וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתכנית ברשת 13 אסרו עליי להגיד שאבא שלי פגע בי מינית"

19.2.2020 / 11:23

הבמאית יעל שרר, שאביה הורשע במעשים מגונים בה וריצה מאסר של שנתיים, הוזמנה להתראיין בתכנית "פותחים יום" של רשת על טיפול שעברה בעקבות הפגיעה, ונדהמה שכשנאסר עליה לטענתה לומר שמי שפגע בה מינית הוא אביה. "העורכת אמרה לי, 'הוא שילם את חובו לחברה'. הם התחרפנו?"

עריכה: ניר חן

(בסרטון: יעל שרר מתראיינת על הטרדות מיניות באולפן וואלה! NEWS, פברואר 2016)

הבמאית והפעילה חברתית יעל שרר, שהוזמנה להתראיין אתמול בתכנית "פותחים יום" ברשת 13 בנושא טיפול שקיבלה בעקבות פגיעה מינית שעברה על ידי אביה, נדהמה כשנאסר עליה לטענתה לומר בשידור שמי שפגע בה מינית הוא אביה. שרר אמרה כי עורכת התכנית, המוגשת על ידי אלעד זוהר ונועה רוזין, אמרה לה שהאב "שילם את חובו לחברה" ולכן אין צורך לדבר על כך.

שרר היתה מנכ"לית עמותת "אחת מתוך אחת" הנאבקת בהטרדה ותקיפה מינית והקימה את "הלובי למלחמה מינית". היא נודעה בעקבות הסרט "כביסה מלוכלכת" שאותו ביימה, המגולל את סיפורה האישי. הסרט הציג את התהליך שעברה לאחר שהחליטה להגיש תביעה אזרחית נגד אביה, שהורשע במעשים מגונים בה, וריצה עונש מאסר של שנתיים. אתמול שרר שיתפה בגרסתה בעמוד הטוויטר שלה, וסיכמה במילים: "ובכן: אני יעל שרר ואבא שלי פגע בי מינית. יש מספיק גופים שיראיינו אותי, תודה ולא תודה. לא מתראיינת אצל מי שסותם לי את הפה".

"הוזמנתי לתכנית כי רצו לראיין אותי על טיפול פסיכיאטרי חוץ אשפוזי שקיבלתי בעקבות הפגיעה המינית שעברתי על ידי אבא שלי", סיפרה שרר לוואלה! תרבות, "דיברתי איתם על זה כבר לפני עשרה ימים. ביום שלישי הייתי אמורה לעלות לשידור. עלה הרעיון להזמין קב"ן שלא ראיתי 20 שנה לשידור. ביום ראשון התקשרה אליי תחקירנית של התכנית ואמרה לי שהאייטם נקבע לאתמול (שלישי, 18 בפברואר), אבל רק שאדע שאני לא יכולה להגיד בשידור שנפגעתי על ידי אבא שלי. מאוד התרגזתי. אמרתי - 'סליחה? אני אגיד מה שאני רוצה להגיד'. התחקירנית אמרה שהייעוץ המשפטי אומר שאסור להגיד את זה בשידור. אמרתי, 'סליחה, מותר לי להגיד את זה בשידור. יש לי פסק דין חלוט אחרי ערעור, עשיתי סרט תיעודי בנושא. מותר לי לדבר בפנים גלויות, וזאת פסיקה של בית המשפט'. מותר לי להגיד מי אני ומותר לי להגיד מי פגע בי. אין יותר סגור מזה. היא אמרה, 'רשמתי את מה שאמרת, אני אברר'".

יעל שרר. לובה פיין, מערכת וואלה! NEWS
"מה, הם התחרפנו? אין שום סיבה משפטית בעולם למנוע ממני להגיד שאבא שלי פגע בי". יעל שרר/מערכת וואלה! NEWS, לובה פיין

"זמן קצר לאחר מכן התקשרה אליי העורכת שלה", מוסיפה שרר, "ואמרה לי 'תקשיבי, את לא יכולה להגיד לתחקירנית מה את יכולה ומה את לא יכולה להגיד. אני מאוד בסימפטיה אליך, אבל הייעוץ המשפטי אומר שאסור לך להגיד שזה אבא שלך'. אמרתי לה, 'סליחה? על מה ולמה?' הסברתי שוב שהבן-אדם הורשע ושיש לי פסק דין חלוט אחרי ערעור והוא ישב בכלא. יש לי פסק דין מבית משפט השלום שאומר שמותר לי להגיד שזה אני ומותר לי להגיד שזה אבא שלי. והעורכת אמרה: לא, יעל, את חייבת להבין, הוא השתחרר כבר ודי. 'הוא שילם את חובו לחברה', זה מה שאומרים לי מהייעוץ המשפטי. אמרתי לה, 'אם אתם לא מסכימים שאגיד שזה אבא שלי - אני לא עולה לשידור'. מה, הם התחרפנו? אין שום סיבה משפטית בעולם למנוע ממני להגיד את זה. זה לא בסמכותו של עורך דין לייעץ או לתת כל שיפוט מוסרי שהוא. צריך לדבוק בחוק. ואין מניעה חוקית ולא הייתה".

לאחר שוואלה! תרבות פנתה בבקשת תגובה, פנו אל שרר מהתכנית. לדברי שרר, "עורך התכנית התנצל, והם חזרו בהם מהסירוב שאגיד שאבי פגע בי והזמינו אותי להשתתף בתכנית מחר".

חברת ההפקות יו אר, מפיקת התכנית "פותחים יום", מסרה בתגובה: "צר לנו על תחושותיה של יעל שרר, יחד עם זאת מעולם לא מנעה חברת ההפקה מנפגעות תקיפה מינית מלהציג את סיפורן בתוכנית ויעל עצמה התראיינה בנושא זה בתוכניתנו בעבר. אנחנו שמחים כי יושרו ההדורים ובימים הקרובים היא תתראיין שוב ותספר את סיפורה האישי, במגבלות הרלוונטיות. חברת יו. אר הפקות עמדה ותמשיך לעמוד לצידם של נפגעות ונפגעי תקיפה מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully