וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיק-העל ההוליוודי הארווי ויינשטיין הורשע באונס של שתי נשים

24.2.2020 / 18:55

ויינשטיין, 67, הורשע באונס מדרגה שלישית ובעבירות של תקיפה מינית על ידי חבר המושבעים בבית המשפט. עם זאת, הוא זוכה מהאשמה החמורה ביותר - אונס מדרגה ראשונה. הוא הורשע באונס של השחקנית לשעבר ג'סיקה מאן ובעוזרת ההפקה מימי היילי. הוא צפוי ל-25 שנות מאסר

הארווי ויינשטיין משפט/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מפיק הקולנוע ההוליוודי הארווי ויינשטיין הורשע באונס מדרגה שלישית ובעבירות של תקיפה מינית על ידי חבר המושבעים בבית המשפט בניו יורק. ויינשטיין, 67, זוכה מהאשמות החמורות ביותר - "התנהגות טורפת", דהיינו אונס מדרגה ראשונה. ויינשטיין הואשם בחמישה סעיפים, ביניהם תקיפה מינית ואונס, בשתי נשים - השחקנית לשעבר ג'סיקה מאן ועוזרת ההפקה מימי היילי. ויינשטיין עומד בפני עונש מאסר של עד 25 שנים.

מתוך עשרות העדויות שהתפרסמו נגד ויינשטיין, בסופו של דבר הבשילו שתיים לכדי הליך פלילי. בשני המקרים, מדובר בתקיפות מינית חמורות, במקרה אחד של עוזרת ההפקה מימי היילי ובמקרה אחר של אישה שזהותה נותרה אנונימית. נוסף לשתי הנשים הללו, שצפויות להעיד, העידו גם נשים אחרות שטוענות כי המפיק תקף אותן, בהן השחקנית אנבלה סיורה. עדה נוספת הייתה גם הפסיכיאטרית ברברה זיו, שלקחה חלק גם במשפט קוסבי.

משפטו של ויינשטיין נפתח לפני כחודש ולאורך כל הדיונים הוא נעזר בהליכון - מהלך שהוגדר בידי רבים בתקשורת וברשתות החברתיות כציני. השופט הוא ג'יימס בורק, שהצהיר בתחילת הדיונים כי יעשה הכל כדי להבטיח משפט הוגן ולשם כך דאג לצמצם את הגישה של הקהל והתקשורת להליכים שקדמו למשפט.

מפיק הקולנוע הארווי וויינשטיין מגיע לבית המשפט בניו יורק בו מואשם בתקיפה מינית. רויטרס
הולך לכלא. הארווי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully