וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית לשעבר: השחקן טימותי האטון אנס אותי כשהייתי בת 14

3.3.2020 / 12:16

על פי דיווח של האתר באזפיד ניוז, כוכב "מי מתגורר בבית היל" אנס את שרה ג'ונסטון הקנדית יחד עם חברו בשנת 1983, כשהיה בן 22. ג'ונסטון מספרת שהחליטה להתלונן בהשראת תנועת "מי טו"

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: טריילר לסדרת הלהיט של נטפליקס בכיכובו של טימותי האטון, "מי מתגורר בבית היל")


דוגמנית לשעבר מאשימה את השחקן טימותי האטון ("מי מתגורר בבית היל", "אנשים פשוטים", "פשע אמריקאי") כי אנס אותה בהיותה בת 14, כאשר צילם את הסרט "איש קרח" בוונקובר, קנדה, ושני הוריה היו חלק מצוות ההפקה המקומי. בתיאור מפורט לבאזפיד ניוז, שמגובה בעדויות נוספות, מתארת שרה ג'ונסטון כיצד האטון וחבריו הציעו לה ולשתיים מחברותיה להגיע לחדר שלו במלון. הן עשו זאת בשביל הכיף, כי סברו שהשחקן וחבריו חושבים שהן משעשעות, כפי שג'ונסטון מתארת זאת, אבל כאשר התיישב צמוד אליה בחדר והחל ללטף אותה ברגלה, היא החלה להבין שמשהו לא בסדר.

ג'ונסטון אמרה לבאזפיד שאינה זוכרת כיצד הגיעה לחדר השינה, אבל האטון שאל אותה אם אי פעם קיימה יחסי מין, מה שלא עשתה. חבר נוסף נכנס לחדר, וג'ונסטון מספרת שאמרה להם, "אני לא חושבת שזה רעיון טוב" ו"אני לא חושבת שאמא שלי תאהב את זה" וביקשה לעזוב. לכל דבר שאמרה היא ענו ב"זה בסדר, זה ייגמר מהר, את תהיי בסדר". לאחר מכן האטון וחברו הפשיטו אותה, השחקן חדר אליה והיא קפאה מפחד. זו הייתה חוויה כואבת להחריד, לדבריה, ובמהלכה האטון עצר כדי להביא חומר סיכה, ובמקביל חברו הכניס את איברו לפיה.

טימותי האטון. Jordan Strauss/Invision/AP, AP
מכחיש ותובע בחזרה. טימותי האטון/AP, Jordan Strauss/Invision/AP

לאורך העשורים שעברו ניתק הקשר בין ג'ונסטון לשתי החברות שהיו איתה בחדר. כשפנתה אל אחת מהן היא סירבה לסייע בשל העובדה שהיא עצמה מתמודדת עם ענייניה. לא עלה בידם של ג'ונסטון והחוקר מטעם עורך דינה לאתר את החברה הנוספת, אולם באזפיד הצליחו ושוחחו איתה לטובת הכתבה. כאשר כתבי האתר פנו אליה בנוגע לג'ונסטון, תגובתה הייתה: "זה קשור לשחקן מ'איש קרח'?". היא לא רצתה להזדהות בשמה המלא והסתפקה בראשי התיבות ס"ב, אבל חתמה בשמה על הצהרה בשבועה שדבריה נכונים ואימתה את דבריה של ג'ונסטון: הן הגיעו ביחד לחדר המלון של השחקן, ובשלב מסוים ג'ונסטון הלכה לחדר השינה עם האטון ועם הגבר הנוסף, אך באותו זמן חשבה שחברתה עשתה זאת מרצונה.

ס"ב לא ראתה מה קרה לאחר מכן, אבל נשמע שג'ונסטון "סובלת מכאבים ושקולה מעומעם על ידי מישהו". היא לא חשבה אז שמשהו לא בסדר כי בעצמה הייתה עסוקה בהדיפת נסיונותיו של חבר אחר בפמליה של האטון. בשנים שמאז, כפי שתיארה לבאזפיד, חשבה רבות על הערב ההוא, וביתר שאת אחרי שהבת שלה נכנסה לשנות הנעורים שלה. כאשר הכתבים גילו לה שג'ונסטון מספרת כי נאנסה, ס"ב פרצה בבכי וביקשה למסור לה כי היא מצטערת שלא ניסתה לעצור את זה.

עוד בוואלה!

ג'יימס ליפטון, מגיש "סטודיו למשחק", מת בגיל 93

לכתבה המלאה
טימותי האטון, בריטני סנואו, טקס האמי 2019. Chris Pizzello/Invision/AP, AP
האטון יחד עם השחקנית בריטני סנואו, שגילמה את בתו ב-"Almost Family"/AP, Chris Pizzello/Invision/AP

לאורך 36 השנים שעברו מאז האונס ג'ונסטון לא התלוננה במשטרה, מאחר שהייתה נערה קנדית בת 14 שניצבה מול ידוען אמריקאי, ששנתיים לפני כן היה לשחקן הצעיר ביותר שזוכה בפרס האוסקר לשחקן המשנה (על "אנשים פשוטים" של רוברט רדפורד). עם זאת, היא כן סיפרה על האונס לאנשים שונים לאורך התקופה הזו, בהם אמה, הפסיכיאטר שלה ובני זוג שהיו לה. אביה החורג, שהקשר בינו לבין המשפחה ניתק לפני שנים, אימת בשיחה עם באזפיד שידע על כך בשעתו. כאשר החוקר מטעם עורך הדין התקשר אליו בנוגע ל"תקרית שהלקוחה שלו אולי סיפרה לו עליה", האב החורג אמר כי הוא חושב שהוא יודע במה מדובר, ושזה קשור לשחקן טימותי האטון. על פי רשימותיו של החוקר, העד אמר שג'ונסטון סיפרה לו, נסערת, על כך שקיימה יחסי מין עם האטון. לדבריו היה מדובר ב"אונס לכל דבר".

בנוסף, בן זוג של ג'ונסטון מתחילת שנות התשעים סיפר לבאזפיד כי היא חשפה בפניו את כל הסיפור לגבי מה שקרה לה. רק ב-2019, בהשראת תנועת "מי טו" והעובדה שתוקפים מיניים אכן סוף סוף נענשים על מעשיהם, ג'ונסטון החליטה להתלונן במשטרת ונקובר, ולדבריה קיימת חקירה בנושא - עניין שהמשטרה שם לא יכולה לאשר מאחר שאינה חושפת תלונות על אונס.

בן זוגה של ג'ונסטון מהשנים האחרונות ניסה בלי ידיעתה, לדבריה, ליצור קשר עם האדם הנוסף שהיה בחדר עם האטון ואנס אותה לכאורה. האקט הזה הצטייר כניסיון להשיג ממנו כסף, מה שכעת הפך להוכחה עבור האטון שכל רצונה של ג'ונסטון הוא לסחוט אותו על דבר שהמציאה ומעולם לא קרה. לשם כך שכר השחקן שתי חברות עורכי דין ושלושה דוברים, ולדבריו גם התלונן עליה בתגובה ב-FBI. "לא אפסיק להילחם כדי לחשוף את הסיפור הזה כמה שהוא", נמסר מטעם השחקן, "ניסיון סחיטה כושל המבוסס על משהו שלא התרחש מעולם".

עד לאחרונה שיחק האטון בסדרה "Almost Family", המבוססת על הדרמה הקומית האוסטרלית "האחיות" (המקור זמין בנטפליקס), על אודות רופא מומחה לפוריות שעל ערש דוויי חושף בפני בתו כי כל הנשים שהזריע היו מזרעו שלו. הסדרה בוטלה בדיוק ביום שני, שבו פורסמה הכתבה עליו בבאזפיד. בקרוב צפויים לו פרויקטים נוספים, בהם הסרט המדובר "The Glorias" שזכה לשבחים בפסטיבל סאנדנס, ומגולל את סיפורה של הפעילה הפמיניסטית גלוריה סטיינהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully