וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: אחד מארבעת השירים האלו ייצג את ישראל באירוויזיון

27.2.2020 / 17:15

נחשפו ארבעת השירים המועמדים לייצג את ישראל באירוויזיון 2020 בביצועה של עדן אלנה. אחד השירים הוגש גם שנה שעברה בהתמודדות בתחרות זו - ונדחה, אחר נושא שם דו משמעי, ושניים נוספים נכתבו על ידי דורון מדלי וסתיו בגר - יוצרי "TOY" - אבל הפעם בנפרד. האזינו

עדן אלנה זוכה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", פברואר 2020/קשת 12

(בסרטון: עדן אלנה זוכה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12)

ארבעת השירים המועמדים לייצג את ישראל באירוויזיון 2020 נחשפו היום (חמישי) אחר הצהריים, במשדר שהועבר בכאן גימל ובערוץ היוטיוב של כאן. השיר הזוכה מארבעתם יבוצע על ידי עדן אלנה באירוויזיון 2020 בהולנד. השירים הועלו לפלטפורמות הדיגיטל של כאן ונפתחה הצבעה נושאת פרסים לבחירתם. השיר הזוכה ייבחר לאחר שקלול תוצאות ההצבעה של קולות הצופים וקולות ועדה מקצועית.

ארבעת השירים נבחרו מתוך 248 השירים שהוגשו לוועדת שופטים שכללה את נציגי התאגיד רועי דלמדיגו, סמדר שפר, טל ארגמן, טלי כץ ויובל גנור, ונציגי טדי הפקות טמירה ירדני וסיון יאנג. ביום שלישי ה-3 במרץ, למחרת הבחירות לכנסת, תתקיים התכנית "השיר הבא לאירוויזיון" בשידור חי בכאן 11 ובפלטפורמות הנוספות של כאן, במהלכו תבצע אלנה את ארבעת השירים ובסופו יוכרז השיר הזוכה.

בין יוצרי השירים - דורון מדלי וסתיו בגר, שיצרו ביחד את "TOY" של נטע ברזילי שזכה באירוויזיון, ומתחרים הפעם ראש בראש. האזינו לארבעת השירים:

השיר "Roots" נכתב והולחן על ידי נתן גושן וסתיו בגר. שני היוצרים החליפו את הפיזמון והבית לא פחות משלוש פעמים במשך יומיים עד שהחליטו על הגרסה הסופית. האזינו.

השיר "Savior in the Sound" נכתב והולחן על ידי אורן עמנואל, טליה לונדונר ואורי אבני. היוצרים הגישו את השיר כבר לאירוויזיון הקודם, שבו קובי מרימי ייצג את ישראל, אבל נדחו. כעת, למרות שלא שונה בשיר דבר (מלבד המבצע) - הוא התקבל.

השיר "Rakata" נוצר על ידי גל ג'ו כהן, איל ישי, צליל קליפי וערן קאשי. היוצרים סיפרו במשדר בכאן כי בשיר יש דו משמעות - מצד אחד יש לו משמעות בעברית, "רק אתה" (אין קשר לשיר באותו שם של נועה קירל), והוא יכול להיות ממוען לאלוהים או לחבר, ומצד שני יש לו גם מצלול בינלאומי שמרגיש כמקצב תופים.

השיר "Feker libi" ("אהוב לבי" באמהרית) נכתב והולחן על ידי דורון מדלי ועידן רייכל, שכבר יצרו ביחד את הלהיט "שבט אחים ואחיות". בשיר מופיעות ארבע שפות: אמהרית, אנגלית, עברית וערבית. "השיר הוא חגיגה אפריקאית עם פופ. כתבנו אותו על יונתן, אהוב לבה של עדן שהכרנו דרך הטלוויזיה", סיפר דורון מדלי במשדר בכאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully