וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר ושחקן העבר מרדכי (פופיק) ארנון הלך לעולמו

3.1.2020 / 12:53

מרדכי (פופיק) ארנון, הנודע כזמר, שחקן ואחד מחברי שלישיית התאומים, הלך לעולמו בגיל 78, לאחר שנאבק במחלת הסרטן. להיטו הגדול ביותר היה "בלדה בין כוכבים". בשנות השבעים ארנון חזר בתשובה. בשנים האחרונות פרסם ארנון טור אישי שבועי במגזין החרדי "משפחה"

מרדכי (פופיק) ארנון. HERMAN CHANANIA, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
יהי זכרו ברוך. מרדכי/לשכת העיתונות הממשלתית, HERMAN CHANANIA, לע"מ

מרדכי (פופיק) ארנון, הנודע כזמר, שחקן ואחד מחברי שלישיית התאומים, הלך לעולמו הבוקר (שישי) בבית חולים, לאחר שנאבק במחלת הסרטן. בן 78 היה במותו.

הזמר אושיק לוי, חברו לשלישיית התאומים, ספד לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "עצוב, עצוב, עצוב. פופיק היה חבר יקר ושחקן וקומיקאי נהדר. זאת היתה חתיכת תקופה. הוא היה בלהקת הנח"ל עם חנן, אני הייתי בלהקת פיקוד מרכז. הופענו יחד בשלישיית התאומים, עשינו שתי תוכניות בשנות השישים שאותן ביים יוסי בנאי ז"ל -הראשונה 'הערב יוצאים' והשנייה 'רבותי פצצה'. אחר כך הוא היה איתי ב'קזבלן', הופענו המון ביחד וגם גרנו ביחד. הוא היה שחקן נהדר, שיחק בין השאר בהצגה 'חלום ליל קיץ' ובסרטים 'סאלח שבתי' ו'דליה והמלחים' עם אריק איינשטיין".

"אחרי מלחמת יום הכיפורים הוא התגרש ועבר לירושלים, אבל היינו בקשר כל הזמן", מוסיף לוי. "הוא לא הופיע מאז שחזר בתשובה, חוץ מפעם אחת שבה הצלחתי לגרור אותו לפסטיבל חסידי בצפת עם חנן גולדבלט. הוא לא רצה להופיע אבל אמרתי לו, בוא, תשכנע אותנו לחזור בתשובה. הוא בא לערב, חנן ואני שרנו מחרוזת שירים כולל 'בלדה בין כוכבים' והוא הצטרף בזמזום. זו הייתה חוויה. הוא היה חבר נהדר. כשחנן עמד למשפט הוא הגיע לבית המשפט. בשנים האחרונות הוא היה שולח לי כל יום את הטורים שלו על בריאות. עצוב מאוד".

ארנון גדל בנחלת יהודה ולמד בבית הספר החקלאי כדורי. הוא שירת בלהקת הנח"ל, בה השתתף בתוכניתה ה-16 "טיפת הדבש" בשנת 1962. לאחר שחרורו באותה שנה שיחק בתיאטרון חיפה. בהמשך חייו שיחק גם בסרטים "אלדורדו", "סאלח שבתי"' "שני קוני למל", "דליה המלחים", "שבלול" ו"מציצים".

ארנון הקים עם אושיק לוי וחנן גולדבלט את שלישיית התאומים. להיטם הראשון היה "שלגיה" שכתבה להם נעמי שמר, ולהיט נוסף שלהם היה "אני אוהב אותך" שכתב יורם טהרלב. האלבום הראשון של השלישייה, "הערב יוצאים", יצא ב-1966 והאלבום השני, "רבותיי פצצה", כשלוש שנים לאחר מכן.

הוציא אלבום סולו בשנת 1970, והלהיט המזוהה ביותר עם ארנון היה "בלדה בין כוכבים", שכתב יעקב רוטבליט והלחין שלום חנוך. במלחמת יום כיפור חבר למתי כספי, לאושיק לוי ולאילנה רובינא, והרביעייה הופיעה בפני חיילים תחת השם "רובינא, פופיק, כספי ואושיק". הם ביצעו ביחד את השיר "אין לנו מילים".

בשנות השבעים ארנון חזר בתשובה, על רקע גל החוזרים בתשובה מתחומי התרבות ובהם אורי זוהר, אלונה איינשטיין וניסים מנחם מצמד הפרברים. הוא התחתן בשנית ועבר לגור בשכונת שערי חסד החרדית בירושלים, ניהל את מדרשת בית הלל, ועוסק בעריכת סרטי תדמית במגזר החרדי. בשנים האחרונות פרסם ארנון טור אישי שבועי במגזין החרדי "משפחה" שעסק בתזונה נכונה ואורח חיים בריא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פופיק ארנון. צילום מסך
מרדכי/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully