וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי אלוני בת 70: ששי קשת הקליט לזמרת שיר בהפתעה. האזינו

25.12.2019 / 0:00

לרגל יום הולדתה ה-70 של מירי אלוני, שחל היום, יוצא שיר חדש בהפתעה עבורה בביצועו של ששי קשת, "אותה האהבה" שמו, אותו כתב אמיר הורוביץ והלחין לירון לב. קשת: "מירי הוכיחה שלגיל אין גבול. הכישרון שלה ממשיך לזרוח כמו הקול הנפלא שלה". האזינו לשיר בבכורה

השיר "אותה האהבה" שהוקדש למירי אלוני ביום הולדתה ה-70, בביצוע ששי קשת, כתה אמיר (הממיר) הורוביץ, הלחין לירון לב, שגם עיבד והפיק מוזיקלית עם דן ציפורי/עורך הקליפ: אריק אביגדור, צילום סטילס: יונתן בלום

לרגל יום הולדתה ה-70 של הזמרת והשחקנית מירי אלוני, שחל היום, יוצא שיר חדש בהפתעה עבורה בביצועו של ששי קשת, "אותה האהבה" שמו. השיר נכתב על ידי אמיר הורוביץ והולחן על ידי לירון לב, שגם הפיק ועיבד אותו מוזיקלית עם דן ציפורי. האזינו לשיר (מעל).

"הייתי אחד הבוחנים של מירי בלהקת הנח"ל", אומר קשת לוואלה! תרבות. "היא הוכיחה שלגיל אין גבול. הכישרון שלה ממשיך לזרוח כמו הקול הנפלא שלה. השיר הזה מוקדש למירי, אבל כל אחד יכול למצוא בו את האהבה שלו. אני בהחלט גם חשבתי על האישה שאיתי".

את השיר יזם וכתב אמיר הורוביץ, המכונה אמיר הממיר, שמנהל ארכיונים של אמנים ומיודד עם אלוני. "אני מעריץ את מירי אלוני כבר מכיתה ד', כשראיתי אותה במחזמר 'בן המלך האביר והעני'", אומר הורוביץ. "עם השנים, כשנכנסתי למקצוע, אחת המטרות הייתה להכיר את מירי ולעבוד איתה וכך קרה - עזרתי לה בהפקות ותיעדתי אותה. נוצר בינינו קשר טוב. עודדתי אותה להמשיך ליצור. השיר הזה, שהולחן על ידי לירון לב, נוצר עבורה כהפתעה. כיף גם להחזיר את ששי קשת לאולפן, אחרי שנים ארוכות שלא הוציא חומרים חדשים. מקווה שזה יעודד את ששי להקליט חומרים נוספים".

מירי אלוני מצעד גלגלצ. יח"צ,
אל תגידו יומולדת יבוא, הביאו את היומולדת. מזל טוב למירי אלוני/יח"צ

אלוני בלטה כבר בצעירותה בלהקת הנח"ל, אליה הצטרפה בשנת 1968, וכיכבה כסולנית בתוכנית "היאחזות הנח"ל בסיני". היא שרה את שיר הנושא וגם את הקלאסיקה שהכי מזוהה איתה, "שיר לשלום", שכתב יענקל'ה רוטבליט והלחין יאיר רוזנבלום. במהלך שירותה היתה חלק מההרכב המוקדם של להקת כוורת, עמה הקליטה את הגרסה הראשונה לאופרת הרוק "סיפורי פוגי".

לאחר שיחרורה ביצעה לסדרה "חדווה ושלומיק" את שיר הנושא "הבלדה על חדווה ושלומיק" ואת "להיות לבד". היא היתה חלק מלהקת הרוק הראשונה ששרה בעברית, אחרית הימים, במסגרתה שרה בין השאר את "תחת עץ האקליפטוס" ו"חייו ומותו של מר גוסקין". בפסטיבל הזמר בשנת 1973 ביצעה את "שיר לערב חג" שכתבה תרצה אתר לזכר אביה נתן אלתרמן. באותה שנה יצא אלבומה הראשון כסולנית, "מונה ליזה של המאה העשרים" שמו. בשנות השבעים השתתפה גם בסרטים ובהם "חכם גמליאל" ו"נישואין נוסח תל אביב".

בתחילת שנות השמונים הופיעה בערב "נשים על פי ברכט" שהפיק מי שלימים הפך לבעלה ואבי שני בניה, שמואל אומני. בשנת 1985 הוציאה את אלבום הסולו השני שלה, "טיפת אהבה".

ב-4 בנובמבר 1995, בסיום העצרת למען השלום בכיכר מלכי ישראל, ביצעה אלוני את "שיר לשלום" עם ראש הממשלה יצחק רבין ושר החוץ שמעון פרס. בסיום העצרת נרצח רבין, והדף עם מילות השיר שהיה בכיסו נתגלה מוכתם בדמו.

בשנת 1999 נסעה לגרמניה, וחזרה כעבור שלוש וחצי שנים. בפברואר 2003 החלה לקיים מופע רחוב בצומת אלנבי ונחלת בנימין בתל אביב, והמשיכה לעשות זאת במשך שנים. בשנת 2008 השתתפה בסדרה "דני הוליווד", בעשור הנוכחי השתתפה בסדרות "להרוג את הסבתא" ו"צומת מילר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully