וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת ורשת ליועץ המשפטי לממשלה: אסור על פרסומות בערוץ היוטיוב של כאן

24.12.2019 / 15:28

לאחר הפרסום כי כאן מאפשר לגוגל לשלב פרסומות בערוץ היוטיוב שלו בתמורה לקבלת 55% מההכנסות על הפרסום, פנו קשת ורשת במשותף ליועמ"ש בדרישה לאסור על כך, בטענה להפרת חוק השידור הציבורי. כאן: "מחמיא לדעת שרשת וקשת רואות בתאגיד מתחרה מאיים"

אבי ניר ויוסי ורשבסקי. ניב אהרונסון, יח"צ, עיבוד תמונה
קשת ורשת ליועמ"ש: "חוק השידור הציבורי נחקק במטרה להקים גוף משדר ציבורי ועצמאי, אשר אינו מושפע מאינטרסים מסחריים". יוסי ורשבסקי, מנכ"ל רשת 13, ואבי ניר, מנכ"ל קשת 12/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון, יח"צ

רשת וקשת פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לאסור על פרסומות בערוץ היוטיוב של תאגיד כאן, בטענה להפרת חוק השידור הציבורי על ידו.

הפנייה מתבצעת לאחר שבשבוע שעבר פורסם ב"כלכליסט" כי תאגיד כאן מאפשר לגוגל לשלב פרסומות בערוץ היוטיוב שלו, בתמורה לקבלת 55% מההכנסות על הפרסום שיושקעו ביצירה הישראלית. קשת ורשת טוענות כי פעולה זו מהווה הפרה של הוראות חוק השידור הציבורי הישראלי, האוסרות על התאגיד לשלב פרסומות בתכני הווידאו המופקים על-ידו. לטענתם מתכונת הפרסום הזו גורמת נזק לערוצים המסחריים והם מבקשים מהיועמ"ש למנוע את ההפרה.

בפנייה, שהופנתה מהערוצים באמצעות עורכי הדין נגה רובינשטיין ואלעד כהן לעו"ד מאיר לוין, המשנה ליועמ"ש, נטען בין השאר כי "חוק השידור הציבורי נחקק במטרה להקים גוף משדר ציבורי ועצמאי, אשר אינו מושפע מאינטרסים מסחריים. לצורך כך תוקצב תאגיד השידור הישראלי על ידי המדינה בסכום של כ-730 מיליון ש"ח לשנה, והותר לו להפיק הכנסה מפרסומות, חסויות והודעות לציבור, אך ורק בהתאם להרשאות הספציפיות שנקבעו בחוק, המבטאות את האיזון הנדרש בין אפשרותו של התאגיד להפיק הכנסות משידור פרסומות, הודעות וחסויות לבית הצורך לשמר את עצמאותו של התאגיד".

מכאן תאגיד השידור הישראלי נמסר: "מחמיא לדעת שרשת וקשת רואות בתאגיד מתחרה מאיים. המהלך נבחן משפטית ונעשה בהתאם להוראות החוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully