וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השורות שיוסי גמזו הותיר אחריו נחרתו בלב העם למזכרת נצח"

11.2.2020 / 9:32

הנשיא ריבלין ספד למשורר והפזמונאי שהלך אמש לעולמו, 4 ימים לפני יום הולדתו ה-82: "השורות שהותיר אחריו נחרתו בלב העם למזכרת נצח". שרת התרבות רגב: "הוא היה מאוהב בשפה העברית". אבי טולדנו: "מעמודי התווך של הזמר העברי"

יוסי גמזו. מפעל הפיס, צילום מסך
"הנחיל לנו יצירות מופת, שהן מנכסי צאן הברזל של התרבות הישראלית". יוסי גמזו/צילום מסך, מפעל הפיס

צער רב בעולם התרבות בעקבות מות המשורר, הפזמונאי וחוקר הספרות פרופ' יוסי גמזו, שהלך לעולמו אתמול במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה. מבית החולים נמסר כי גמזו הגיע אליהם ביום שישי מחוסר הכרה והוגדר כפצוע קשה בעקבות פגיעות בראש ובגב, בעקבות נפילה במדרגות ביתו. הוא הלך לעולמו ארבעה ימים לפני יום הולדתו ה-82.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מסר: "'יש אנשים עם לב של אבן, יש אבנים עם לב אדם', כך כתב יוסי גמזו והרטיט את לבנו. יוסי, מגדולי הפזמונאים בישראל, הלך הלילה לעולמו, אך השורות שהותיר אחריו נחרתו בלב העם למזכרת נצח. יהי זכרו ברוך".

שרת התרבות והספורט מירי רגב ספדה לו: "יוסי, עליו השלום, היה מגדולי הפזמונאים בארץ. הוא היה מאוהב בשפה העברית, היטיב לרגש במילותיה ובניביה, והנחיל לנו יצירות מופת, שהן מנכסי צאן הברזל של התרבות הישראלית. השחפים על מזח חייו כבר עפו וים מילותיו נשאר לעד, לא נדם. יהי זכרו ברוך".

יוסי גמזו. Creative Commons
"מעמודי התווך של הזמר העברי". יוסי גמזו/Creative Commons

הזמר אבי טולדנו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הלך מאיתנו אחד מעמודי התווך של הזמר העברי. עבורי, הנער עולה חדש בן 17, הוא היה זה שישב איתי ולימד אותי לבטא מילה ועוד מילה בעברית כשאני קורא פונטית את הטקסט של 'זוהי יפו'. הוא גם כתב את השיר 'שלא לאהוב אותך', שירי הראשון שהגיע לראש מצעד הפזמונים. שני השירים האלה פרצו דרך לעשיה שנמשכת יותר מחמישה עשורים. אני חייב לאיש המוכשר הזה כל כך הרבה. אזכור אותך תמיד. תנוח בשלום. ברוך דיין האמת".

גמזו, בנו של מבקר האמנות והתיאטרון הנודע חיים גמזו, יצר שירים מצליחים רבים ובהם "הכותל", "איפה הן הבחורות ההן", "סימן שאתה צעיר", "אילו כל האוהבים", "זוהי יפו", "סתם יום של חול", "לי לך" ו"מה הוא עושה לה". לאורך חייו, גמזו פרסם מספר ספרי שירים וסיפורים למבוגרים ולילדים ונוער, כתב שירים וטורים מחורזים ב"על המשמר", "דבר", "מעריב" ו"הארץ" ופרסם גם בכתבי עת לשירה, וערך והוציא לאור את השבועון "פופאי/חבריה", את כתב העת הספרותי "אופק". במשך שנים ארוכות גר באוסטרליה וארצות הברית. בספטמבר 2013 הוכרז כפושט רגל. באותה שנה זכה בפרס אקו"ם על מפעל חיים, ובשנת 2016 זכה בפרס אריק איינשטיין לאמנים ותיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully