וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי טרי גיליאם מעורר סערה: "MeToo הוא ציד מכשפות"

5.1.2020 / 13:32

הבמאי מעורר סערה לאחר שבראיון ל"אינדיפנדנט" הבריטי הגדיר את תנועת MeToo כ"ציד מכשפות", טען שחלק מהנשים שהתלוננו שהמפיק הארווי ויינשטיין תקף אותן מינית הן "בוגרות אמביציוזיות שקיבלו החלטות", וכינה את עצמו שוב "לסבית שחורה"

רויטרס

הבמאי טרי גיליאם מעורר סערה לאחר שבראיון ל"אינדיפנדנט" הבריטי הגדיר את תנועת MeToo כ"ציד מכשפות", טען שחלק מהנשים שהתלוננו שהמפיק והבמאי הארווי ויינשטיין תקף אותן מינית הן "בוגרות שקיבלו החלטות". הוא גם חזר ותיאר את עצמו כ"לסבית שחורה".

גיליאם בן ה-79 חתום בין השאר על הסרטים "מונטי פייתון והגביע הקדוש", "פישר קינג" ו"12 קופים". בריאיון, שהתקיים לקידום סרטו האחרון "האיש שהרג את דון קישוט", אמר על תנועת MeToo: "אני רוצה שאנשים ייקחו אחריות ולא רק יצביעו על מישהו אחר ויגידו 'אתה הרסת את חיי'. MeToo זה ציד מכשפות".

טרי גיליאם, אוקטובר 2019. Jeff Spicer/Getty Images, GettyImages
"אני רוצה שאנשים ייקחו אחריות ולא רק יצביעו על מישהו אחר ויגידו 'אתה הרסת את חיי'". טרי גיליאם/GettyImages, Jeff Spicer/Getty Images

בנוסף, אמר על הארווי ויינשטיין: "כשיש לך כוח אתה לא לוקח אחריות לניצול אחרים. אתה נהנה מהכוח. ככה זה עובד במציאות". ועל הנשים שטענו לתקיפה מינית מצד המפיק, אמר: "הן היו בוגרות אמביציוזיות... היו הרבה קורבנות בחייו של ויינשטיין, ואני חש סימפטיה עבורן, אבל הוליווד מלאה באנשים אמביציוזיים בוגרים והם לוקחים את ההחלטות שלהם".

כזכור, בשנת 2017 האשימו מעל למאה נשים את ויינשטיין באונס, תקיפה והטרדה מינית במשך תקופה שנמשכה לאורך שלושה עשורים. בעקבות הפרשה צמח קמפיין MeToo. בעקבות ההאשמות פוטר מחברת "ויינשטיין" וגורש מהאקדמיה האמריקאית לקולנוע. בשנת 2018 נעצר בניו יורק והואשם באונס ובעבירות מין נוספות, שוחרר בערבות והוא עומד למשפט. ויינשטיין הכחיש את המיוחס לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully