וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי פורום מבקרי הקולנוע בישראל: "תל אביב על האש" סרט השנה, "אפס ביחסי אנוש" ו"הגננת" סרטי העשור

22.12.2019 / 22:30

"תל אביב על האש" הוא המנצח הגדול של פרסי פורום מבקרי הקולנוע בישראל עם פרסי הסרט, התסריט והמשחק. "פרזיטים" הוכתר כסרט הבינלאומי הטוב של השנה ו"אפס ביחסי אנוש" ו"הגננת" כסרטים המקומיים של העשור

יונייטד קינג/יונייטד קינג

22 בדצמבר 2019




בזמן שעונת הפרסים הבינלאומית יצאה לחופשת חג המולד, פורום מבקרי ומבקרות הקולנוע בישראל הכריז על הזוכים בפרסים השנתיים שלו. "תל אביב על האש", הקומדיה המבריקה של סאמח זועבי שנהנתה מתהילה בינלאומית אך למרבה הצער סבלה מישראל מחשיפה ותהודה מצומצמת, התגלה כמנצח הגדול וקטף את פרסי הסרט הישראלי הטוב ביותר, התסריט והמשחק - על הופעתם של קייס נאשף ויניב ביטון התפקידים הראשיים.

את פרס הבמאי קטף נדב לפיד על "מילים נרדפות", ופרס המשחק הוענק לבית לחם אסמאמאווה על הופעתה ב"עץ תאנה", המציג את סיפור עליית יהודי אתיופיה מזווית שטרם נראתה בקולנוע הישראלי. גיא רז זכה בפרס ההישג האמנותי על הצילום של "קצפת ודובדבנים" ויונה רוזנקיאר התכבד בפרס תגלית השנה על "הצלילה", סרט הביכורים שלו.

פרס הסרט הבינלאומי הוענק ברוב קולות מהדהד ל"פרזיטים", הלהיט הקוריאני שכעת מסתער על האוסקר, ונוסף לכך, בחר הפורום גם את שני הסרטים הישראלים הטובים של העשור, כבוד שנפל בחלקם של "אפס ביחסי אנוש" ו"הגננת".

אפס ביחסי אנוש. חנה בירן,
מתוך "אפס ביחסי אנוש"/חנה בירן

נעמה רק ויהונתן צרויה, יושבי הראש הטריים של הפורום, סיכמו את הבחירה - "הסרטים הזוכים השנה מציגים התפתחות של הקולנוע הישראלי ובחינה של ישראל לא רק מול עצמה אלא מול תרבויות אחרות. הסרט הזוכה בפרסי הסרט הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר, 'תל אביב על האש', מתעמת עם הסכסוך הישראלי-פלשתיני ותפיסתו המקובלת בקולנוע ומחוץ לו, בצורה מורכבת ורבת גוונים. גם 'מילים נרדפות' ו'עץ תאנה' (להם הוענקו פרס הבימוי ופרס השחקנית) בוחנים כיצד ישראל נראית דרך עיניהם של מי שניסה לברוח ממנה וממי שמנסה לברוח אליה.

'הצלילה', זוכה פרס תגלית השנה, מפגיש אותנו עם הטראומה הישראלית הקולקטיבית שהגבריות הישראלית חווה ומעבירה הלאה בין דור לדור, דרך הופעת פריצה קולנועית מהדהדת של יונה רוזנקיאר בשלושה תחומים שונים. גיא רז מצלם ב'קצפת ודובדבנים' את תל אביב בצורה שגורמת לה להיראות יפה וסהרורית משהייתה אי פעם.

השנה הייתה לנו הזכות לציין לשבח את הסרטים הגדולים שיצאו כאן בעשר השנים האחרונות. ההכרעה בקטגוריה זו הייתה קשה במיוחד ואנו שמחים מאוד על התוצאה - שני הסרטים הזוכים קיבלו בעבר את פרס סרט השנה של הפורום, ואנו שמחים על ההזדמנות הנוספת להצדיע להם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully