וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שיר האיחוד המרגש של חברי "הכבש השישה עשר"

18.2.2020 / 10:39

מעל 40 שנה לאחר שיצא אלבום הילדים המיתולוגי "הכבש השישה עשר", יוצא שיר איחוד ראשון ומרגש של החבורה שמאחוריו: יוני רכטר שהלחין, יהונתן גפן שכתב, גידי גוב, יהודית רביץ ודויד ברוזה. השיר, "פנינה", העוסק בחתולת רחוב, יופיע באלבום הילדים החדש של רכטר. צפו

"פנינה", שיר האיחוד של הכבש השישה עבר/יוצרי הקליפ: גלנדון ואיזבלה

שיר נולד: מעל 40 שנה לאחר שיצא אלבום הילדים המיתולוגי "הכבש השישה עשר", יוצא הבוקר שיר איחוד ראשון ומרגש של חבורת המוזיקאים המופלאה שמאחוריו. השיר, "פנינה", היא אופרטה קטנה המספרת על חתולת רחוב עליה כתב יהונתן גפן, ומשתתפים בו לצדו כל חברי הכבש המקוריים - יוני רכטר, גידי גוב, יהודית רביץ ודויד ברוזה. השיר יופיע באלבום הילדים החדש של רכטר, שגם שמו מתכתב עם הכבש - "יוני ג'ירף", שייצא בעוד שבוע. צפו בקליפ לשיר (מעל).

"כשהאלבום הזה קרם עור וגידים, חשבתי שכדאי שזה יקרום גם עור וגידי", אמר בחודש שעבר רכטר לוואלה! תרבות. "פניתי לגידי, ליהודית, לדויד וליהונתן, וכולם נענו מיד בשמחה וברצון. היה לי התחלה של שיר של יהונתן גפן מפעם, שנקרא 'פנינה'. התחלתי לעבוד על זה ואפילו שלחתי לכל אחד את הקול שלו. ממש ניסיתי להקל עליהם, שלא יצטרכו הרבה פגישות. עשיתי את העיבוד הקולי ואת העיבוד התזמורתי. שלחתי לכל אחד את הקול שלו. כשנפגשנו היה כבר איזה סוג של התחלה. כמובן שהייתה עוד עבודה. ככה זה קרם עור וגידים".

בתשובה לשאלה למה לקח להם כל כך הרבה זמן להתאחד, אמר: "הייתה פה אפשרות להקליט שיר ולהוציא אותו, כי יש את האלבום וזה יוצא כרצועה ממנו. לא הייתה סיבה סתם להקליט שיר. יש לי עוד שירים מכל מיני תקופות שיכולתי לעשות עם חברי הכבש, אבל אין לנו איזה פרויקט. ופה אמרתי להם, אני עושה אלבום ורוצה לשים בו סוכריה - שיר של הכבש. כולם מיד נרתמו והייתה לנו איזו מטרה".

רכטר אמר עוד שזה הרגיש לו כמו איחוד נוסטלגי. "פעם סנדרסון אומר שבכוורת כולנו עברנו חוויה שנצרבה בנפש שלנו. אז גם הכבש זה סוג של חוויה שצרובה אצל כל אחד, ואני חושב שבנתה אצל כל אחד משמעות. אז בהחלט היה נורא טוב להפגש".

יוני רכטר. יח"צ,
בשלב זה לא צפוי גם איחוד במתי. יוני רכטר/יח"צ

רכטר סיפר לוואלה! תרבות כי הקסם של החיבור הזה בין חברי הכבש נוצר שוב באוויר. "זה קרה כבר לפני שנה בערך. המפגשים היו מאוד נעימים. ומאוד ענייניים. המפגשים לא היו ארוכים. כולם מאוד עסוקים, וכולם נוסעים לחו"ל ומצטלמים לתוכניות וזה. סך הכל זה היה מאוד פונקציונלי ועבר מאוד בנעימות. לא זכור לי משהו מיוחד מעבר לזה".

שאלנו את רכטר גם אם עולה בו חשש שיהיו אנשים שישוו בין אלבום הילדים החדש ל"הכבש ה-16", לאור העובדה שמדובר בקלאסיקה אדירה שקשה לשחזר. "לא נראה לי שיתחילו לעשות השוואות", אמר, "זה אלבום מאוד שונה מ'הכבש ה-16'. למרות שיש קווי דמיון מסוימים, כמו העובדה שמדובר בארבעה אנשים ושיש גם פה קטעי מעבר, שכתב של סילברסטיין ויהונתן גפן תרגם, ועשינו מערכונים קטנים כאלה. אבל זה עולם אחר, סאונד אחר, תמונה אחרת. בעיניי זה מאוד שונה. אין לי מושג מה אנשים יגידו, אני לא יכול לצפות את זה".

צפוי איחוד בימתי?

"לא שידוע לי, אבל אני בהחלט אעודד את זה".

רכטר חוזר ליצור לילדים, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, לאחר שהיה חתום גם על קלאסיקות לילדים עם אריק איינשטיין, באלבומים "הייתי פעם ילד" ו"האריה היונה ותרנגולת כחולה" ובאופרה לילדים "איתמר פוגש ארנב". התארחות חברי הכבש ה-16 היא לשיר אחד בלבד, ובשאר האלבום מככבים חברי להקתו הנוכחית של רכטר - יעל צבי, יעל נחשון ואיתי פרל. בנוסף ליהונתן גפן, יופיעו באלבום שירים שכתבו ע.הלל ונירה הראל. האלבום יכלול גם מחרוזת שירי ילדות קלאסיים בלחנים חדשים, "יונתן הקטן", "השפן הקטן" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully