וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעות שירושלים מכינה לסטודנטים ב-2020

בשיתוף האוניברסיטה העברית, בשיתוף האוניברסיטה העברית

16.1.2020 / 15:31

ירושלים היא עיר קצבית ומלאת אפשרויות, שבה הסטודנטים יכולים ליהנות מחיי תרבות עשירים ומהנים. הכירו את הפסטיבלים השונים ואירועי הבילוי והפנאי שמחכים לכם

חיים סטודנטיאליים הם מעבר לשיעורים בקמפוס, ימי מעבדה וכתיבת עבודות. תקופת הלימודים היא גם הזמן להיפתח לחוויות חדשות, לחיי תרבות ולקשרים חברתיים שילוו אתכם בעתיד. האוניברסיטה העברית בירושלים היא מהמובילות בישראל ומופיעה תדיר ברשימות המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, אולם היא מובילה לא רק מבחינה אקדמית אלא גם מבחינה תרבותית. הקמפוסים של האוניברסיטה מציעים ללומדים בהם חיי תרבות עשירים בעיר בינלאומית. שנת 2020 כוללת מגוון רחב של אירועי תרבות ואם אתם סטודנטים בעיר, מחכה לכם שנה עמוסה בבילויים. מה מחכה לכם ואיפה?

מהצוללת ועד למערה

מ"הדג נחש" ועד ללהקות נוער, ירושלים היא ביתם של הרבה מאוד הרכבים מוזיקליים שיוצרים ומופיעים בה. עיר הבירה מלאה במועדונים ואתרים המספקים במה למוזיקה מכל הסוגים והגוונים. "הצוללת הצהובה", לדוגמה, הוא אחד ממועדוני ההופעות המובילים בארץ והוא מארח מדי יום הופעות של מיטב האומנים מישראל ומחו"ל, לצד חדרי חזרות, אולפן ובית ספר לסאונד.

מקום נוסף בו תוכלו ליהנות מהופעות מרחבי העולם וג'ם סשנים הוא "אברהם הוסטל". ההוסטל, המארח תיירים צעירים מכל רחבי העולם מציע אירועי מוזיקה מגוונים. גם "בית אליאנס" מארח אמנים ומהווה פלטפורמה לאמנים מתחומים וסגנונות שונים. אתר מיוחד שהעיר מציעה ובו אפשר ליהנות ממוזיקה משובחת באווירה ייחודית הוא מערת צדקיהו, המארחת הופעות רבות. הכניסה למערה המלאכותית הגדולה בישראל תכניס אתכם למעין ממד אחר, כשהתאורה והאקוסטיקה במקום יעניקו נופך נוסף להופעה.

האוניברסיטה העברית עצמה מארגנת לעיתים קרובות אירועים מיוחדים המיועדים לסטודנטים שלה. אחד מהאירועים הבולטים הוא "איינשטיין בעיר", במסגרתו מגיעים מרצי האוניברסיטה לבתי עסק ברחבי העיר, כדי להעביר הרצאות בנושאים שונים. במסגרת הפרויקט נערכות הופעות מוזיקה וסדנאות אמן עם אמנים ובנוסף אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה מארגנת לחבריה אירועים רבים - מסיבות, סיורים ופסטיבלים, לאורך כל השנה.

הסטודנטים באוניברסיטה העברית נהנים מחיי קהילה וחברה שנוצרים סביב הווי הלימודים והסטודנטים מארגנים מסיבות דירה רבות. מוזיקה טובה, אלכוהול והחברים מהקמפוס הם מתכון בדוק לערב מהנה.

ב-21 במאי 2020 תחגגו את יום הסטודנט, ללא ספק אחד הלילות הכי כיפיים בבירה. ביום הסטודנט תיהנו מהופעות של האמנים הכי גדולים בישראל יחד עם החברים מהקמפוס במחיר שווה לכל כיס.

מקום פופולרי נוסף בקרב הסטודנטים בירושלים הוא "זאפה ירושלים", שהפך עם פתיחתו ב-2011 לאחד המקומות הפופולריים להופעות חיות בבירה. המבנה ההיסטורי מוסיף לאווירה המיוחדת ולאורך השנה תוכלו ליהנות מהופעות של מיטב המוזיקאים כמעט מדי יום.

חובבי מוזיקה קלאסית? ב-2020 תבצע התזמורת הסימפונית ירושלים את הסדרה הקלאסית ותוכלו לשמוע קונצרטים בניצוחם של אריה ורדי, דוד גריילסאמר, אלפונסו סקראנו ואבי אוסטרובסקי. התזמורת הסימפונית ירושלים מחזירה ב-2020 את הסדרה הווקאלית והסדרה הפופולרית ותבצע השנה סדרת יצירות של מלחינים ישראלים.

מרתון ירושלים. יצחק קלמן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מרתון ירושלים הוא אחד מאירועי הספורט הפופולריים בבירה/מערכת וואלה! NEWS, יצחק קלמן/TPS

יש ערימה של חבר'ה על הדשא

גן סאקר הוא לא רק ריאה ירוקה יפהפייה במרכז העיר, אלא גם מרכז תרבות ופנאי. בכל סופ"ש תמצאו בו צעירים וסטודנטים הנופשים בו, נחים ומשחקים. הגן מתוכנן לעבור מתיחת פנים בשנים הקרובות שכוללת שדרוג שבילים, הוספת שביל ריצה, תאורה חדשה, פינות ישיבה וריהוט גן וכן הוספת מתקני ספורט, כך שתושבי העיר והסטודנטים יוכלו ליהנות מאפשרויות בילוי נוספות. העיר מלאה כמובן גם במכוני כושר ומעבר למכונים המסחריים מפעילה עמותת קוסל מתחמי ספורט וכושר בקמפוסים של האוניברסיטה העברית בעיר.

בנוסף לאירועים שבשגרה מציעה ירושלים לאורך השנה אינספור פסטיבלים ואירועים מיוחדים. פסטיבל ישראל השנתי ופסטיבל הקולנוע הבינלאומי היוקרתי מושכים אליהם מבקרים מהארץ ומהעולם ולאורך השנה תמצאו בעיר פסטיבלים נוספים. בין היתר ניתן למצוא את פסטיבל "שאון חורף" שיתקיים ב-2020 בפעם השלישית וכולל בתוכו עשרות אירועי תרבות; אירועי "אינדיסיטי" המציגים יצירות של אמנים צעירים ועצמאיים; פסטיבלי אוכל שונים כמו פסטיבל המרקים במלון ענבל או פסטיבל האוכל ההודי ב"אברהם הוסטל"; פסטיבל באך המוקדש ליצירות המלחין הנודע; פסטיבל הקולנוע הצרפתי; פסטיבל מוסררה מיקס; חגיגת המוזיקה באבו גוש; פסטיבל יוצרים צמי"ד המתמקד ביוצרים בעלי מוגבלויות ועוד פסטיבלים מגוונים.

פסטיבל מהנה ופופולרי מאוד בקרב סטודנטים הוא פסטיבל אוטו-אוכל בגיא בן הינום. זהו פסטיבל קולינרי שנערך בחודשים יולי-אוגוסט, שבו מיטב השפים מציעים מנות גורמה במחירים שווים לכל כיס, כך שתוכלו לטעום את הסצנה הקולינרית העדכנית בירושלים למרגלות העיר העתיקה. בנוסף למשאיות האוכל יש גם ברים ומוזיקה שמנגנים די-ג'ייז מתחלפים.

פסטיבל האורות, ירושלים. ShutterStock
אירוע בינלאומי המרתק אלפי מבקרים אל העיר העתיקה מדי שנה בחודש יוני. פסטיבל האור/ShutterStock

רואים את האור

אחד הפסטיבלים המיוחדים בירושלים הוא פסטיבל האור. מדובר באירוע בינלאומי המרתק אלפי מבקרים אל העיר העתיקה מדי שנה בחודש יוני. הפסטיבל מעניק ממד אמנותי ודרמטי באמצעות האור, על ידי הארת מבנים שונים וברחבי העיר ישנם מיצגים של אמנים ויוצרים בתחומים רבים. מדי שנה מארח הפסטיבל אמנים בינלאומיים בעלי שם, שמציגים את מיטב היצירה האמנותית בתחום האור בעולם, לצד אמנים ישראלים מובילים.

מקום שמאיר פן נוסף בחיי התרבות של העיר הוא "בית אבי חי", מרכז רב-תחומי לתרבות בירושלים, העוסק בנושאים מרכזיים בתחומי התרבות, המחשבה והיצירה בחברה היהודית והישראלית. לאורך 2020 תוכלו ליהנות במקום מהקרנות סרטים, הצגות, הופעות, הרצאות וערבי ראיונות עם מיטב היוצרים.

ירושלים משופעת במוזיאונים שונים, כשהמוכר והפופולרי שבהם הוא מוזיאון ישראל. בנוסף לו יש בעיר מוזיאונים שונים ומרתקים דוגמת "מוזיאון ארצות המקרא" שמציג ב-2020 תערוכה על יהדות תימן ויתקיימו בו הרצאות העוסקות בארכיאולוגיה, היסטוריה וסיפורי המקרא.

בנוסף להצגות המשובחות בתיאטרון ירושלים, תוכלו ליהנות בקיץ 2020 מפסטיבל פסנתרים שנמשך ארבעה ימים וכן מפסטיבל רב-תחומי החותם את חודש אוגוסט בשלושה ימים של יצירה, המבטאים את השיח העדכני שמתקיים בין אמנויות הבמה והמסך.

2020 תהיה שנה מלאה של יצירה ותרבות בירושלים, שבה כסטודנטים תוכלו להעשיר את חיי התרבות והפנאי שלהם . מוזיקה, סרטים, הרצאות, הצגות ותערוכות - כל אלה מחכים רק לכם, ולכם נותר רק ליהנות.

בשיתוף האוניברסיטה העברית, בשיתוף האוניברסיטה העברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully