וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי להקות מחול עולמיות ביטלו הופעתן בשדרות - בגלל הקורונה והמצב הביטחוני

1.3.2020 / 16:28

פרסום ראשון: פסטיבל בינלאומי למחול ולמוזיקה בשדרות של ניר בן גל וליאת דרור ספג שני ביטולים של להקות מחול עולמיות - להקה מסין ביטלה את בואה בשל בהלת הקורונה, ולהקה מפורטוגל ביטלה את בואה בשל חשש מהמצב הביטחוני. ויש סכנת ביטול ללהקה שלישית מאיטליה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

(בסרטון מעל: יצחק ביטון שהחלים מנגיף הקורונה שוחרר מהבידוד אומר: "לא פחדתי, אני מרגיש טוב")

פסטיבל אחד המתקיים בדרום הארץ ניקז לתוכו מספר דרמות גדולות אקטואליות שליוו אותנו בתקופה האחרונה. לוואלה! תרבות נודע כי הפסטיבל הבינלאומי למחול, פרפורמנס ומוזיקה, "TAPAS BAR", שיתקיים בחול המועד פסח בשדרות, ספג שני ביטולים של הופעות בינלאומיות. להקת המחול "Slate" משנחאי שבסין ביטלה אתמול את בואה בשל בהלת הקורונה וזאת לאחר שנעשו סידורים להגעתה, וקודם לכן להקת המחול "Danca de Almada" מליסבון שבפורטוגל ביטלה את בואה מסיבה אחרת - החשש מהמצב הביטחוני. הפסטיבל, עליו חתום מרכז תנועה שדרות אדמה של ניר בן גל וליאת דרור, יתקיים כמתוכנן למרות הביטולים.

"יצרנו קשר עם הלהקה 'Slate' מסין כבר לפני חצי שנה", אמר מנחה הפסטיבל ניר בן גל לוואלה! תרבות. "זאת להקה עצמאית שעובדת בסין, להקה צעירה שעושה מחול עכשווי, ושורדת בעולם לא פשוט בשנחאי. הדיבור שלנו היה שאנחנו נבוא אליהם והם יבואו אלינו. נוצר קשר טוב גם מבחינה אמנותית, התחברנו גם מבחינת התפיסה של איך לעשות מחול בסביבה עוינת. ואז פתאום פרצה הקורונה. אצלם זה היה בדיוק בראש השנה הסיני. יש להם רקדנים מכל העולם והם בשלב הזה נסעו למקומות שונים בעולם. הכוריאוגרפית, שמפיקה ומנהלת את הלהקה, נשארה בסין. היא אמרה לי - 'אני מחכה שהם יחזרו ונתחיל חזרות, אני רוצה לבוא'. אתמול אפילו הלכתי לבדוק על כרטיסי טיסה ואז גילינו שביטלו את הטיסות לישראל".

"ניסינו להציל את המצב. העלינו פתרון, שאולי שהרקדנים יגיעו בלעדיה, כי הם אינם בסין. אבל זה לא אפשרי כי היא לא יכולה לעשות איתם חזרות. בשבת היא הודיעה לנו שזה לא יקרה, גם בגלל המתח הנפשי, גם כי אין טיסות, וגם בגלל הוראות משרד הבריאות, שהיו שולחים אותם חזרה. נורא הזדהיתי עם הבחורה מסין. במיילים האחרונים היא סיפרה שהיא סגורה בבית, וכעצמאית היא לא יכולה להרוויח לשכר דירה ולאוכל. סיכמנו שברגע שתיגמר ההיסטריה של הקורונה, ולפני שתתחיל היסטריה של משהו אחר - אנחנו נפגשים, לא נוותר על זה".

להקת המחול Slate משנחאי, סין. יח"צ,
להקת המחול Slate משנחאי, סין/יח"צ

"הביטול הזה נוסף ללהקת המחול 'Danca de Almada' מפורטוגל, שביטלה את הגעתה לפני חודשיים מתוך חשש ביטחוני, למרות שכבר חתמנו איתה חוזה ולאחר שכבר נסענו קודם להופיע אצלם", מוסיף בן גל. "הם שלחו לנו מכתב שבו אמרו שהם מפחדים לבוא בגלל ששמעו על הבלאגן בין איראן לארצות הברית. שאלנו מה קשור, אנחנו מישראל. אבל מבחינתם, אם יש מאבק בין איראן לארצות הברית, אז הם חוששים שייפלו טילים על ישראל. אני גר בשדרות ורגיל לכך שהרבה אנשים - אגב גם מהארץ ולא רק מהעולם - פוחדים לבוא לפה בגלל שקראו בעיתון על טילים".

ואם כל זה לא מספיק, מרחף סימן שאלה נוסף מעל בואה לפסטיבל של להקת מחול מודרני האיטלקית Marta Bevilacqua בשל בהלת הקורונה. "הלהקה חתמה על חוזה, קנתה כרטיסי טיסה ונכון לעכשיו אסור להם להיכנס לארץ, אז אנחנו מחכים לראות מה יקרה", אומר בן גל.

למרות שני ביטולים ואיום בביטול שלישי, הפסטיבל לא צפוי להתבטל. הוא יתקיים במרכז תנועה שדרות אדמה, החוגג 20 שנה להיווסדו, במשך שלושה ימים בחול המועד פסח, בין ה-12 ל-14 באפריל. יתקיימו בו בכורות של מופעי מחול מהארץ ומחו"ל, ובהן להקת אדמה בבכורה למופע "חגורה שחורה", מופע מחול אתיופי ולהקת מחול מגיאורגיה. בנוסף יופיעו בו אסתר רדא ולהקת Full Trunk ועוד. כרטיסים לפסטיבל ניתן לרכוש כאן.

זוהי פגיעה נוספת בתרבות הישראלית שנגרמה בשל בהלת הקורונה, זאת לאחר שהופעתם של אחינועם ניני וגיל דור, שהייתה אמורה להתקיים בחמישי באולם צוקר של היכל התרבות - בוטלה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות. ניני חזרה מהופעה באיטליה והונחתה להיכנס לבידוד ביתי. הזמר ליאור נרקיס נשלח אף הוא לבידוד ביתי בעקבות הוראות משרד הבריאות בשל הימצאותו בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה בתאריכים שבה חולה קורונה נכח במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully