וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל סרטי הנשים ייצא הערב לדרך בירושלים

16.12.2019 / 17:02

התשובה המוחצת להצלחה הקופתית והביקורתית של "קצין ומרגל" בישראל: פסטיבל סרטי הנשים ייצא היום לדרכו בירושלים. כל הפרטים על האירוע שאסור להחמיץ

פסטיבל סרטי הנשים

פסטיבל סרטי הנשים שהתקיים בעבר ברחובות כבר מזמן לא פעיל, וזאת דווקא בתקופה בה זקוקים לו כאן במרחב הציבורי יותר מתמיד. את החלל ינסה למלא פסטיבל חדש שיוקדש לסרטים שביימו נשים, והמהדורה הראשונה שלו תצא לדרך הערב (שני) בירושלים.


את הפסטיבל יפתח "המועמדת המושלמת", סרטה השני באורך מלא של הייפא אל מנסור, שעבודת הביכורים שלה "וואג'דה" הופצה כאן וזכתה לתהודה גדולה ברחבי העולם.

הסרט החדש הוא דרמה יפה ומעוררת השראה, המתהדרת בסיומת מבריקה, העוסקת ברופאה סעודית המחליטה לצאת לקמפיין חסר סיכוי כדי לשבור את תקרות הזכוכית של החברה המקומית ומתמודדת לראשות המועצה ביישוב בו היא מתגוררת.

הקרנת הבכורה העולמית של הסרט היתה במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל ונציה האחרון, והקרנתו בירושלים תהיה הצגת הבכורה שלו בישראל.

שתי הקרנות בכורה מקומיות נוספות יהיו של "פלאטלנד" שהוקרן במסגרת פסטיבל ברלין האחרון, מערבון מודרני בכיכובן של שלוש נשים במנוסה מן הפטריארכיה; ו"Female Pleasure", דוקו שוויצרי על חמש נשים מסביב לעולם הנלחמות נגד דיכוי המיניות הנשית.

עוד יוצגו כמה סרטי דוקו טריים תוצרת במאיות ישראליות, ובהן "Underground Ballet" של לינה צ'פלין, זוכה התחרות התיעודית בפסטיבל חיפה האחרון, "האחות של מוסוליני" של ג'ונה סולימאן שכבר עשה סיבוב יפה בפסטיבלים מרחבי העולם; "מקום מפלט" של איילת דקל על החיים במקלטים לנשים נפגעות אלימות; ו"אישה" של ישראלה שאער מעודד המרכיב פאזל של נשיות כפי שהוצגה בידי קולנועניות מקומיות לאורך השנים.

ההקרנות ילוו בשיח עם היוצרות, בפאנלים וכיוצא בכך, ובמסגרת הפסטיבל יהיו גם הקרנות בשכונות ירושלמיות שונות ובמזרח העיר, וגם הקרנה של אסופה של סרטי אנימציה של יוצרות מקומיות.

הפסטיבל יתקיים בין ה-16 בדצמבר ל-19 לחודש, והוא נערך בתמיכת עיריית ירושלים ואיגוד היוצרים הירושלמיים. לפרטים נוספים ראו האתר הרשמי.

The Perfect Candidate. פסטיבל ונציה,
מתוך "המועמדת המושלמת"/פסטיבל ונציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully