וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם טל יארח את גידי גוב, יהושע סובול - את בנו: מה צפוי בכנס "לשון ראשון"?

16.12.2019 / 9:00

כנס השפה העברית, "לשון ראשון", יתקיים זו השנה ה-13 בהיכל התרבות בראשל"צ בפברואר, ויכלול הפקת מקור על חיבור להיטי הלהקות הצבאיות לסלנג הצה"לי, מושב מיוחד על שפת ראשי הממשלה, מופע משותף של יהושע סובול ובנו יהלי סובול, ואברהם טל יארח לראשונה את גידי גוב

צילום: דייב שחר, עריכה: עמרי וייס

כנס השפה העברית "לשון ראשון" יתקיים זו השנה ה-13 בהיכל התרבות בראשון לציון במשך ארבעה ימים, ב-5-8 בפברואר. הפעם הכנס יתקיים בסימן "עברית בתנועה מתמדת", ויציג את השינויים שעברה השפה לאורך השנים.

את הכנס יפתח ב-6 בפברואר הפקת המקור המוזיקלית, ההומוריסטית והנוסטלגית "דיבור צפוף", עם מיטב להיטי הלהקות הצבאיות, והחיבור ביניהן לבין השפה והסלנג הצה"לי, בהשתתפות מירי מסיקה, משה אשכנזי, ניקי גולדשטיין, קובי אפללו, רמי קלינשטיין וחמי רודנר שגם יעבד מוזיקלית; במוצאי שבת, 8 בפברואר, יחתום את הכנס המופע "אם בלשונות" שבו הזמר והמוזיקאי אברהם טל יארח לראשונה את גידי גוב.

מושב מיוחד יוקדש לשפתם של ראשי הממשלה לדורותיהם, ליחסם לשפה העברית, לכלים הרטוריים בהם השתמשו, ואיך העבירו באמצעות השפה את תפיסת עולמם ואת מטרותיהם הפוליטיות; הסופר, המשורר והמחזאי יהושע סובול ייפגש עם בנו הזמר והמוזיקאי יהלי סובול, במפגש שיעסוק בשפת השירה והדרמה, ושפת המוזיקה לדורותיה.

טקס פרסי אקו"ם 2019, אברהם טל. ראובן קסטרו
יארח לראשונה את גידי גוב. אברהם טל/ראובן קסטרו

שיח על מפגש של עדות ותרבויות שונות עם העברית בהשתתפות השחקנית מסקי שיברו והתסריטאי והיוצר, מני אסייג; "ההגיונריה ה-14" - הכנס השנתי של חובבי תשבצי ההיגיון, בו יתארח גיל חובב; בנוסף, יועצי לשון, קריינים, מגישי חדשות ואנשי תרבות על המתח בין לשון הדיבור לבין לשון הכתב.

לרגל הכנס, תוצג בבית האמנים תערוכת "א-"Z, שתעסוק בסוגיות השפה והתרבות הכפולה - הספרדית והעברית - שעומדות בבסיס זהותם, אישיותם ויצירתם של אמנים עולים ממוצא דרום אמריקאי. התערוכה תפתח ב-8 בפברואר; תערוכות נוספות יוצגו בגלריה העירונית לאמנות ויעסקו בשפה העברית. יציגו בה איתם טובול ובלה חבצקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully