וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הצדק ייצא לאור? משפט ויינשטיין יוצא לדרך בניו יורק

6.1.2020 / 17:13

ההליך הפלילי הראשון נגד הארווי וייינשטיין, והמשמעותי בעידן ה-MeToo, יוצא לדרך בניו יורק. מפיק-העל נאשם בסדרה של תקיפות מיניות ואם יימצא אשם צפוי לסיים את חייו בכלא, אך הסניגורים שלו מכינים הליך ארוך ומכוער

הארווי ויינשטיין משפט/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

קצת יותר משנתיים לאחר פרסום התחקיר נגד הארווי ויינשטיין, שהוביל לפרוץ תנועת MeToo, נפתח היום (שני) בבית משפט במנהטן המשפט הפלילי הראשון של מפיק-העל. זהו למעשה ההליך המשפטי המשמעותי עד כה מאז לידתה של התנועה, והוא צפוי להיות גם אחד האירועים המשפטיים המתוקשרים אי פעם - לפי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, מאות עיתונאים ועיתונאיות יסקרו אותו.

מתוך עשרות העדויות שהתפרסמו נגד ויינשטיין, בסופו של דבר הבשילו שתיים לכדי הליך פלילי. בשני המקרים, מדובר בתקיפות מינית חמורות, במקרה אחד של אישה בשם מימי היילי ובמקרה אחר של אישה שזהותה נותרה אנונימית. נוסף לשתי הנשים הללו, שצפויות להעיד, יעידו גם נשים אחרות שטוענות כי המפיק תקף אותן, בהן השחקנית אנבלה סיורה. עדה נוספת צפויה להיות הפסיכאטרית ברברה זיו, שלקחה חלק גם במשפט קוסבי, והיא תסביר מדוע חלק מן המתלוננות המתינו תקופה ארוכה לפני שהוציאו לאור את הסיפורים שלהן.

ויינשטיין הגיע לבית המשפט כשהוא נעזר בהליכון - מהלך שהוגדר בידי רבים בתקשורת וברשתות החברתיות כציני. כך או כך, הוא כבר בן 67 ומצבו הבריאותי לבטח אינו בשיאו. במידה ויימצא אשם, גזר הדין צפוי להיות שנות מאסר ארוכות, והמשמעות היא אחת: מפיק-העל יסיים את חייו בכלא.

הארווי וויינסטיין. GettyImages
הארווי ויינשטיין מגיע למשפט היום/GettyImages

עורכי דינו של ויינשטיין אינם מתכוונים להרים ידיים בקלות וצפויים לנהל מאבק מכוער, שיכלול חשיפת הודעות ששלחו לו שתי המתלוננות, ומלמדות לכאורה כי הקשר המיני היה ברצון, ולא בכפייה. הסניגורים מתכננים ככל הנראה גם להסתייע במומחיות לפסיכולוגיה מטעמם שינסו לערער את העדויות.

ההליך, כמובן, לא יהיה קצר. הוא יתחיל עם בחירת חבר המושבעים - מה שעשוי לקחת שבועיים, שכן ההגנה כבר הביעה סקפטיות לגבי הסבירות שהיושבים בו יהיו אובייקטיבים. לאחר מכן יגיעו העדויות וטיעוני התביעה וההגנה, מה שייקח עוד חודשיים. במקרה הטוב, המשפט יסתיים בשלהי מרץ. השופט הוא ג'יימס בורק, שהצהיר כי יעשה הכל כדי להבטיח משפט הוגן ולשם כך דאג לצמצם את הגישה של הקהל והתקשורת להליכים שקדמו למשפט. בינתיים, ההחלטה הראשונה שלו היום היתה נגד ההגנה, כשדחה את בקשתה לנקוט בצעד נדיר ולשמור את חבר השופטים בתנאים של בידוד מוחלט במשך המשפט.

המשפט מתחיל כמה שעות לאחר תום טקס גלובוס הזהב, במהלכו לא היסס המנחה ריקי ג'רווייס לעקוץ את הוליווד כולה על כך שעצמה עיניים במשך שנים מול מעשיו של מפיק-העל. יהיה מה שיהיה במשפט הזה, אפשר לומר כי במידה מסוימת לא רק ויינשטיין יעמוד בו לדין, אלא התעשייה כולה.

עוד בוואלה!

הארווי ויינשטיין: "מגיעה לי טפיחה על השכם בגלל מה שעשיתי למען נשים"

לכתבה המלאה
הארווי וויינסטיין. GettyImages
הארווי ויינשטיין מגיע למשפט היום/GettyImages
מימי היילי. GettyImages
מימי היילי, אחת העדות נגד ויינשטיין, לפני שנתיים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully