרה שמיועדים לשידור החל מהערב איננו סבורים כי קיימת הצדקה להימנע משידור הסדרה. חברת החדשות תוסיף למלא את תפקידה העיתונאי על פי קריטריונים מקצועיים על מנת להביא בפני הציבור סיקור מלא ומקיף של המתרחש בתחום הפוליטי בישראל".

בינתיים, עם ובלי קשר להתפתחויות הללו, התראיינה גאולה אבן סער לעודד בן עמי ב"שש עם" בערוץ קשת 12 והצהירה: "מסיתים נגדנו ברשתות רק כי גדעון רוצה להתמודד באופן דמוקרטי. אנחנו יודעים מאיפה ההסתה באה. זה מסוכן. אני לא רוצה להתייחס לבנו ולרעייתו של ראש הממשלה, הם אינם מתמודדים בקמפיין, אנחנו לא נכפיש ונעליל עלילות כזב. זו לא דרכנו והקמפיין של גדעון לא ייראה כך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully