וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במשפט ויינשטיין: עדת מפתח סבלה מהתקף חרדה על דוכן העדים

3.2.2020 / 23:48

ג'סיקה מאן, העדה המרכזית במשפט ויינשטיין, סבלה מהתקף חרדה לאחר חקירה צולבת דורסנית במיוחד של ההגנה, והשופט נאלץ להשהות את הדיונים

הארווי ויינשטיין משפט/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

היה ברור כי משפטו של הארווי ויינשטיין יהיה תהליך מכוער, וכעת הוא מגיע לשיא השפל שלו. לאחר חקירה צולבת דורסנית במיוחד מצד ההגנה, עדת התביעה המרכזית, ג'סיקה מאן, סבלה מהתקף חרדה על דוכן העדים, שאילץ את השופט לסיים את יום הדיונים מוקדם מן הצפוי.

מאן היא אחת משתי העדות המרכזיות במשפט המתנהל כעת בניו יורק נגד מפיק-העל, ומאשימה אותו בשורה ארוכה של תקיפות מיניות. בימים האחרונים היא נותנת את העדות המזעזעת שלה, בה היא מפרטת את הצורה המחרידה בה ויינשטיין נהג בה, שכללה שלל מעשים ברוטלים ופרוורטיים - בין השאר, לדבריה, הוא הטיל עליה את מימיו לשם סיפוקו המיני. היא סיפרה גם שהיה שואל אותה אם היא אוהבת את איבר מינו "השמן והיהודי", כדבריו, והעידה שהדיף ניחוחות של צואה.

קעקוע האמינות של מאן הוא מפתח מרכזי מבחינת ההגנה. שלוש מבין חמשת הסעיפים בהם מואשם ויינשטיין תלויים בעדות שלה. לכן, עורכת הדין שלו, דונה רוטונו, לא חסכה באמצעים כדי לעשות זאת ובמשך ימים שלמים, מטיחה במאן כי היא משקרת וכי היא תימרנה את מפיק-העל מתוך מודעות מלאה ובזדון.

כבר ביום שישי האחרון, ההתנהלות הזו הובילה את מאן לפרוץ בבכי מעל הדוכן, וכעת התגובה שלה היתה קשה עוד יותר - מה שחושף גם את הייסורים הנפשיים והפיזים שהם מנת חלקן של נשים המעזות להעיד בהליכים משפטים כאלה, ומאפשר להבין למה רבות מהן מעדיפות להימנע מלעשות זאת.

כך או כך, מחר העדות של מאן אמורה להמשיך וכך גם המשפט כולו, ונותר רק לחכות בחרדה להתפתחויות הבאות שיביא עמו.

ג'סיקה מאן. GettyImages
ג'סיקה מאן/GettyImages
הארווי וויינסטיין. GettyImages
הארווי ויינשטיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully