וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה דיין חשפה בשידור כי בנה הומו: "טרור זה לומר לו איך לחיות"

6.2.2020 / 10:48

במהלך ריאיון עם הרב שמואל אליהו בגלי צה"ל, שעסק בביקורת על ההחלטה להעניק פרס ישראל לרב יעקב אריאל שקרא לגאים "נכים שסובלים מבעיה שאותה יש לפתור באמצעות טיפולים נפשיים ותרופתיים", חשפה העיתונאית כי בנה גאה: "טרור זה לומר לו 'אני אגיד לך איך לנהל משפחה'"

צילום מסך

(בסרטון מעל: ריאיון עם אילנה דיין רגע לפני טקס פרסי אופיר שבו זכתה בפרס מפעל חיים על פעילותה העיתונאית הבולטת ובה תוכנית התחקירים "עובדה", מרץ 2018)

העיתונאית אילנה דיין חשפה הבוקר (חמישי) במהלך ריאיון עם הרב שמואל אליהו בגלי צה"ל, כי בנה משתייך לקהילת הלהט"ב. בריאיון שעסק בביקורת על ההחלטה להעניק פרס ישראל לספרות תורנית לרב יעקב אריאל אשר הגדיר בעבר את חברי הקהילה כ"נכים שסובלים מבעיה אמיתית שאותה יש לפתור באמצעות טיפולים נפשיים ותרופתיים", היא התעמתה עם הרב אליהו. "לומר שהרב אריאל פסול מלקבל את פרס ישראל זה טרור דעות", אמר הרב. בתגובה אמרה לו אילנה דיין: "טרור זה לבוא ולומר לבן שלי, 'אני אגיד לך איך לחיות ואיך לנהל משפחה'. זה טרור". הרב אליהו, חבר מועצת הרבנות הראשית, תמך בריאיון ברב אריאל: "זו לא רק דעתו של הרב אריאל - זו דעת כל רבני ישראל, ומותר להם לומר את דעתם".

בשנת 2016 אמר הרב אריאל כי חברי הקהילה "הם נכים שסובלים מבעיה אמיתית שאותה יש לפתור באמצעות טיפולים נפשיים ותרופתיים". במאי 2014 הוא פסק שאין להשכיר דירה לזוג לסביות. לאחר שפרסום תשובתו עורר סערה, מסרה לשכתו הבהרה, לפיה מדובר ב"תשובה נקודתית אישית לאדם שעמד בפני שאלה חינוכית, כיצד להסביר לילדיו שהוא משכיר דירה למשפחה שלא מהנורמות השכיחות".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב אוהד חזקי אמר בתגובה: "ההחלטה להעניק את פרס ישראל לרב שדוגל בשנאת האחר היא החלטה מבישה שמכשירה את האלימות והשנאה שסופגים חברי וחברות הקהילה הגאה בישראל בכל יום ובכל שעה". חזקי הוסיף כי "זו תעודת עניות לממשלת ישראל ולשר החינוך, שבמעשיו ואמירותיו ממשיך להחזיר אותנו לתקופות חשוכות. אסור לנו להיכנע לאותה שנאה, כולנו ראינו לאן היא יכולה להוביל". עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה", הוסיפה: "כנראה ששר החינוך פרץ החליט על מתן פרס ישראל לשנאה, כי זו הקטגוריה היחידה שהרב מפיץ השנאה יעקב אריאל זכאי לפרס במסגרתה". לטענתה, מדובר ב"עוד החלטה לא ראויה של שר חינוך לא ראוי".

אילנה דיין בטקס פרסי הטלוויזיה 2018. שגיא בן נון, צילום מסך
התעמתה בשידור. אילנה דיין/צילום מסך, שגיא בן נון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully