וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרי ג'ונס, איש חבורת מונטי פייתון, הלך לעולמו בגיל 77

22.1.2020 / 15:14

הקומיקאי האגדי, ממייסדי מונטי פייתון וחלק אינטגרלי בחבורה שאף ביים את סרטיה, הלך לעולמו. הוא המשיך לעסוק בבימוי וכתיבה קולנועיים גם אחרי פירוקה של מונטי פייתון, ובין היתר עמד מאחורי קלאסיקות כמו "אריק הוויקינג" ו"המבוך"

Monty Python's Life of Brian (1979) - Theaterical Trailer
טרי ג'ונס בשנת 2015. Stephen Lovekin/Getty Images, GettyImages
טרי ג'ונס/GettyImages, Stephen Lovekin/Getty Images

טרי ג'ונס, ממייסדי מונטי פייתון, במאי הסרטים שלהם ומספר קלאסיקות קולנועיות נוספות, הלך לעולמו בגיל 77, בשנת 2016 חשף ג'ונס כי הוא סובל מדמנציה שאובחנה בשנה שלפני כן.

ג'ונס היה חלק אינטגרלי בחבורת מונטי פייתון, השתתף בכל אחד מפרקי תוכנית המערכונים שלהם, "הקרקס המעופף" (1969-1974), וכתב כמה מהמערכונים האגדיים שלהם יחד עם חברו ושותפו לכתיבה ולהרכב, מייקל פיילין. חלק גדול מהשפה של פייתון מיוחס לג'ונס, שהייתה לו זיקה להומור סוריאליסטי המבוסס על זרם תודעה והיעדר פאנץ'-ליינים. ג'ונס ביים לבדו או בשותפות עם אחרים את סרטי החבורה, בהם "בריאן כוכב עליון" ו"מונטי פייתון והגביע הקדוש". אחרי שחבריה פנו לדרכם הוסיף ג'ונס לעסוק בקולנוע וטלוויזיה, ובין היתר היה אחראי לטיוטה הראשונה של "המבוך" של ג'ים הנסון (1986), ביים את "אריק הוויקינג" (1989), בין היתר בכיכובו של חברו למונטי פייתון, ג'ון קליז, ועיבד את "הרוח בערבי הנחל" (1996).

מייקל פאלין, טרי גיליאם, אריק איידל, ג'ון קליז וטרי ג'ונס בהופעה 'Monty Python Live (Mostly)' בלונדון, יולי 2014. Dave J Hogan/Getty Images, GettyImages
טרי ג'ונס עם חבריו למונטי פייתון - מייקל פיילין, טרי גיליאם, אריק איידל וג'ון קליז, בהופעה 'Monty Python Live/GettyImages, Dave J Hogan/Getty Images

מלבד הקריירה שלו בבידור, ובין איחוד של מונטי פייתון אחד למשנהו, ג'ונס היה גם היסטוריון עם התמחות בימי הביניים, הוציא לאור ספרים בתחום ועמד בראש תוכניות תיעודיות בנושא. בנוסף כתב כמעט 20 ספרי ילדים (בהם "אריק הוויקינג" מ-1983, שעליו היה מבוסס הסרט) וטורי דעה לעיתונים בריטיים בנושאים פוליטיים, בעיקר בנושא המאבק בטרור והתנגדות למלחמה בעירק במהלך שנות ה-2000.

ג'ונס היה נשוי פעמיים והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

טרי ג'ונס בהופעת 'Monty Python Live (Mostly)', יולי 2020, לונדון. Dave J Hogan/Getty Images, GettyImages
טרי ג'ונס בהופעת 'Monty Python Live/GettyImages, Dave J Hogan/Getty Images

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully