וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הוגרלה לבית המוות בחצי גמר אירוויזיון 2020

28.1.2020 / 17:55

עדיין לא ברור מי ייצג אותנו על הבמה ברוטרדם, אבל היום נקבע איזה מדינות נצטרך לעבור כדי להעפיל לגמר - ונראה שזה יהיה קשה, אפילו קשה מאוד

באדיבות כאן 11 ו-EBU, עריכה: ניר חן

יריית הפתיחה לאירוויזיון 2020 נורתה הערב (שלישי) ברוטרדם, עם הגרלת המשתתפות לשני חצאי הגמר. ישראל תשתתף בחלק השני של חצי הגמר הראשון, שיתקיים ב-12 במאי באהוי רוטרדם (Rotterdam Ahoy). עדיין לא ידוע מי מהילדים של ה"הכוכב האחרון לאירוויזיון" ייצג אותנו, אבל היום נקבע כי הוא או היא יתמודדו מול הנציגים של צפון מקדוניה, בלרוס, ליטא, שוודיה, סלובניה, אוסטרליה, אירלנד, רוסיה, נורווגיה, קפריסין, קרואטיה, אזרבייג'ן, מלטה, אוקראינה, רומניה ובלגיה.

מדובר בהגרלה קשה מכיוון שבחצי הגמר הזה יככבו מדינות חזקות מאוד, בהן שוודיה, רוסיה, נורווגיה, אוסטרליה, אוקראינה ואזרבייג'ן - מדינות שכמעט תמיד מעפילות לגמר.

חצי הגמר השני יתקיים ב-14 במאי והתחרות צפויה להיות פחות איכותיות. יתמודדו בה אוסטריה, מולדובה, פולין, סן מרינו, סרביה, איסלנד, צ'כיה, יוון, אסטוניה, דנמרק, בולגריה, שוויץ, פינלנד, ארמניה, לטביה, גאורגיה, פורטוגל ואלבניה.

עשרים המדינות שיצלחו את שלב חצאי הגמר יצטרפו לאיטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת - הידועות בכינוי ה-Big 5. נוסף לכך, כמובן שגם הולנד המארחת תדלג היישר לגמר. איטליה, גרמניה והולנד ישתתפו בהצבעה בחצי הגמר הראשון, בריטניה, ספרד וצרפת יצביעו בחצי הגמר השני. הגמר יתקיים במוצאי שבת, 16 במאי, כרגיל בשעה 22:00 שעון ישראל, וישודר בכאן 11. גם אנחנו נהיה שם, נעביר דיווחים חיים ונאחל לנציג הישראלי להביא לישראל גמר שישי ברציפות ומקום כמה שיותר גבוה.

אירוויזיון 2019 שהתקיים בתל אביב ושודר בכאן נבחר כאירוויזיון הטוב ביותר בעשור האחרון בתחרות גולשים בינלאומית, ESC best of the decade, כפי שהוכרז בחשבון האינסטגרם הרשמי של התחרות. צילום מסך
יהיה קשה להתעלות עלינו. אירוויזיון 2019 בתל אביב/צילום מסך

כמדי שנה, גם הפעם התקיים טקס העברת מפתחות האירוויזיון המסורתי מהעיר המארחת של השנה שעברה, תל אביב, למארחת החדשה, רוטרדם. את תל אביב ייצגה סגנית ראש העיר ציפי ברנד פרנק שאמרה כי לאירוח האירוויזיון הייתה השפעה אדירה על העיר. "זה היה האירוע הגדול ביותר אי פעם בישראל, לא היה לנו שום דבר כזה קודם לכן", הצהירה והוסיפה: "הבאנו את הטעם המיוחד של תל אביב, סצינת ההייטק, וזכינו בפרס האירוויזיון המוצלח ביותר בעשור האחרון". לאחר מכן היא הוסיפה את מפתח העיר תל אביב לצרור המפתחות מהשנים הקודמות, שהגיע כבר למשקל של שלושים קילוגרם.

את אסי עזר, בר רפאלי, ארז טל, ולוסי איוב יחליפו יאן סמיט, שנטל יאנצן, ואדסיליה רומבלי, שייצגה את הולנד באירוויזיון פעמיים: בפעם הראשונה ב-1998, אז התמודדה מול דנה אינטרנשיונל וסיימה במקום הרביעי המכובד. ב-2007 היא שבה לתחרות וסיימה במקום ה-21 בחצי הגמר הבודד שהתקיים אז, שלושה מקומות מעל טיפקס שלנו, וכולם יכלו לראות את הגמר רק בטלוויזיה.

במהלך ההגרלה ההולנדים עשו כבוד לכמה זוכי עבר והראו להם את רגע הזכייה שלהם, בהם גם יזהר כהן, שאמר: "הייתי שיר מספר 18. בעברית 18 זה 'חי', מילה שמביאה הרבה מזל בישראל".

עוד בוואלה!

אחרי השינוי הדרמטי: ככה אפשר להציל את "הכוכב הבא"

לכתבה המלאה
אירוויזיון 2019 תל אביב. AP
"זה היה האירוע הגדול אי פעם בישראל". אירוויזיון 2019 בתל אביב/AP

ומה הלאה?

רגע, אבל לא אמרתם איזה מספר שיר יהיה השיר הישראלי

נכון. ההגרלה היום רק חילקה את המדינות לחצאי הגמר, ובאיזה חלק כל אחת תופיע. האגדה מספרת שעדיף להופיע בחלק השני, כיוון שעד שמגיעים אליו הנשמה יוצאת ומי בכלל זוכר את השירים הראשונים. סדר השירים נקבע על ידי הפקת האירוויזיון רק אחרי שכל השירים נקבעים. זה צפוי לקרות בסוף מרץ או בתחילת אפריל. ההפקה מבינה שמדובר במופע טלוויזיה שאמור להשאיר אתכם ערים, ובכך תנסה למנוע רצף של בלדות משמימות או יותר מדי שירי קרקס בזה אחר זה.

ישראל נמוכה בהימורים - וזה ממש לא משנה

אחד הדברים שאנחנו אוהבים להתעסק בהם הוא סוכנויות הימורים. אמנם נכון להיום רק שיר אחד יחיד ובודד התפרסם, מופע הצווחות הכמעט שנתי של אלבניה, אבל לסוכנויות זה לא מפריע לתת תחזית ראשונית. ישראל מדורגת במקום ה-35, אבל מכיוון שאף מתחרה עדיין לא ידוע, זה באמת לא משנה. לפחות אלבניה מדורגת נמוך עוד יותר, במקום ה-37. איטליה, רוסיה, שוודיה, מלטה, ונורווגיה מוליכות את הרשימה בשלב הזה, אבל אם לא הדגשנו זאת מספיק - בשלב הזה אין לכך כל חשיבות מלבד בידור זול.

איפה מתקיים אירוויזיון 2020?

ממש כמו בשנה שעברה, גם השנה האירוויזיון מתקיים בעיר שאינה בירת המדינה המארחת. אמנם באמסטרדם יש תחבורה ציבורית בשבת, אבל היא ויתרה מהר מאוד על האירוח. אל שלב הגמר בהתמודדות על האירוח הגיעו מאסטריכט ורוטרדם, שניצחה. בדרך היא גברה גם על אוטרכט, ארנהם, ודן בוס.

מתי יתקיים האירוויזיון?

חצי הגמר הראשון יתקיים ביום שלישי 12 במאי, החצי השני ביום חמישי 14 במאי, והגמר בשבת 16 במאי. כל המשדרים מתחילים בשעה 22:00 שעון ישראל.

קובי מרימי בוכה בסוף הופעתו באירוויזיון. צילום מסך
הפעם לא נעפיל אוטומטית. קובי מרימי באירוויזון 2019/צילום מסך

כמה מדינות משתתפות באירוויזיון 2020?

41 מדינות ישתתפו השנה באירוויזיון, כמספר המשתתפות בשנה שעברה בתל אביב, אבל לא באותו ההרכב. אוקראינה ובולגריה חוזרות אחרי שנת הפסקה, מונטנגרו והונגריה פורשות. בעוד שלמונטנגרו לא רבים יתגעגעו בתחרות, כדאי לקרוא את מה שאלון אמיר כתב על הפרישה ההונגרית.

איפה קונים כרטיסים לאירוויזיון?

סבב המכירות הראשון כבר מאחורינו. אם אתם חובבים, מכורים, או סתם בא לכם לטוס להולנד במאי - לא לדאוג, סבב הכרטיסים השני יתקיים ביום חמישי, 30 בינואר בשעה 13:00 שעון ישראל. בסך הכל ישנה מכירה לתשעה מופעים: חזרת שופטים, חזרת משפחות, והמופע עצמו עבור כל אחד מחצאי הגמר והגמר. מומלץ לרכוש כרטיסים אך ורק באתר הרשמי ולא מספסרים.

כמה עולה כרטיס?

הכרטיסים השנה זולים לעומת השנה שעברה. הכרטיסים היקרים ביותר לגמר עולים השנה 258.50 אירו, פחות מ-990 שקלים, לעומת 1,700 שקלים בשנה שעברה ואלפיים שקל למתחם ה-VIP. באתרי הספסרות כבר ראינו מחירים שנעים בין 650-1,500 אירו (עד 5,720 שקלים), כך ששוב נמליץ לכם לרכוש רק באתר הרשמי.

גם אתם נוסעים לרוטרדם השנה? הצלחתם למצוא מלון או דירה במחיר שפוי? מי לדעתכם צריך לזכות בכוכב הבא? ספרו לנו בתגובות ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully