וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטהרן באהבה: פורום מבקרי קולנוע איראנים בחר ב"מילים נרדפות" כאחד מסרטי השנה

5.1.2020 / 18:36

רוחות מלחמה? לא בעולם ביקורת הקולנוע. פורום של 42 מבקרי קולנוע איראנים הכתיר את "מילים נרדפות" של הישראלי נדב לפיד כאחד מסרטי השנה. "האירי" הגיע למקום הראשון, וגם טרנטינו ו"ג'וקר" מככבים

יונייטד קינג

עונת הסיכומים האירה פנים ל"מילים נרדפות". סרטו זוכה דב הזהב של נדב לפיד כיכב ברשימות סרטי השנה של הניו יורק טיימס, כתב העת הבריטי סייט אן סאונד ופרסומים צרפתיים נחשבים כמו מחברות הקולנוע ולז אנרוק. כעת, מגיע פרגון נוסף שמקורו מפתיע: פורום של מבקרי הקולנוע האיראנים.

הפורום אורגן בידי אתר הקולנוע האיראני Cine Eye, הכולל 42 מבקרים שחלקם הם פנים מוכרות בסצינת הפסטיבלים הבינלאומית. הם לא נבהלו מן המתיחות ההולכת וגוברת באזור ומיקמו את הסרט במקום ה-11 ברשימת סרטי השנה. התחממות החזית בין מדינתם לארצות הברית גם לא מנעה מהם להרים לקולנוע ההוליוודי. "האירי" של מרטין סקורסזה הגיע למקום הראשון ברשימה. אחריו צועדים "פרזיטים" הקוריאני, "היו זמנים בהוליווד" של טרנטינו, "סיפור נישואים" ו"כאב ותהילה" של פדרו אלמודובר.

יש לציין כי חלק מן המבקרים הם גולים איראניים הפועלים כעת בניכר. כמו כן, בעיתון דובר האנגלית "זמן טהרן" בו דווח על הבחירה, "מילים נרדפות" הוגדר כ"סרט צרפתי". עם זאת, אף שהוא אכן דובר ברובו צרפתית ומתרחש בצרפת, הבמאי שלו ישראלי, וכך גם הכוכב הראשי טום מרסייה, ואולי חשוב מכל בהקשר זה - קרנות הקולנוע הישראליות היו שותפות בהפקתו.

אגב, למרבה האירוניה, הידיעה על הבחירה ב"האירי" וב"מילים נרדפות" מופיעה מתחת לבאנר סיקור מיוחד של חיסולו של קאסם סולימאני, עם הכותרת "הוא היה תרבות יותר מאשר אדם".

"מילים נרדפות" באיראן. צילום מסך
באיראן זה פחות משעמם. מתוך "האירי"/צילום מסך
מילים נרדפות. פסטיבל ברלין,
בום! מתוך "מילים נרדפות"/פסטיבל ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully