וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשמשחקים אנחנו חד משמעית לא זוג": המשחק שכבש את הישראלים

בשיתוף חברת הקוביה משחקים, בשיתוף חברת הקוביה משחקים

25.12.2019 / 8:55

אקספו תל אביב אירחו גם השנה את טורניר חנוקטאן שאירח בחנוכה מאות שחקני קטאן שהתחרו אחד בשני במשחק האסטרטגי. איך הפך משחק לוח ותיק להצלחה מסחררת שמושכת מאות אלפים? היינו - והבנו

מערכת וואלה!

זה קרה השבוע, כשמאות אנשים הגיעו לביתן 10 באקספו תל אביב וצבאו על שולחנות המשחק בחנוקטאן - טורניר ארצי של קטאן - משחק הלוח שהפך לפופולרי בשנים האחרונות והפופולריות שלו רק הולכת וגדלה. האירוע הזה הוא רק הקדמה לאליפות ישראל שתיערך בפסח - שהמנצח בה יטוס לייצג את ישראל באליפות העולם. יצאנו לשטח כדי לברר מה גורם למשחק שנחשב בעבר מעוז הגיקים לכבוש לבבות של הרבה גברים ונשים כאחד.

אבישי חדריאן, סוכן מכירות ב"הקוביה משחקים" טוען כי האינטראקציה החברתית היא חלק בלתי נפרד מקטאן וזה סוד קסמו. "אני חושב שהדבר הכי כיף בקטאן זה האינטראקציה החברתית. זה משחק אסטרטגי קודם כל, אך יחד עם זה צריך קצת לדעת להתפלפל ולהתווכח כי זה המהות של המשחק".

אירוע חנוקטאן של חברת קוביה בחנוכה 2018. עמוד הפייסבוק של הקוביה משחקים,
אירוע חנוקטאן של חברת קוביה/עמוד הפייסבוק של הקוביה משחקים

חדריאן מספר כי המשחק, שהומצא לפני כ-25 שנה, יובא לארץ לראשונה לפני כעשור ומאז הקהילה המשחקת בו רק הולכת וצומחת. "כיום יש בארץ קהילה של כ-300-400 אלף שחקנים שעושים לא רק ערבי כיף אלא גם אירועים יותר גדולים". עוד דבר שמייחד לדבריו את המשחק ותורם להצלחתו היא העובדה שהאלמנטים השונים בו משתנים כל הזמן ולכן הוא אף פעם לא חוזר על עצמו ולא נמאס.

את ההתפשטות של המשחק - מקהילת הגיקים למיינסטרים - ניתן אולי להדגים באמצעות הזוג מתן שטרן ולירן לוי. לוי מעידה שבתחילה חשבה שזה רק משחק של גיקים ואז כשהגיעה לבסיס בצבא גילתה שכולם משחקים בזה. כעת, אחרי כשנתיים ביחד, שני בני הזוג הם שחקנים אדוקים - ואף מתמודדים אחד נגד השני. "אנחנו לא זוג במשחק הזה, חד משמעית", מבהירה לוי.

משחק הקטאן הומצא בגרמניה לפני כ-25 שנה. הוא הפך פופולרי מאוד באירופה בשנות ה-90 וה-2000 ובשנת 2008 תורגם לעברית על ידי חברת "הקוביה משחקים". הסנסציה של קטאן מוזכרת גם כן בתוכניות טלוויזיה רבות ובנטפליקס. במשך השנים יצאו למשחק גרסאות נוספות ועדכניות דוגמת "קטאן משחקי הכס", "קטאן ערים ואבירים" ו-"קטאן יורדי הים". כעת יש גרסה חדשה היוצאת לשוק העולמי ובפרט בעברית כאן בארץ: "קטאן- גיבורי החלל". חנוקטאן הייתה טעימה כיפית למה שמצפה לחובבי המשחק בחג פסח הקרוב, כשתתקיים אליפות הארץ בקטאן ומי שיזכה יטוס לייצג את ישראל באליפות העולם.

בשיתוף חברת הקוביה משחקים, בשיתוף חברת הקוביה משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully