וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה ברייטברג סמל היא כלת פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית

3.3.2020 / 18:26

זוכת פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית היא האוצרת ומבקרת האמנות שרה ברייטברג סמל, ששימשה כאוצרת לאמנות ישראלית במוזיאון ת"א, טבעה את המונח "דלות החומר" וערכה את המגזין "סטודיו". בנימוקי ועדת הפרס צויין כי "הגדירה את האמנות הישראלית ביושרה, בחכמה ובידע רב"

חוצה ישראל – פרק 10 – שרה ברייטברג סמל. חינוכית 23
"הנחילה לאמנות ולתרבות הישראלית מטבע לשון חדש, 'דלות החומר'". שרה ברייטברג סמל בתוכנית "חוצה ישראל"/חינוכית 23

האוצרת ומבקרת האמנות שרה ברייטברג סמל זכתה בפרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית, כך הודיע שר החינוך, הרב רפי פרץ, שברך אותה על זכייתה. ברייטברג סמל שימשה אוצרת לאמנות ישראלית במוזיאון תל אביב משנת 1977 ועד שנת 1989. אחת התערוכות הידועות ביותר שאצרה היתה "דלות החומר כאיכות באמנות הישראלית בשנת 1986". לאחר עזיבת המוזיאון ערכה במשך שנים את מגזין האמנות "סטודיו" עד לשנת 2004. שנה לאחר מכן זכתה ב"פרס האוצר" מטעם משרד החינוך והתרבות.

בראש ועדת פרס ישראל עמד ישראל דהן ולצדו היו חברים בה פרופ' ברכה יניב ודליה לוין. בנימוקיה ציינה הוועדה כי "שרה ברייטברג סמל השפיעה והגדירה את האמנות הישראלית ביושרה, בחכמה ובידע רב (...) בתערוכות מוזיאליות חשובות רבות והנחילה לאמנות ולתרבות הישראלית מטבע לשון חדש, 'דלות החומר' ומודל תיאורטי מקיף שהנחה את השיח הציבורי של עולם האמנות הישראלי שנים רבות. כמו כן, ערכה את עיתון 'סטודיו' שהווה במה איכותית לכתיבה וביקורת על אמנות ושימש מקור השראה ומוקד התייחסות משמעותי בעולם האמנות".

שר החינוך רפי פרץ כתב בטוויטר: "שרה אישה מוכשרת, אוצרת אומנות בחסד שפועלה הניב הצלחות רבות ליצירות ישראליות. בזכות הידע הרב שלה בתחום, הפכה להיות נכס צאן ברזל בחיי האמנות הישראלית ובכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully