וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלמן ליבסקינד הודיע: "לא אשדר בכאן 11 כל עוד אראל סג"ל מושעה"

16.2.2020 / 12:36

העיתונאי הודיע כי הוא מסרב להגיש את התוכנית "קלמן וסג"ל" בכאן 11 ללא שותפו להגשה אראל סג"ל שהושעה משידור בעקבות "סרטון השופרות" שצילם עם מגל, ריקלין ונתניהו. ליבסקינד תקף בחריפות את כאן: "מעדיף את סג"ל על פני מי שיושב במהדורת כאן ומטנף על נתניהו"

רן צימט

(ראיון באולפן וואלה! NEWS עם שמעון ריקלין ואראל סג"ל מלפני כשנתיים)

העיתונאי קלמן ליבסקינד הודיע כי הוא מסרב להגיש את התוכנית "קלמן וסג"ל" בכאן 11 ללא שותפו להגשה אראל סג"ל. זאת לאחר שתאגיד כאן השעה את סג"ל משידור התכנית בעקבות סרטון שעלה ביום חמישי בטוויטר ובו הוא מצולם עם ינון מגל, שמעון ריקלין וראש הממשלה בנימין נתניהו בעודם מנגנים ומזמרים את "שבחי ירושלים" של אביהו מדינה. בנוסף להשעיה מהתכנית והקפאת הופעותיו עד אחרי הבחירות, התאגיד קרא לסג"ל לבירור. מחטיבת החדשות של כאן 11 נמסר ביום חמישי כי "הסרטון מהווה לכאורה עבירה על כללי האתיקה של התאגיד, שאוסרים על השתתפות בתעמולת בחירות. סג"ל הושעה עד לבירור העניין". נוסף לכך, חשבון הטווויטר של כאן 11 העלה ציוץ לעגני למדי על חשבון ההשעייה וכישוריו המוזיקליים של המגיש.

"כל עוד התכנית 'קלמן וסג"ל' תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן. אחזור לשדר בטלוויזיה כשסג"ל יחזור", כתב ליבסקינד בעמוד הפייסבוק שלו. על הסרטון כתב ליבסקינד: "אומר זאת באופן הכי ברור: לא אהבתי אותו, אני עצמי לא הייתי משתתף בו, ואם היינו חיים במציאות נורמלית, עם תקשורת הוגנת ומאוזנת, ועם אמות מידה שחלות באופן שוויוני על כולם, לא הייתי נזעק גם לו האירוע הזה היה גורר אחריו בירור כזה או אחר. אבל זה בדיוק העניין. המציאות אינה נורמלית. התקשורת אינה הוגנת ומאוזנת. ואמות המידה אינן חלות באופן שוויוני על כולם".

בהמשך ציין: "סג"ל כלל אינו עובד התאגיד. הוא מגיש תכנית המשותפת לשנינו, כפרילאנס, ואת השיר השבועי שלו עם מגל ועם ריקלין הוא מבצע בשעות הפנאי שלו, לא במסגרת עבודתו בשידור הציבורי (...) אראל סג"ל איננו עיתונאי 'רגיל'. הוא לא מדווח. הוא לא מסקר תחום. הוא גם לא מגיש תכנית אקטואליה 'רגילה'. אראל סג"ל הוא ז'אנר בעיתונות". עוד כתב ליבסקינד: "למה סג"ל טוב מאחרים? כי הוא ישר, והוא לא משחק משחקים. ולכן אני מעדיף אותו על פני מי שיושב במהדורת החדשות של כאן 11 ומטנף על נתניהו ועל כל מי שלא בא לו טוב פוליטית, ומוצג לצופים, באופן צח ונקי, כ'פרשננו'". בהמשך כתב כי "מכיוון שאראל מואשם כעת בהשתתפות בתעמולה, אני מבקש לשאול שאלה קטנה. כשעיתונאים משתפים פוסטים של תעמולה של פוליטיקאים, ובכך מעניקים להם בהתנדבות את עשרות אלפי הקוראים שלהם - שעוקבים אחריהם רק בזכות היותם עיתונאים, בשידור הציבורי או מחוצה לו - זו לא נטילת חלק בתעמולה?".

קלמן ליבסקינד אראל סג"ל סגל כאן 11. צילום מסך, תאגיד כאן, צילום מסך
נאמן לו. קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל/צילום מסך, צילום מסך, תאגיד כאן

ליבסקינד המשיך ומתח ביקורת חריפה על התאגיד: "ועכשיו מילה על האופן שבו התנהג התאגיד אל סג"ל. אני כבר לא מדבר על כך שמארגון שכזה הייתי מצפה להזמין עובד לבירור, ולאפשר לו לשטוח את טענותיו באופן מסודר, לפני שמשעים אותו ופוגעים בפרנסתו. אני מדבר על מה שנעשה רגע אחרי ההשעייה. אני מדבר על אותו ציוץ בטוויטר הרשמי של כאן, שבו נראה סג"ל מנגן בגיטרה, כשמאחוריו לוגו של הכוכב הבא לאירוויזיון, עם הכותרת 'לפחות דילמה אחת נחסכה לנו'. השעייה של עובד איננה משחק ילדים בגן השעשועים של אגף הדיגיטל של התאגיד. סג"ל אולי איננו רעב ללחם, אבל הוא מפרנס משפחה, וכל יום השעייה פוגע בשכרו ובהכנסתו. להודיע לעובד שלך על השעייתו, ואז לדרוך עליו בלעג ברשתות החברתיות, זו התנהגות מבישה".

מכאן נמסר בתגובה: "שוקלים את צעדינו".

סג"ל ומגל, המשדרים בתחנת 103FM, נקראו לבירור אצל מנכ"ל התחנה, אור צלקובניק, אולם עד כה לא ננקטו כלפיהם צעדים והם המשיכו לשדר כרגיל. מגל הגיב הבוקר בתוכניתו עם בן כספית בתחנה. כספית שאל אותו: "אתה רואה אותי עושה תשדיר שאנשי הקמפיין של גנץ מצלמים? אתה לא מבין שחציתם קו?", ומגל אמר בתגובה: "מותר שתהיה לי עמדה עצמאית שאני בעד ראש הממשלה, כמו שאתה נגדו".

את התכנית "קלמן וסג"ל" תגיש הערב (ראשון) תמר אלמוג לבדה. יצויין עוד כי ליבסקינד הגיש הבוקר כמתוכנן את תכנית הרדיו "קלמן ליברמן" בכאן ב' לצד שותפו אסף ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully