וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירק דאגלס הוריש את כל הונו לצדקה, ולא הותיר דבר לבנו מייקל

24.2.2020 / 10:22

השחקן האגדי, שהלך לעולמו בתחילת החודש בגיל 103 והיה ידוע כפילנתרופ במשך כל חייו, החליט להוריש את כל הונו, בסך 61 מיליון דולר, לצדקה. בנו מייקל אמנם לא יקבל דבר, אך אין צורך לרחם עליו: הונו נאמד בכ-300 מיליון דולר

אימג'בנק GettyImages

השחקן האגדי קירק דאגלס, שהלך לעולמו בתחילת החודש בגיל 103, הוריש את כל הונו בסך 61 מיליון דולר לצדקה - ולא הותיר דבר לבנו השחקן מייקל דאגלס בן ה-75. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "המירור". לפי בקשת דאגלס, שהיה פילנתרופ ידוע במשך כל חייו, 50 מיליון דולר מהירושה הועברו לקרן דאגלס שהקים עם רעייתו. מי שיהנה מהכספים הם בין השאר אוניברסיטת סנט לורנס, בית כנסת סיני, בית חולים לילדים בלוס אנג'לס ועוד ועוד. עם זאת, לא נראה כי צריך לרחם על בנו מייקל, שכאמור לא יקבל דבר מהירושה השמנה, שכן לפי הדיווחים מחו"ל, שוויו נאמד בכ-300 מיליון דולר.

קירק מייקל דאגלס דגלאס. AP
לא מוריש לו. קירק ומייקל דאגלס/AP

דאגלס נולד ב-1916 בניו יורק כבן למשפחת מהגרים רוסית שדיברה ידייש, ואלה העניקו לו את השם איסר דנילוביץ', אותו שינה לפני התגייסותו לחיל הים במלחמת השנייה. לאחר המלחמה, פצח דאגלס בקריירת משחק - תחילה על הבמה, ולאחר מכן במסך הגדול, שם התמחה בתפקידים של טיפוסים מחוספסים וקשוחים, לעתים אפילו מנוולים. עם זאת, בחייו האמיתיים היה הומוניסט גדול, תומך נמרץ של המפלגה הדמוקרטית ופעיל חברתי. בין השאר, עמד באומץ בצדם של עמיתיו שנפגעו מציד המכשפות של מי שנחשדו בהשתייכות לקומוניזם בשנות השישים, ותרם להפסקת רדיפתם.

בין התפקידים הגדולים של דאגלס בימי שיא הקריירה שלו בשנות החמישים והשישים ניתן למנות בעיקר שתי יצירות פאר של סטנלי קובריק - "שבילי התהילה", סרט אנטי-מלחמתי שבזמנו נגנז בישראל כדי לא לפגוע ברגשותיה של צרפת, ו"ספרטקוס". כמו כן כיכב ב"Ace in the Hole" שנחשב אחד מסרטיו הטובים של בילי ווילדר ואחד הטקסטים הכי חריפים אי פעם נגד התקשורת. על אלה לא היה מועמד לאוסקר, אך הוא כן קיבל מועמדויות על הופעותיו ב"אלוף", "הרע והיפה" ו"תשוקה לחיים", בו גילם את וינסנט ואן גוך. השחקן לא זכה בפסלון בשלוש הזדמנויות אלו, אך ב-1996 התכבד באוסקר מיוחד על מפעל חיים.

בין תפקידיו האחרונים בולטים הופעה כמדבב בפרק של "משפחת סימפסון" ב-1996, וכן כיכובו בסרט הלא מוצלח במיוחד "הכל עובר במשפחה", שזכור בעיקר מפני שהופיע בו בצד בנו מייקל, גרושתו דיאנה ונכדו קמרון. נכד אחר, אריק, הלך לעולמו כתוצאה של מנת יתר בשנת 2004. הבמאי האגדי סטיבן ספילברג ספד לו: "הוא שמר על הכריזמה שלו עד יומו האחרון. היה לי לכבוד להיות חלק קטן מחייו. אני אתגעגע למכתביו, לעצותיו, לתבונתו ולאומץ הלב שלו. כל אלה ימשיכו לשמש לי השראה במשך כל חיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully