וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקספוניסט האגדי פטר ורטהיימר הלך לעולמו בגיל 73

6.1.2020 / 13:06

המוזיקאי והסקספוניסט המיתולוגי פטר ורטהיימר מת ממחלת הסרטן, בגיל 73. ורטהיימר ליווה אמנים רבים, ובהם אריק איינשטיין, שלום חנוך ועפרה חזה. ילדיו ספדו לו: "הוא היה מוזיקאי ענק ואבא מדהים. כל התקופה האחרונה המשיך לצחוק איתנו ולחייך, אפילו שהיה לו קשה"

פטר ורטהיימר. ליאור רוטשטיין, באדיבות המשפחה
יהי זכרו ברוך. פטר ורטהיימר/באדיבות המשפחה, ליאור רוטשטיין

המוזיקאי והסקספוניסט האגדי פטר ורטהיימר הלך לעולמו הבוקר (שני), בביתו, ממחלת הסרטן. ורטהיימר ליווה אמנים רבים, ובהם אריק איינשטיין, שלום חנוך ועופרה חזה. בן 73 היה במותו. הלוייתו תתקיים מחר (שלישי) בשעה 11:30 בבית העלמין הישן בהרצליה.

שירלי ואלון, ילדיו של ורטהיימר, ספדו לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "יש כל כך הרבה מה להגיד עליו. מעבר לזה שהוא היה מוזיקאי ענק ואדם שכולם אהבו, הוא היה אבא מדהים. כל התקופה האחרונה המשיך לצחוק איתנו ולחייך, אפילו שהיה לו קשה, עד הרגע האחרון".

המוזיקאי והמגיש דורי בן זאב, שהיה חברו של ורטהיימר ושיתף איתו פעולה מוזיקלית פעמים רבות, ספד לו: "פטר יקר ואהוב, פטר נדיר ומיוחד, פטר בעל לב הזהב, כמה כישרוניות בבן אדם אחד. אני מוצף בכל הבמות, הרדיו והטלוויזיה שהיינו יחד. וכשאתה על הבמה העולם מתמלא ביצירה, בבריאה, בצלילים של אהבה. פטר אהוב, אתה בליבי לנצח".

פטר יוסף ורטהיימר נולד בעיר סאטו מארה, רומניה, ב-1946, בן לכנר אנדריי ורטהיימר שבלט בג'אז המקומי. הוא למד כינור מגיל חמש ובהמשך למד מוזיקה בבית ספר ובאקדמיה למוזיקה של בוקרשט. בצעירותו היה חבר בתזמורת אלקטרקורד ובתזמורת למוזיקה קלה של רשות השידור הרומנית. בשנת 1977 עלה לישראל והתגורר תחילה בכפר גבירול ואחר כך עבר לתל אביב. הוא פעל במגוון הקשת המוזיקלית - פופ, ג'אז ומוזיקה קלאסית.

ורטהיימר ליווה בין השאר את אריק איינשטיין, שלום חנוך, עופרה חזה, אילנית, דורי בן זאב, יזהר כהן, אריק לביא, להקת הגבעטרון וכן אמני ג'אז רבים. הוא הופיע כסולן גם עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, והלחין בין היתר עיבודי ג'אז ליצירות של יוהאן סבסטיאן באך. הוא הגיח כשחקן בסרטים הישראלים "סוחרי הגומי" ו"תלווה לי את אשתך", וכן בתוכנית "פרפר נחמד". בשנים האחרונות ניגן ורטהיימר עם להקת הגבעטרון.

בשנת 1996 המלחין והמנצח רפי קדישזון הלחין לכבודו קטע מוזיקלי בשם "קונצ'רטו לפטר ולתזמורת", וב-2007 הקאמרטה הישראלית ירושלים קיימה קונצרט לכבוד יום הולדתו ה-60. ורטהיימר הותיר אחריו בת זוג, מירי, ושני ילדים, אלון ושירלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully