וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחין והמוזיקאי רפי בן משה הלך לעולמו בגיל 91

8.1.2020 / 10:58

בן משה, שקיבל לפני חודש בלבד פרס מפעל חיים של אמ"י, עומד מאחורי כמה קלאסיקות ישראליות, ביניהן "בנצי השמן", "לילה ראשון בלי אמא", "דרך הטבק", "בסיירת שקד", "טיול בגליל" ושיר הילדים האהוב "למה כל יום שבת?"

המוזיקאי רפי בן משה ז"ל, מקבל את פרס אמ"י למפעל חיים בדצמבר 2019, כמה שבועות לפני מותו. ראובן קסטרו
זכה בפרס מפעל חיים לפני חודש. בן משה/ראובן קסטרו

המלחין, המעבד והמוזיקאי רפי בן משה הלך לעולמו בגיל 91. בן משה עומד מאחורי כמה קלאסיקות ישראליות, ביניהן "בנצי השמן", "לילה ראשון בלי אמא", "דרך הטבק", "בסיירת שקד", "טיול בגליל" ושיר הילדים האהוב "למה כל יום שבת?". לפני כחודש קיבל פרס מפעל חיים בטקס פרסי אמ"י.

רפי בן משה נולד ב-1928 בירושלים. בגיל 16 עבר ללמוד בבית הספר החקלאי כדורי אותו סיים בשנת 1946. כמו רבים מחבריו בבית הספר, הצטרף לארגון "ההגנה". ב-1948 נמנה עם מייסדי קיבוץ יפתח בגליל העליון. לאחר כשנתיים עזב את הקיבוץ והחל ללמוד באקדמיה למוזיקה בתל אביב. בשנות ה-50 ניהל מוזיקלית הצגות בתיאטרון האוהל, בהן "דרך הטבק" (1953), "החייל טנקה" (1959),"הידועה בציבור"(1960).

בשנת 1961 הצטרף ללהקת גייסות השריון כמנהל מוזיקלי ומעבד וכתב לה מספר שירים, חלקם הפכו ללהיטים גדולים. במקביל שימש מנהל מוזיקלי של להקת פיקוד דרום. בין השנים 1963-1978 שימש בתפקיד יועץ מוזיקלי של קצין חינוך ראשי. לאורך השנים הפיק וניהל מוזיקלית הצגות תיאטרון ומופעי מוזיקה רבים. ב-1967 הלחין את השיר "בלדה לעליזה מזרחי" שיר הנושא של הסרט "עליזה מזרחי". בן משה היה נשוי לשחקנית עדנה פלידל שנפטרה ב-1993 ולהם שני ילדים: אפרת בן משה, ובועז בן משה.

יוריק בן דוד, יו"ר אקו"ם ובן דודו של בן משה, ספד לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "צר לי על לכתו. רפי היה אבא של הלהקות הצבאיות, כתב כמה שירים שיישארו אחריו. רפי היה בן דור הפלמ"ח, חקלאי ביסודו, למד בבית ספר חקלאי מקווה ישראל. בדור ההוא זה היה מותרות ללמוד מוזיקה, אבל בכל זאת ההורים שלחו אותו ללמוד לנגן. הוא היה אקורדיוניסט ועד מהרה התגלה הכישרון שלו כמלחין. באחרונה זכה רפי בפרס על מפעל חיים מטעם אמ"י, והיה לי הכבוד בין היתר להגיש לו את הפרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully